Gäst wAcko Skrivet 28 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2008 Eller en hårttork med kallluft. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 28 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2008 Dammsugare funkar också. Man måste bara ha lite precision. Blev lite skraj när jag damsög i en damhåla (en dator) ovanpå grefikkortet. Det rasslade till i slangen... Vet dock ej vad det kan ha varit, den visade inga symtom på skada. Det är överhettning som de andra säger. Om den startar om sig med kortare och kortare intervall så är det nog bra om man har reservdelar. Ett moderkort gick paj för mig en gång. Det var bara att byta så var grejen fixad. Var troligen en kondensator som hade pajat (kanske hade man kommit åt den och satt den på sniskan). Hade kunnat vara grafikkortet som det hände för mig med en annan dator för några månader sedan. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 28 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2008 Dammsugare funkar också. Man måste bara ha lite precision. Blev lite skraj när jag damsög i en damhåla (en dator) ovanpå grefikkortet. Det rasslade till i slangen... Vet dock ej vad det kan ha varit, den visade inga symtom på skada. Det är överhettning som de andra säger. Om den startar om sig med kortare och kortare intervall så är det nog bra om man har reservdelar. Ett moderkort gick paj för mig en gång. Det var bara att byta så var grejen fixad. Var troligen en kondensator som hade pajat (kanske hade man kommit åt den och satt den på sniskan). Hade kunnat vara grafikkortet som det hände för mig med en annan dator för några månader sedan. :) Hur precis du än är så kan det fortfarande bli statisk elektrisitet vilket leder till att datorn förstörs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Dammsugare funkar också. Man måste bara ha lite precision. Blev lite skraj när jag damsög i en damhåla (en dator) ovanpå grefikkortet. Det rasslade till i slangen... Vet dock ej vad det kan ha varit, den visade inga symtom på skada. Det är överhettning som de andra säger. Om den startar om sig med kortare och kortare intervall så är det nog bra om man har reservdelar. Ett moderkort gick paj för mig en gång. Det var bara att byta så var grejen fixad. Var troligen en kondensator som hade pajat (kanske hade man kommit åt den och satt den på sniskan). Hade kunnat vara grafikkortet som det hände för mig med en annan dator för några månader sedan. :) Hur precis du än är så kan det fortfarande bli statisk elektrisitet vilket leder till att datorn förstörs. Det tror jag är väldigt liten risk, eller hur stor risk är det tror du? På typ Supporten till datorn så sa de bara åt mig att damsuga, fungerar galant ;) Men även om datorn är utdragen och man har tagit på den lite snabbt (för att få bort statisk elektricitet)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Rengör innehållet av datorn med tryckluft. ( INTE DAMMSUGARE! )akta bara så du inte gör sönder ngt med stark tryckluft... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
laynus Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Asså använd damsugarn i stället annars kmr det nog bli bränt på grejerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
msa Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 händer samma sak för mig den stängs av när den når en viss temperatur men när man håller datorn kall så borde det inte hända. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zettan Skrivet 29 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 jag dammsugade alla ställen ja kunde komma åt i datorn men det händer bara samma sak :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
yoadee Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Öppna chassit sen har du en stor bordfläkt brevid datorn, funkar nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 jag dammsugade alla ställen ja kunde komma åt i datorn men det händer bara samma sak :( Ja, testa att köpa en till fläkt som du monterar. Det kostar ungefär 99:- Du kan också ta av chassit, det har jag gjort. Sänker temperaturen i datorn med ca 10 grader skulle jag tro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zettan Skrivet 29 Oktober 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 ok kan du länka någon bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Estevan137 Skrivet 29 Oktober 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Oktober 2008 Jag har också samma problem.. :S Men ska försöka tabort allt damm:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.