Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster

Rekommendera inlägg

Jag är inte invandrarfientlig och välkomnar alla till Sverige. Vissa kanske är lite bråkiga, men dem är inte mer än människor dem heller. Dem är arbetsvilliga också, t.ex. dem flesta pizzerior ägs av en invandrare. Småbutiker, bensinmackar och handelsbodar ägs för det mesta av en invandrare. Dem flesta har ju fört med sig en annorlunda krydda eller maträtt som nu äts idag. Exempel på det är: Sambal Oelek som är en stark kryddpasta, och Da Bomb som är är världens starkaste kryddsås.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Jag är inte invandrarfientlig och välkomnar alla till Sverige. Vissa kanske är lite bråkiga, men dem är inte mer än människor dem heller. Dem är arbetsvilliga också, t.ex. dem flesta pizzerior ägs av en invandrare. Småbutiker, bensinmackar och handelsbodar ägs för det mesta av en invandrare. Dem flesta har ju fört med sig en annorlunda krydda eller maträtt som nu äts idag. Exempel på det är: Sambal Oelek som är en stark kryddpasta, och Da Bomb som är är världens starkaste kryddsås.

Precis! Man kan titta på det positiva istället för det negativa! Invandrare är ju precis likadana som oss i stort sett.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det negativa beror kanske på krig och andra osämjor i deras länder. Det är klart att alla ska få komma hit, dem vill ju leva ett liv utan krig dem också.

 

Det skulle vara bra ett ett mixat samhälle där alla kan leva lyckliga tillsammans istället för att det finns utpekade ghettoställen där det oftast förkommer osämjor.

 

Detta är en retorisk fråga. Varför kan vi alla inte leva tillsammans?

Redigerat av TotalDisgrace
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inget emot utlänningar.. Men när dem börjar slå sönder saker, och förstör för andra så kan man ju diskutera.. Inte för att svenskar kan vara för jävliga men det är vanliga att utlänningar är det, för dem kan ju ha haft det jobbigt i deras förra land dem bodde i. Vill inte vara rasistisk men det är ganska ofta utlänningar bråkar mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Helt sjukt tycker jag, hur kan SD ens få finnas

 

För att vi har demokrati och åsiktsfrihet? Eller iallafall något som liknar demokrati, folket får ju sällan påverka nya lagar och beslut numera.

Du kanske borde se förbi medias rasiststämpel och skaffa en egen uppfattning om partiet?

 

borde vara olagligt :S

 

Visst, bannlys alla partier som närmar sig riksdag, väldigt demokratiskt det.

 

Man kan inte värdera ekonomi före människor och hur dem har det. Vi kanske förlorar massa pengar, men annars kan folk dö. Det handlar om vad man ska välja så det är enligt mig ett självklart val.

 

Har redan pratat om att det inte automatiskt betyder död för att vissa inte får en plats här.

 

Skulle även vilja se en artikel eller liknande om hur småföretagande invandrare räddade ekonomin i Sverige på 90-talet?

Det är utmärkt att de får/skapar dessa jobb, men vi vet alla att det i huvudsak beror på brist på utbildning...

Beror på hur gamla de är när de anländer hit.

 

Precis! Man kan titta på det positiva istället för det negativa! Invandrare är ju precis likadana som oss i stort sett.

 

*suck*

Klart man inte ska ignorera det positiva, men tycker ni att de enorma skillnaderna i procent bidragstagare, brottslingar och tåldtäksmän övervägs för att en del faktiskt beter sig exemplariskt?

 

Varför kan vi alla inte leva tillsammans?

 

Därför att de själva får välja var de ska bo, så nu har vi Rosengård, snart Södertälje också, svenskar flyr därifrån...

 

Inte för att svenskar kan vara för jävliga men det är vanliga att utlänningar är det, för dem kan ju ha haft det jobbigt i deras förra land dem bodde i.

 

Rättfärdigar det något?

Att de haft det tufft?

Om de erbjuds husrum, skola, utbildning, kapital i ett nytt land, varför ser vi ändå sådana groteska överrepresentationer?

De har precis samma "vi och dom" känsla mot oss...

 

Vill inte vara rasistisk men det är ganska ofta utlänningar bråkar mycket.

Varför skulle någon uppfatta dig som rasist för det du skrev?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja alltså.. Du verkar ju inte vara någon som uppmuntrar dem.. Men jag vettefan.. Dem flesta bråkar hela tiden ja.. Och man blir sjukt irriterad på dem ja.. Men alla är inte så, finns endel som är schysta.

Nått måste det ju vara drf dem uppträder dåligt? Så antar att det är något i den stilen? Men jag vet inte riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nått måste det ju vara drf dem uppträder dåligt? Så antar att det är något i den stilen? Men jag vet inte riktigt.

Som sagt, de har samma "vi och dom" känsla som utvecklas när invandringspolitiken är värdelös.

Du anar inte hur mycket hat många har mot oss för att vi inte är muslimer, för att vi inte är en stat under Allah, för att vi inte lär ut någon abrahamisk religion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol.. det är dem som kmr till oss, så dem borde inte precis klaga :P

Visste inte att det var så mycket, men jag är inte så aktiv vid invandringen som det står om i tidningen och som visas på TV.

Klagomålen på oss är rätt många, men det är sällan de blir särskilt offentliga.

Klagomål på brist på moskéer, islamiska friskolor, halalkött, speciella tider för muslimska kvinnor på bad,

vad i h*lvete håller vi på med?

Landet ska inte anpassas.

De ska anpassas till Sverige.

 

Skulle jag flytta utomlands skulle jag väl f*n inte kräva något så dumt, som t ex en skola med svenska lärare, ska jag klara mig i landet måste jag lära mig språket, helst innan jag ens kommer dit.

 

Det är nästan aldrig artiklar eller TV-program om invandringen, och självklart aldrig något som tar upp de negativa effekterna.

 

De få gånger Jimmie Åkesson fått säga sitt i TV sitter en representant från varje etablerat parti för att smutskasta honom direkt efteråt för rasism, när han aldrig ens sa något nervärderande, än mindre sa något som skulle kunna antydas till raser eller direkt värde.

 

Senast klagade media på att sverigedemokrater på en privat fest sjöng något opassande sånger.

http://www.youtube.com/watch?v=7mBIMpbJnmA

Och någon kampsång eller något, ska vi smutskasta partister för opassande uttryck i enrum kan vi ju hacka på socialdemkrater för att de antagligen kallar Fredrik Reinfeldt ett elefantollon i enrum.

 

Är ju lite som poliserna i malmö som sade rasistiska uttryck, även fast det självklart är opassande och fel, så ska det inte leda till något jäkla jippo som bara skapar mer hat (hur tror ni folket i Rosengård tog det när det blev offentligt?), för något någon säger i enrum.

Sålänge denne polis agerande mot folk inte är diskriminerande pga härkomst ska hans privata samtal inte påverka hans anställning, tror han fick behålla jobbet förvisso.

 

Men om man ska vara lite anti-Politiskt korrekt, så lär det väl sägas att om poliser som skulle vara "rasistiska", eller ha en allmän illvilja mot folket i Rosengård, skulle få avgå, så skulle de inte ha en enda polis kvar...

Kan ju tänka mig hur lätt det måste vara att inte utveckla ett "hat" när man dagligen har emot mordhot, hot mot familjen och de vanliga kränkningarna "KNOLLAH DIN MAMMAH!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja alltså.. Du verkar ju inte vara någon som uppmuntrar dem.. Men jag vettefan.. Dem flesta bråkar hela tiden ja.. Och man blir sjukt irriterad på dem ja.. Men alla är inte så, finns endel som är schysta.

Nått måste det ju vara drf dem uppträder dåligt? Så antar att det är något i den stilen? Men jag vet inte riktigt.

Tycker du har fel när du säger att de "flesta" bråkar, skulle snarare säga att de flesta inte bråkar. Däremot är det bara de som bråkar som syns och då är det ju lätt att få uppfattningen att de flesta gör det

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
  • Skapa ny...