Soad_token Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 hur kan man godkänna en såhär tråd? :S det är ju helt självklart att alla är lika värda.Du kan inte inse handlingen om en debatt? Man framför sina åsikter. Det finns dom som är rasister och anser att alla inte är så lika värda. Det finns dom som inte är rasister fast fortfarande anser att "mörka" inte är nå bra.Att diskutera om detta lär inte vara svårt då detta är ett stort problem i världen. Och en sak till, allt är inte så j*vla uppenbart som ni skriver. Om allt var självklart varför finns det rashatare? Bra sagt fast jag hade inte godkänt tråden efter som just de här frågorna inte var med i från början...vilket ju är poängen med en bra debatt tråd. sak samma, det jag blir lite iriirterad över är frågan, "Ska svarta ha samma rättigheter" det har dom ju redan... Soad_token Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Megadeth Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 hur kan man godkänna en såhär tråd? :S det är ju helt självklart att alla är lika värda.Du kan inte inse handlingen om en debatt? Man framför sina åsikter. Det finns dom som är rasister och anser att alla inte är så lika värda. Det finns dom som inte är rasister fast fortfarande anser att "mörka" inte är nå bra.Att diskutera om detta lär inte vara svårt då detta är ett stort problem i världen. Och en sak till, allt är inte så j*vla uppenbart som ni skriver. Om allt var självklart varför finns det rashatare? Väldigt bra sagt, det är alltid kul att diskutera om alla ska vara lika värda eller inte. Det finns många människor som inte tycker att alla ska vara lika värda. Såsom Adolf Hitler, han gillade verkligen ingen. Han var en nazist. Han tyckte ingen var något värd. //Megadeth Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 svarta kom till deras landFör att de vita tvingade dem till deras land* Själv anser jag att alla är lika mycket värda, varesig man är vit eller svart. För mig är det därför en självklarhet att alla ska ha samma rättigheter och skyldigheter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 (redigerat) hur kan man godkänna en såhär tråd? :S det är ju helt självklart att alla är lika värda. Du kan inte inse handlingen om en debatt? Man framför sina åsikter. Det finns dom som är rasister och anser att alla inte är så lika värda. Det finns dom som inte är rasister fast fortfarande anser att "mörka" inte är nå bra. Att diskutera om detta lär inte vara svårt då detta är ett stort problem i världen. Och en sak till, allt är inte så j*vla uppenbart som ni skriver. Om allt var självklart varför finns det rashatare? Väldigt bra sagt, det är alltid kul att diskutera om alla ska vara lika värda eller inte. Det finns många människor som inte tycker att alla ska vara lika värda. Såsom Adolf Hitler, han gillade verkligen ingen. Han var en nazist. Han tyckte ingen var något värd. //Megadeth Vi har våra åsikter om att allt är en självklarhet, om att alla ska behandlas likadant, det är en åsikt. Adolf, hans åsikt vart tvärtemot vår. Hans åsikt var att, ja judar, mörka osv, att dom inte var en bra "ras".Man ska respektera varandras åsikter (tyckte jag att jag läste i ett inlägg), och vad gör er till en bättre människa genom att säga att nazister är dumma i huvudet? Redigerat 1 November 2008 av Raptomex Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 Vi har våra åsikter om att allt är en självklarhet, om att alla ska behandlas likadant, det är en åsikt. Adolf, hans åsikt vart tvärtemot vår. Hans åsikt var att, ja judar, mörka osv, att dom inte var en bra "ras". Man ska respektera varandras åsikter (tyckte jag att jag läste i ett inlägg), och vad gör er till en bättre människa genom att säga att nazister är dumma i huvudet? Precis, enligt mig är det att sjunka ner till nazisternas och rasisternas nivå om man inte respekterar deras åsikter och dem som människor. Nu kanske det lät lite som jag sa emot mig själv när jag skrev "sjunka ner till", men jag sympatiserar inte med dem därför skriver jag så. Även om jag då respekterar dem och deras åsikter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Ubuntu Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 Att respektera nazismens åsikter, oj. Det kan jag långt ifrån göra. Det är ingen tro, det är idioti. Dock lägger jag mig inte i det utan håller mig undan.Kan ha felformulerat mitt inlägg lite, jag respekterar nazister och deras åsikter, men om deras åsikter skulle gå ut över andra (vilket de oftast gör) respekterar jag dem absolut inte. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Megadeth Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 hur kan man godkänna en såhär tråd? :S det är ju helt självklart att alla är lika värda. Du kan inte inse handlingen om en debatt? Man framför sina åsikter. Det finns dom som är rasister och anser att alla inte är så lika värda. Det finns dom som inte är rasister fast fortfarande anser att "mörka" inte är nå bra. Att diskutera om detta lär inte vara svårt då detta är ett stort problem i världen. Och en sak till, allt är inte så j*vla uppenbart som ni skriver. Om allt var självklart varför finns det rashatare? Väldigt bra sagt, det är alltid kul att diskutera om alla ska vara lika värda eller inte. Det finns många människor som inte tycker att alla ska vara lika värda. Såsom Adolf Hitler, han gillade verkligen ingen. Han var en nazist. Han tyckte ingen var något värd. //Megadeth Vi har våra åsikter om att allt är en självklarhet, om att alla ska behandlas likadant, det är en åsikt. Adolf, hans åsikt vart tvärtemot vår. Hans åsikt var att, ja judar, mörka osv, att dom inte var en bra "ras".Man ska respektera varandras åsikter (tyckte jag att jag läste i ett inlägg), och vad gör er till en bättre människa genom att säga att nazister är dumma i huvudet? Nej, jag tycker inte nazister är dumma i huvudet. Det är Adolf Hitler som bara är det. Han var en kommunal nazist. Han visste inte vad han gjort mot människa. Det var därför han begick självmord, han var så hatad av alla de bra människorna. Men efter ett tag så förstod dessa nazistiska folk att Hitler var en dålig människa, och då började de utvecklas till en bra person, efter ha varit en nazist. //Megadeth Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 hur kan man godkänna en såhär tråd? :S det är ju helt självklart att alla är lika värda. Du kan inte inse handlingen om en debatt? Man framför sina åsikter. Det finns dom som är rasister och anser att alla inte är så lika värda. Det finns dom som inte är rasister fast fortfarande anser att "mörka" inte är nå bra. Att diskutera om detta lär inte vara svårt då detta är ett stort problem i världen. Och en sak till, allt är inte så j*vla uppenbart som ni skriver. Om allt var självklart varför finns det rashatare? Väldigt bra sagt, det är alltid kul att diskutera om alla ska vara lika värda eller inte. Det finns många människor som inte tycker att alla ska vara lika värda. Såsom Adolf Hitler, han gillade verkligen ingen. Han var en nazist. Han tyckte ingen var något värd. //Megadeth Vi har våra åsikter om att allt är en självklarhet, om att alla ska behandlas likadant, det är en åsikt. Adolf, hans åsikt vart tvärtemot vår. Hans åsikt var att, ja judar, mörka osv, att dom inte var en bra "ras". Man ska respektera varandras åsikter (tyckte jag att jag läste i ett inlägg), och vad gör er till en bättre människa genom att säga att nazister är dumma i huvudet? Nej, jag tycker inte nazister är dumma i huvudet. Det är Adolf Hitler som bara är det. Han var en kommunal nazist. Han visste inte vad han gjort mot människa. Det var därför han begick självmord, han var så hatad av alla de bra människorna. Men efter ett tag så förstod dessa nazistiska folk att Hitler var en dålig människa, och då började de utvecklas till en bra person, efter ha varit en nazist. //Megadeth Varför tror alla att det BARA var Hitler som stod för förintelsen? Folk verkar ha fått en ganska felaktig bild av det. :/ Sen har jag fått bilden av att Hitler tog självmord p.g.a. att hans Tyskland hade förlorat, inte för att han var hatad. Håller med Zwail förövrigt. Jag accepterar absolut inte nazisternas åsikter. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Megadeth Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 hur kan man godkänna en såhär tråd? :S det är ju helt självklart att alla är lika värda. Du kan inte inse handlingen om en debatt? Man framför sina åsikter. Det finns dom som är rasister och anser att alla inte är så lika värda. Det finns dom som inte är rasister fast fortfarande anser att "mörka" inte är nå bra. Att diskutera om detta lär inte vara svårt då detta är ett stort problem i världen. Och en sak till, allt är inte så j*vla uppenbart som ni skriver. Om allt var självklart varför finns det rashatare? Väldigt bra sagt, det är alltid kul att diskutera om alla ska vara lika värda eller inte. Det finns många människor som inte tycker att alla ska vara lika värda. Såsom Adolf Hitler, han gillade verkligen ingen. Han var en nazist. Han tyckte ingen var något värd. //Megadeth Vi har våra åsikter om att allt är en självklarhet, om att alla ska behandlas likadant, det är en åsikt. Adolf, hans åsikt vart tvärtemot vår. Hans åsikt var att, ja judar, mörka osv, att dom inte var en bra "ras". Man ska respektera varandras åsikter (tyckte jag att jag läste i ett inlägg), och vad gör er till en bättre människa genom att säga att nazister är dumma i huvudet? Nej, jag tycker inte nazister är dumma i huvudet. Det är Adolf Hitler som bara är det. Han var en kommunal nazist. Han visste inte vad han gjort mot människa. Det var därför han begick självmord, han var så hatad av alla de bra människorna. Men efter ett tag så förstod dessa nazistiska folk att Hitler var en dålig människa, och då började de utvecklas till en bra person, efter ha varit en nazist. //Megadeth Varför tror alla att det BARA var Hitler som stod för förintelsen? Folk verkar ha fått en ganska felaktig bild av det. :/ Sen har jag fått bilden av att Hitler tog självmord p.g.a. att hans Tyskland hade förlorat, inte för att han var hatad. Håller med Zwail förövrigt. Jag accepterar absolut inte nazisternas åsikter. Ja, det finns en poäng med det du skriver. Det är bara inte Hitler som stod för förintelsen. Det är människorna också, som accepterade allt detta som Hitler gav ut. Ingen är säker hur Hitler dog, jag har hört att han begick självmord för att han hatades så mycket. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 (redigerat) Att respektera nazismens åsikter, oj. Det kan jag långt ifrån göra. Det är ingen tro, det är idioti. Dock lägger jag mig inte i det utan håller mig undan. "För att respektera något eller någon måste man ha sett värdet hos det respekterade. Du kan inte visa äkta respekt för någon person utan att inte samtidigt älska det ty det slutgiltiga målet med att respektera någon är den andres tillblivelse." Kom inte och säg att ni respekterar nazister. Visa mig värdet i att trycka ner folkgrupper. Jag kan respektera att folk vill rösta blått eller rött, att folk vill tro på Allah eller Gud, etcetera. Men hat mot andra människor är något jag varken kan respektera eller acceptera och de som tänker så eller sympatiserar med sånt kan jag inte förstå mig på. Jag respekterar alla människor på denna jord. Jag respekterar alla religioner och deras åsikter, b l.a nazism.Dom har ju en åsikt dom tycker är rätt, så varför ska jag tycka sämre om dom bara för att dom tror på en annan sak än vad jag gör? Zwail, att du skriver att nazismen är idioti, var ju en aning.. Vad ska man säga? Ps. Angående hans självmord så har jag hört hundratals olika visor. En jag tror mest på är att han begick självmord för att han visste att hans rike var besegrat. Redigerat 1 November 2008 av Raptomex Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 (redigerat) Att respektera nazismens åsikter, oj. Det kan jag långt ifrån göra. Det är ingen tro, det är idioti. Dock lägger jag mig inte i det utan håller mig undan. "För att respektera något eller någon måste man ha sett värdet hos det respekterade. Du kan inte visa äkta respekt för någon person utan att inte samtidigt älska det ty det slutgiltiga målet med att respektera någon är den andres tillblivelse." Kom inte och säg att ni respekterar nazister. Visa mig värdet i att trycka ner folkgrupper. Jag kan respektera att folk vill rösta blått eller rött, att folk vill tro på Allah eller Gud, etcetera. Men hat mot andra människor är något jag varken kan respektera eller acceptera och de som tänker så eller sympatiserar med sånt kan jag inte förstå mig på. Jag respekterar alla människor på denna jord. Jag respekterar alla religioner och deras åsikter, b l.a nazism.Dom har ju en åsikt dom tycker är rätt, så varför ska jag tycka sämre om dom bara för att dom tror på en annan sak än vad jag gör? Respekterar du nazism respekterar du också dess hat mot andra folkgrupper, och då respekterar du inte alla människor på jorden. Att respektera alla människor blir på så sätt en omöjlighet. Redigerat 1 November 2008 av Aircondition Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 1 November 2008 Rapport Dela Skrivet 1 November 2008 Det jag menar är att jag inte hatar inte dom. Jag accepterar dom, jag hatar inte dom bara för att dom har andra åsikter. Jag går inte runt ute och säger; -Kolla där, där är den dära j*vla nasse, hatar dom. Man är inte en bättre människa av att gå runt och hata dom. Jag accepterar dom som människor. Jag stödjer inte det dom gör, men dom är människor dom också, och alla människor behöver kärlek. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg