Hoppa till innehåll

Mona Sahlin, För f*n!


Gäst wAcko
 Dela

Rekommendera inlägg

Både vänstern och högern vill ju fortsätta med massinvandringen som sakta men säkert förstör landet.

Tänk bara på hur bidragen ökat, brotten har ökat nåt så fruktansvärt, segrationen blir värre...

 

Jag funderar på att flytta utomlands om detta fortsätter.

Vem funderar inte? Nu börjar väl moderaterna bygga moskeér i varje kommun. Skulle f*n inte förvåna mig, invandrare förstör kommun efter kommun. Bevara sverige som det en gång var!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 47
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

"Men samtidigt så kan ju alla fattiga börja jobba, så har dom pengar, och vi får arbetskraft."

 

hur f*n tänkte du där? man brukar inte vara arbetslös för att det är kul, utan för att det inte finns några jobb.

Eller, att man som invandrare kommer hit, för här får man pengar gratis.

Men jag håller med om att det var rätt hårt sagt, blev irriterad på att någon tyckte sig veta att jag tyckte att alla rika ska bli rikare och alla fattiga ska bli fattigare, bara för att jag inte gillar socialdemokraterna.

Givetvis har jag medlidande för fattiga, men lite så är det ju i vissa sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sak samma. inget i den videon är sant... fattar inte vem som har gjort den ens.

Den är sann. Mona Sahlin är bara äcklig. Hon har ju fuskat med skatt och sånt med. Tror inte att socialdemokraterna kommer vinna nästa val, jag vill det inte heller.

Så du anser att dom rikare ska bli rikare och dom fattigare bli fattigare bara för en korrupt politiker?

 

Va? Det enda jag sa var att jag inte ville att dom skulle vinna, betyder det att jag ser på det så?

Det var verkligen inte så jag menade, jag vill bara påpeka att jag hellre har moderaterna vid makten.

Men samtidigt så kan ju alla fattiga börja jobba, så har dom pengar, och vi får arbetskraft.

Och jag tror att de flesta politiker inte är helt fläckfria i registret, men Mona Sahlin är ju en av dom värre skulle jag tro.

 

tror du det är kul att vara utan arbete och ha en familj? nja tänk om. min kusin som har kommit ut i arbetarlivet fick sparken för 2 månadersen får inga bidrag eller ngt sånnt från A-kassan eller så bara för att man moste vara i arbetslivet i mer än 2 år eller ngt. men han är med i ett fack och får lite pengar varje månad.

efter som han är ny och bara har jobbat på ett arbete så vill ingen ha honom heller så. han försöker hitta jobb men det blir inte bättre av den globala ekonomi krisen.

Redigerat av Fatal1tyPro
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror du det är kul att vara utan arbete och ha en familj? nja tänk om. min kusin som har kommit ut i arbetarlivet fick sparken för 2 månadersen får inga bidrag eller ngt sånnt från A-kassan eller så bara för att man moste vara i arbetslivet i mer än 2 år eller ngt. men han är med i ett fack och får lite pengar varje månad.

efter som han är ny och bara har jobbat på ett arbete så vill ingen ha honom heller så. han försöker hitta jobb men det blir inte bättre av den globala ekonomi krisen.

Nej, det är klart det inte är kul, men om du läser mitt andra inlägg så fattar du nog mer vad jag menar.

Självklart är det ett h*lvete att inte ha något jobb när man har en familj och så, men det är menade var att en del av invandrarna som kommer till Sverige kommer hit, för här får man pengar gratis.

Det är verkligen inget påhopp på alla fattiga, utan på dom som lever ensamma och inte behöver jobba, för dom får lite av våra pengar som vi betalar skatt med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror du det är kul att vara utan arbete och ha en familj? nja tänk om. min kusin som har kommit ut i arbetarlivet fick sparken för 2 månadersen får inga bidrag eller ngt sånnt från A-kassan eller så bara för att man moste vara i arbetslivet i mer än 2 år eller ngt. men han är med i ett fack och får lite pengar varje månad.

efter som han är ny och bara har jobbat på ett arbete så vill ingen ha honom heller så. han försöker hitta jobb men det blir inte bättre av den globala ekonomi krisen.

Nej, det är klart det inte är kul, men om du läser mitt andra inlägg så fattar du nog mer vad jag menar.

Självklart är det ett h*lvete att inte ha något jobb när man har en familj och så, men det är menade var att en del av invandrarna som kommer till Sverige kommer hit, för här får man pengar gratis.

Det är verkligen inget påhopp på alla fattiga, utan på dom som lever ensamma och inte behöver jobba, för dom får lite av våra pengar som vi betalar skatt med.

 

Då borde man väl skylla på regeringen? Om jag kunde leva mitt liv utan att jobba så skulle jag ju inte direkt tacka nej till det...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tror du det är kul att vara utan arbete och ha en familj? nja tänk om. min kusin som har kommit ut i arbetarlivet fick sparken för 2 månadersen får inga bidrag eller ngt sånnt från A-kassan eller så bara för att man moste vara i arbetslivet i mer än 2 år eller ngt. men han är med i ett fack och får lite pengar varje månad.

efter som han är ny och bara har jobbat på ett arbete så vill ingen ha honom heller så. han försöker hitta jobb men det blir inte bättre av den globala ekonomi krisen.

Nej, det är klart det inte är kul, men om du läser mitt andra inlägg så fattar du nog mer vad jag menar.

Självklart är det ett h*lvete att inte ha något jobb när man har en familj och så, men det är menade var att en del av invandrarna som kommer till Sverige kommer hit, för här får man pengar gratis.

Det är verkligen inget påhopp på alla fattiga, utan på dom som lever ensamma och inte behöver jobba, för dom får lite av våra pengar som vi betalar skatt med.

 

invandrare kommer i regel inte hit för att "man får pengar gratis", utan flyr från krig, efterföljelse och annan misär du säkert inte förstår dig på. tvivlar på att det finns någon som resonerat så när man tagit sig till sverige.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni har helt missförstått mig, jag bara reagerade på att Nomatic trodde att bara för att jag inte ville ha sossarna i makten, så var jag en idiot, för då ville jag plötsligt att alla fattiga skulle bli mer fattiga och och alla rika bli mer rika, enligt honom.

 

Visst, kalla mig en idiot om ni vill, men jag anser att om man lever på socialbidrag, så lever man på andra männsikors jobb. Det är iof bra att man har ett sånt bidrag, så att alla klarar sig. Men det finns också en nackdel, att blir det så att dom får tillräckligt för att överleva och lite till, så behöver dom ju inte jobba, och då skiter vissa hellre i det, och sitter hemma hela dagarna och får pengar i "brevlådan", som andra människor slitit hårt för.

 

Och du, invandrare var bara ett exempel, och jag vet att det är sånna som kommit hit och ljugit och sagt att man är förföljd och dom kommer döda oss och saker, men så har dom fått fram att dom bara ljugit. Detta är förstås ofta bara en liten del av alla, men det finns fortfarande en del.

 

 

word.

hade du utvandrat till usa bara för skojs skull? tror inte det. iaf inte om du har det bra i sverige.

Jag har svårt att tänka mig att det är många som har det bra i Iraq eller Israel, Gaza nu. Och har man det bra i sitt hemland, så får man heller inget asyl här. Och varför inte utvandra till USA? Skulle kanske varit roligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni har helt missförstått mig, jag bara reagerade på att Nomatic trodde att bara för att jag inte ville ha sossarna i makten, så var jag en idiot, för då ville jag plötsligt att alla fattiga skulle bli mer fattiga och och alla rika bli mer rika, enligt honom.

 

Visst, kalla mig en idiot om ni vill, men jag anser att om man lever på socialbidrag, så lever man på andra männsikors jobb. Det är iof bra att man har ett sånt bidrag, så att alla klarar sig. Men det finns också en nackdel, att blir det så att dom får tillräckligt för att överleva och lite till, så behöver dom ju inte jobba, och då skiter vissa hellre i det, och sitter hemma hela dagarna och får pengar i "brevlådan", som andra människor slitit hårt för.

 

Och du, invandrare var bara ett exempel, och jag vet att det är sånna som kommit hit och ljugit och sagt att man är förföljd och dom kommer döda oss och saker, men så har dom fått fram att dom bara ljugit. Detta är förstås ofta bara en liten del av alla, men det finns fortfarande en del.

 

 

word.

hade du utvandrat till usa bara för skojs skull? tror inte det. iaf inte om du har det bra i sverige.

Jag har svårt att tänka mig att det är många som har det bra i Iraq eller Israel, Gaza nu. Och har man det bra i sitt hemland, så får man heller inget asyl här. Och varför inte utvandra till USA? Skulle kanske varit roligt.

 

Det skulle ha varit extremt onödigt att utvandra till ett land bara för att det är 'roligt' :S Bättre att åka dit på semester istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...