Hoppa till innehåll

Religion


kola_king

Rekommendera inlägg

Så för att jag ska tro på nånting måste du först ha fått det "bevisat" och godkänt det?

Haha nej nu överdrivet du lite, det jag menar är att om du säger att du är troende inom FSM så borde du kunna visa det.

 

För det andra. Du har INGEN aning om vad jag tänker eller menar med mina inlägg, du har din tolkning, det betyder inte alltid att den är rätt.

Var inte barnslig nu, vi vet båda att du försökte göra narr av Nacke och var sarkastisk i ditt inlägg.

 

och allt jag får är kritik från någon som tror sig bestämma över mig och alltid ha rätt.
Lite tvärtom är det väl ;> Jag sa bara åt dig att du ska vara försiktig med att ställa personliga frågor, att du inte behöver göra narr av honom med din sarkasm och ifrågasatte att endast 1% av alla kristna någonsin läst Bibeln (vilket du f.ö. inte kunnat styrka), och du kommer du med dina barnsliga fjanterier och påstår att jag gjort en felaktig tolkning osv..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 455
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

En sak jag har tänkt på är att det i bibelns står om hur Gud stoppade människorna när de byggde Babels torn, men han bryr sig tydligen inte ett skit om att vi nu åker upp i rymden. O.o

Mja, människorna var som ett folk, alla talade samma språk och skulle bygga staden med Babels torn som någon världshuvudstad som jag förstått det, och då spred Gud ut människorna ifrån Babel på andra platser över jorden och skapade förvirring i språket så att olika språk uppstod. Detta enligt Bibeln då.

 

Skulle inte allting vara mycket enklare om alla talade samma språk?
Det har alltså egentligen inget med att tornet skulle nå upp till himmelen att göra om jag förstått det rätt.
Googlade lite och fick fram den här artikeln: http://www.ling.su.se/ASV/babel.html. Där står det att människorna fick högmod och trodde att de kunde nå upp till himlen, varpå Gud gjorde så att folket började tala olika språk.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle inte allting vara mycket enklare om alla talade samma språk?

Klart det skulle, men det skulle också bli svårare att skilja på vart människor kommer ifrån, vilket folkslag de tillhör osv.. Gud ville ju att människorna skulle sprida ut sig över jorden och bilda olika folkslag och inte bara vara ett och samma folk.

 

Där står det att människorna fick högmod och trodde att de kunde nå upp till himlen, varpå Gud gjorde så att folket började tala olika språk.
Mjo, jag tycker själv ändå att det är skillnad på att drabbas av högmod och bygga ett torn som når upp till himmelen.. Vi åker ju upp till rymden för att lära oss och forska, inte för att vi drabbats av högmod.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle inte allting vara mycket enklare om alla talade samma språk?

Klart det skulle, men det skulle också bli svårare att skilja på vart människor kommer ifrån, vilket folkslag de tillhör osv.. Gud ville ju att människorna skulle sprida ut sig över jorden och bilda olika folkslag och inte bara vara ett och samma folk.

Och varför ska det finnas olika folkslag, när alla är jämlika?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle inte allting vara mycket enklare om alla talade samma språk?

Klart det skulle, men det skulle också bli svårare att skilja på vart människor kommer ifrån, vilket folkslag de tillhör osv.. Gud ville ju att människorna skulle sprida ut sig över jorden och bilda olika folkslag och inte bara vara ett och samma folk.

Och varför ska det finnas olika folkslag, när alla är jämlika?

 

Så sjukt mycket bullshit, kommer nog få skit eller bli wordad för det här- men vi är INTE jämlika, vi är inte lika mycket värda, vissa är då så sjukt mycket mindre värda åt helvette med vissa.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle inte allting vara mycket enklare om alla talade samma språk?

Klart det skulle, men det skulle också bli svårare att skilja på vart människor kommer ifrån, vilket folkslag de tillhör osv.. Gud ville ju att människorna skulle sprida ut sig över jorden och bilda olika folkslag och inte bara vara ett och samma folk.

 

Och varför ska det finnas olika folkslag, när alla är jämlika?

 

Vad f*n har folkslag med jämlikhet att göra? "Finnas"? Det finns folkslag idag.

 

Så sjukt mycket bullshit, kommer nog få skit eller bli wordad för det här- men vi är INTE jämlika, vi är inte lika mycket värda, vissa är då så sjukt mycket mindre värda åt helvette med vissa.
I Guds ögon är alla lika mycket värda, men annars så har du tyvärr ganska rätt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle inte allting vara mycket enklare om alla talade samma språk?

Klart det skulle, men det skulle också bli svårare att skilja på vart människor kommer ifrån, vilket folkslag de tillhör osv.. Gud ville ju att människorna skulle sprida ut sig över jorden och bilda olika folkslag och inte bara vara ett och samma folk.

 

Och varför ska det finnas olika folkslag, när alla är jämlika?

 

Så sjukt mycket bullshit, kommer nog få skit eller bli wordad för det här- men vi är INTE jämlika, vi är inte lika mycket värda, vissa är då så sjukt mycket mindre värda åt helvette med vissa.

 

Read the sarcasm. Borde kanske ha satt citats tecken runt jämlika ("jämlika"). Jag tror på att alla föds "rena" och att barn ska ha rättigheter. Om en man sedan har mördat någon kan han lika bra dö själv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...I Guds ögon är alla lika mycket värda...

 

Tror knappast jag är det, liksom, en ateist? Woah

 

+kvinnor, barn och folk som tillhör andra religioner.

 

Låter inte som jämnställdhet det eller, speciellt inte då allt handlar om att många fötts i länder där kristendomen (den "sanna" religionen, HAH) gäller, vilket betyder kort att om man inte föds på rätt plats är man dömd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...I Guds ögon är alla lika mycket värda...

 

Tror knappast jag är det, liksom, en ateist? Woah

 

Jodå, även om du inte tror på han så ser han dig med samma värde. Ska en troende som mördar människor hamna i himmelen medans en ateist som hjälper människor ska hamna i h*lvetet? Nja, jag tror mer att Gud är ute efter våra handlingar och inte hurvida vi tror på honom eller ej.

 

Låter inte som jämnställdhet det eller, speciellt inte då allt handlar om att många fötts i länder där kristendomen (den "sanna" religionen, HAH) gäller, vilket betyder kort att om man inte föds på rätt plats är man dömd.
^
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Guys det är inga problem med att synda, gå ut och bryt mot alla lagar ni kan. För gud har sagt att man kommer till himmlen om man tror på honom.

 

 

btw, om ni är rika kommer ni inte till himmlen. Men vänta nu... Om en rik person tror på gud.. what.

Redigerat av Daniz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...