Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

1. Om du har musik tex på hårddisk D och bara formaterar om C (det får man välja när man håller på att omformatera), så försvinner inte musiken på D. Men om du har allt på en hårddisk eller bara har en hårddisk så försvinner allt på den.

2. Skaffa en skiva. Köp eller något.

Skrivet

så jag måste köpa ett nytt operativ system?

det går inte bara att återställa till fabriks inställnigar?

Nej, förmodligen inte och nej, det gör det inte.

Men du har förmodligen en liten lapp på datan med en "nyckel" till vista. Den kan du använda för att aktivera datan när du har formaterat den. För att formatera den kan du ladda ner en pirat vista och använda din nyckel för att aktivera, det borde inte vara olagligt tror jag.

mer angående hur du formaterar tänker jag inte gå in på

Skrivet

så jag måste köpa ett nytt operativ system?

det går inte bara att återställa till fabriks inställnigar?

Nej, förmodligen inte och nej, det gör det inte.

Men du har förmodligen en liten lapp på datan med en "nyckel" till vista. Den kan du använda för att aktivera datan när du har formaterat den. För att formatera den kan du ladda ner en pirat vista och använda din nyckel för att aktivera, det borde inte vara olagligt tror jag.

mer angående hur du formaterar tänker jag inte gå in på

borde inte vara olagligt, det är som att ladda ner ett spel du redan köpt för att t.ex. skivan inte funkar ( som jag gjorde med the sims 2 nattliv )
Skrivet

Dyas: Då ska du gå och lämna tillbaka skivan och be om ett nytt. Så det är olagligt endå skulle jag tro.

Men han har ju köpt rättigheterna för filerna på CD-skivan? Då kan han ju hämta dom från vart han vill? Blir han anklagad behöver han bara visa att han har betalat för Vista.

Skrivet

Ladda ner en recoverydisc för [iNSERT OS] och gå till reperationsläge och skriv format [HDD namn ex: C:]

Skrivet

Dyas: Då ska du gå och lämna tillbaka skivan och be om ett nytt. Så det är olagligt endå skulle jag tro.

Nu för tiden brukar man inte få en skiva med datorn, operativsystemet finns i datorn. Han måste ladda ner det eller KÖPA ett nytt operativsystem.
Skrivet

Vitdom. Jag svarade inte på hans fråga. Jag skrev till Dyas. Men jag har hör att man inte får ladda ner endå. Eftersom då kan tillägg hänga med osv. Men varför inte googla på det? Nu ska vi se. Skriver senare när jag har fått fram något.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...