Hoppa till innehåll

Invandring.


fishmaster
 Dela

Rekommendera inlägg

Vi har redan islamiska friskolor, krav på halal-kött, moskéer, ("positiv") särbehandling av muslimer, tider för muslimska kvinnor på badhus, avskaffat allt genuint svenskt.

Vilka "genuint svenska" saker har avskaffats? Både till förmån för ovan nämnda saker, och i samband med invandringen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 787
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Vi har redan islamiska friskolor, krav på halal-kött, moskéer, ("positiv") särbehandling av muslimer, tider för muslimska kvinnor på badhus, avskaffat allt genuint svenskt.

Vilka "genuint svenska" saker har avskaffats? Både till förmån för ovan nämnda saker, och i samband med invandringen.

 

genuint svenskt var att ta i.

Vi avskaffar våra seder för att främja köttsunamin, vi förtrycker oss själva för att främja främmande folk.

Kan ju dock nämnas att vi inte ens sjunger nationalsången i skolorna längre.

Svenska flaggan börjar tydligen ses som något avskyvärt i vårat "vackra exemplariska" mångkulturella samhälle.

 

Faktum kvarstår att vi anpassar landet åt fel håll, men det kommenterade du inte på...

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vi avskaffar våra seder för att främja köttsunamin,

 

Vilka svenska seder har avskaffats?

 

 

vi förtrycker oss själva för att främja främmande folk.

 

Förtrycker oss själva? Kan du vara lite mer specifik på hur det svenska folket förtrycker sig själva´?

 

Kan ju dock nämnas att vi inte ens sjunger nationalsången i skolorna längre.

Att detta skulle vara någon ny standard stämmer inte. Alla skolor jag har gått i sjunger nationalsången, och de skolor som mina vänner/släktingar går i sjunger nationalsången.

 

Svenska flaggan börjar tydligen ses som något avskyvärt i vårat "vackra exemplariska" mångkulturella samhälle.

Även detta stämmer inte helt. Den svenska flaggan används fortfarande runt om i hela landet vid stora högtider och flaggdagar, dels av alla statliga/kommunala/landstings-institutioner, men också av privatpersoner. Media (typ aftonbladet) letar upp enskilda fall och incidenter, förstorar upp det och säljer massor av lösnummer på hur någon familj kände sig kränkt av att det hängde en svensk flagga någonstans.

 

Faktum kvarstår att vi anpassar landet åt fel håll, men det kommenterade du inte på...

Faktumet kvarstår att folk gnäller som småungar och litar på kvällspressen i för stor utsträckning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Förtrycker oss själva? Kan du vara lite mer specifik på hur det svenska folket förtrycker sig själva´?

 

För att vi tvingas stå ut med problemen invandringen för med sig.

Det har gått så långt att vi ser allt kritiskt som rasism, folk vågar inte ens debattera frågan öppet längre, de som gör det censureras eller hånas.

Österländsk invandring skapar så mycket misär för oss att det är helt otroligt, svenskar FLYR från ett flertal städer, Malmö, Södertälje och liknande. De vill fly undan våldet. De vill fly undan rasismen som riktas mot dem som ignoreras, d.v.s. hat mot svenskar.

Har ju nämnt flera gånger att 4/5 personrån ska vara arab mot svensk, åtminstone i Malmö, men ingen har kommenterat det ännu.

 

Vi har själva skapat detta, ett slags katastrofalt samhällsexperiment som verkar gå ut på att se hur många procent 'österlänningar' i befolkningen som krävs innan svenskar vågar uttrycka sitt missnöje, men då denna fråga inte har någon plats bland de 'folkvalda' i riksdagen så röstar folk på det enda partiet som säger det folk tänker men inte får säga [sverigedemokraterna], att invandringen är katastrofal, skapar kulturkrockar, mer brottslighet, hat, kostnader och misär.

 

Media har slutat specificera etnicitet bland kriminella för att dölja verkligheten.

Alltid samma sak i artiklar om våldtäkter och knivmord, inga namn (då blir det uppenbart), inga bilder, ingenting.

Om de vill dramatisera med en bild "SÅ HÄR SER DE UT LOLZ" är det bara svartvita profilbilder som inte visar någonting.

 

Vi förtrycker oss själva genom att offra oss för detta förbannade sinnessjuka skämt till invandringspolitik.

 

Att detta skulle vara någon ny standard stämmer inte. Alla skolor jag har gått i sjunger nationalsången, och de skolor som mina vänner/släktingar går i sjunger nationalsången.

 

Så roligt, min förra skola slutade med det.

På mitt gymnasium sjunger vi inte på avslutningarna.

Undrar vad det beror på.

 

Även detta stämmer inte helt. Den svenska flaggan används fortfarande runt om i hela landet vid stora högtider och flaggdagar, dels av alla statliga/kommunala/landstings-institutioner, men också av privatpersoner. Media (typ aftonbladet) letar upp enskilda fall och incidenter, förstorar upp det och säljer massor av lösnummer på hur någon familj kände sig kränkt av att det hängde en svensk flagga någonstans.

 

Det har ändå byggts upp en allmän misstänksamhet mot flaggan, då det ofta tas som nazistiskt att stolt visa sitt lands flagga.

Alla har vi väl hört om hur man inte får ha Sverigetröjor på skolfoton, får jag undra varför?

 

Faktumet kvarstår att folk gnäller som småungar och litar på kvällspressen i för stor utsträckning.
Varför skulle jag lita på kvällspressen, det är ju dom som döljer allt för oss.

Vill man ha nyheter utan vinklingar för invandringens förmån lär man väl kolla på sidor som

http://frianyheter.wordpress.com/

http://www.rakryggad.blogspot.com/ (åh nej, de har en sverigeflagga i bannern, nazism!!)

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att vi tvingas stå ut med problemen invandringen för med sig.

Det har gått så långt att vi ser allt kritiskt som rasism, folk vågar inte ens debattera frågan öppet längre, de som gör det censureras eller hånas.

 

Stämmer inte. Debatt om invandring finns visst, och allt trams om att det inte får längre får diskuteras öppet, och folk som gör det blir censurerade är inget annat än en myt, skapad av främlingsfientliga personer som vill framstå som förtryckta.

Österländsk invandring skapar så mycket misär för oss att det är helt otroligt, svenskar FLYR från ett flertal städer, Malmö, Södertälje och liknande. De vill fly undan våldet. De vill fly undan rasismen som riktas mot dem som ignoreras, d.v.s. hat mot svenskar.

 

Du behöver nog uppdatera din definition av ordet misär.

 

Har ju nämnt flera gånger att 4/5 personrån ska vara arab mot svensk, åtminstone i Malmö, men ingen har kommenterat det ännu.

 

Visst, det är klart att det låter mycket om man plockar ut en specifik folkgrupp i en pytteliten del av landet. Om man ser till den stora bilden så begår en stor majoritet av invandrarna aldrig ett enda brott i hela sitt liv. Inte heller står de för majoriteten av alla anmälda brott.

 

 

Media har slutat specificera etnicitet bland kriminella för att dölja verkligheten.

Alltid samma sak i artiklar om våldtäkter och knivmord, inga namn (då blir det uppenbart), inga bilder, ingenting.

Om de vill dramatisera med en bild "SÅ HÄR SER DE UT LOLZ" är det bara svartvita profilbilder som inte visar någonting.

 

Spelar det någon roll vilken etnicitet en brottsling har? Det är helt ovidkommande för artikeln Anledningen till att media inte publicerar bilder eller namn på personer som är misstänkta för brott beror på att journalister har en rad etiska regler de måste följa. Detta innefattar att man skall respektera personlig integritet, samt att man inte får hänga ut personer innan de är dömda för brottet i fråga.

 

Vi förtrycker oss själva genom att offra oss för detta förbannade sinnessjuka skämt till invandringspolitik.

 

 

Så roligt, min förra skola slutade med det.

På mitt gymnasium sjunger vi inte på avslutningarna.

Undrar vad det beror på.

 

Att man på vissa skolor inte sjunger nationalsången betyder inte att det är någon ny norm för hela landet. Sluta försök framställa som det som det.

 

 

Det har ändå byggts upp en allmän misstänksamhet mot flaggan, då det ofta tas som nazistiskt att stolt visa sitt lands flagga.

 

Ytterligare ett påhitt av främlingsfientliga individer som vill framstå som förtryckta. Visst, detta kanske har hänt i enstaka undantagsfall, men att det skulle finnas en "allmän misstänksamhet" (allmän, som i att det är den allmänna åsikten i Sverige) stämmer inte.

Alla har vi väl hört om hur man inte får ha Sverigetröjor på skolfoton, får jag undra varför?

 

Google gav mig ett fall av detta. Jag har ett svagt minne att jag har läst om ett fall till. Man får alltså visst ha svenska flaggor på tröjor vid skolfoton. Att detta förbjuds är även det enskilda undantag. Så länge inte skolverket eller riksdagen beslutar om något annat, så är det fullt tillåtet. (Enskilda skolor kan naturligtvis besluta om andra regler)

 

 

http://frianyheter.wordpress.com/

http://www.rakryggad.blogspot.com/ (åh nej, de har en sverigeflagga i bannern, nazism!!)

Grattis, istället för att läsa tidningar som är vinklade till invandringens förmån (vilket inte stämmer), så läser du bloggar (som kan vara skrivna av vilket pucko som helst) som är vinklade åt motsatt håll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu börjar det gå överstyr, båda ni två överdriver åt varsitt håll och kommer inte fram till något.

 

Till att börja med invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken, men om man jämför t.ex. Stockholm med någon liten ort i landet så har vi procentuellt fler svenska brottslingar, alltså fler brottslingar i storstäderna så ska vi slänga alla stockholmare i fängelse för det?

 

Visst det som är födda i Sverige är vårat problem, men faktum kvarstår, vissa områden drabbas av mer brott än andra oavsett om vi har invandrare eller inte.

 

Att ta in den mängden invandrare som vi gör idag funkar inte och jag tror många kan komma att hålla med om det, inte för att det begås brott utan att det helt enkelt blir för hög koncentration för att de ska anpassa sig smärtfritt till det svenska samhället. Men att den frågan inte skulle kunna diskuteras öppet är löjligt, att ni inte får det i skolan kan ju bero på att man är rädd för att det ska bli slagsmål vilket det blev i min skola efter att vi hade en "kriglek" på samhällslektionen med påhittade länder osv, men det räckte för att få ett slagsmål.

 

Frågan om invandring diskuteras öppet och ofta med olika partimedlemmar både i tv och radio. Att politikerna inte tycker som du får du antingen ändra på genom att bli politiker själv eller rösta på någon som tycker som du, men tydligen tycker inte allmänheten att det är ett problem ännu och tar inte det som sin huvudfråga.

 

Vart man ska hitta information om frågan som ej är vinklad är ju lite krångligare, men börja med att läsa SVD DN eller något likande, läs sedan en blogg eller aftonbladet och jämför, sätt dig in i frågan kolla upp fakta se vad som egentligen stämmer. Att tror att man får en ovinklad syn på en sak från att läsa bara en tidning är idioti, vilken tidning det än är...ALLT som skrivs är vinklat på något sätt även om det är väldigt lite så är det vinklat det gäller alltså att läsa olika åsikter se vad som verkar vettigt och kolla fakta själv och inte bara lita på om tidningen säger att "var 5:e brott är gjort av en som heter Pelle" oftast har inte tidningarna rätt fakta eller kunnat tolka det på rätt sätt, plus att det finns ett gammalt citat av någon lokal politiker som jag gillar "allt går att bevisa med statistik, till och med att statistik inte stämmer"

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Bokstavlighet... suck.

 

Stämmer inte. Debatt om invandring finns visst, och allt trams om att det inte får längre får diskuteras öppet, och folk som gör det blir censurerade är inget annat än en myt, skapad av främlingsfientliga personer som vill framstå som förtryckta.

 

Jag får väl lägga till eftersom det tydligen inte var uppenbart nog.

Debatt om de negativa effekterna av invandring.

 

Myt? Ursäkta?

Kan ju ta ett minimalt exempel, en vän berättade om hur en man hade skickat in en lång artikel/insändare till en av de större tidningarna, Expressen?, med exempel på kostnader och om hur områden med höga procent invandrare får högre brottslighet...

Efteråt hade han fått ett svar i stil med "Jag/vi svarar inte på rasistiska insändare.", inget publicerades såklart.

Sant eller inte kan jag inte intyga, censur på dom internetbaserade diskussionerna på t ex Expressen är då där, men mer förlåtande så att säga.

 

Du behöver nog uppdatera din definition av ordet misär.

Istället för att kommentera försöker du ignorera bort hela texten för att jag använde ordet misär?

 

Visst, det är klart att det låter mycket om man plockar ut en specifik folkgrupp i en pytteliten del av landet. Om man ser till den stora bilden så begår en stor majoritet av invandrarna aldrig ett enda brott i hela sitt liv. Inte heller står de för majoriteten av alla anmälda brott.

 

Har aldrig sagt att de står för majoriteten av brotten, det vore hemskt med tanke på deras nummer, 1.5 miljoner immigranter, ca 700,000 araber. Men de är ÖVERREPRESENTERADE.

 

 

 

Spelar det någon roll vilken etnicitet en brottsling har? Det är helt ovidkommande för artikeln Anledningen till att media inte publicerar bilder eller namn på personer som är misstänkta för brott beror på att journalister har en rad etiska regler de måste följa. Detta innefattar att man skall respektera personlig integritet, samt att man inte får hänga ut personer innan de är dömda för brottet i fråga.

 

Huruvida etnicitet spelar roll för allmänheten vet jag inte, däremot är jag någorlunda säker på att de som inte har svensk bakgrund skyddas p.g.a etniciteten.

Du talar om att journalister har etiska regler, och det har jag hört, nämnde tidigare i tråden om hur avhoppande journalister vittnar om hur det alltid skulle vara så synd om immigranter och att de ska stämpla rasist på alla som klagar på något som har med invandrare eller invandringspolitiken i fråga...

 

Att man på vissa skolor inte sjunger nationalsången betyder inte att det är någon ny norm för hela landet. Sluta försök framställa som det som det.

 

Det behöver inte vara en norm för att vara fel, det är sorgligt att det ens hänt en enda gång att avslutningar ska förändras för att främja andra.

 

 

Ytterligare ett påhitt av främlingsfientliga individer som vill framstå som förtryckta. Visst, detta kanske har hänt i enstaka undantagsfall, men att det skulle finnas en "allmän misstänksamhet" (allmän, som i att det är den allmänna åsikten i Sverige) stämmer inte.

 

Det kanske inte är direkt allmänt, men det finns där.

Tycker det är intressant att du avfärdar allt konspirationistiskt som myter eller påhitt, vad har du som säger emot mer än att du inte vill att det ska vara sant?

 

Google gav mig ett fall av detta. Jag har ett svagt minne att jag har läst om ett fall till. Man får alltså visst ha svenska flaggor på tröjor vid skolfoton. Att detta förbjuds är även det enskilda undantag. Så länge inte skolverket eller riksdagen beslutar om något annat, så är det fullt tillåtet. (Enskilda skolor kan naturligtvis besluta om andra regler)

 

Att det bara lagts upp en gång på internet låter konstigt.

Har för övrigt hört att det hänt 2-3 gånger på min förra skola, och nej, jag var inte en av de som försökte ta en "kränkande" klädsel.

EDIT: får väl lägga till att det inte ska ses som en ofta inträffande händelse bara för att det hänt flera gånger på en skola, men det verkar då ske oftare än din sökning på google säger.

Hur menar du med att enskilda skolor kan besluta om 'andra' regler? Har enskilda skolor rätt att bestämma över elevernas klädsel?

 

 

Grattis, istället för att läsa tidningar som är vinklade till invandringens förmån (vilket inte stämmer), så läser du bloggar (som kan vara skrivna av vilket pucko som helst) som är vinklade åt motsatt håll.

 

De är inte särskilt vinklade, de är öppet kritiska till invandringspolitiken, Rakryggad publicerar fakta om personen, (historisk) bakgrund, namn o.s.v, de döljer inget bara för att personen i fråga råkar vara från ett utomeuropéiskt land...

 

__

 

Visst det som är födda i Sverige är vårat problem, men faktum kvarstår, vissa områden drabbas av mer brott än andra oavsett om vi har invandrare eller inte.

 

Man ser ju samband så.

Hur var Rosengård innan det blev översvämmat?

Nu har det höga arbetslösheten tillsammans med hatet mot svenskar byggt upp ett katastrofalt minisamhälle utan framtid..

 

Frågan om invandring diskuteras öppet och ofta med olika partimedlemmar både i tv och radio. Att politikerna inte tycker som du får du antingen ändra på genom att bli politiker själv eller rösta på någon som tycker som du, men tydligen tycker inte allmänheten att det är ett problem ännu och tar inte det som sin huvudfråga.

Klart det diskuteras, men hur ofta diskuteras de negativa effekterna?

Jag tror att allmänheten tycker det är ett problem, men som jag försökt säga så vågar ingen säga det högt i rädsla av att kalla rasister för att de säger att invandringen gått i överstyr...

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*borttaget*

 

Spelar tydligen inte roll hur mycket statistik/argument man kommer med, guggo fortsätter att kontra på de saker han hänger upp sig på t.e.x misär...istället för att svara ordentligt på frågorna och inte bara välja ut några delar som inte är lika välskrivna som de övriga.

 

TYDLIGEN SÅ ÄR FAKTA RASISTISKT.

Man kan inte bortse från att de är överrepresenterade, man kan inte snacka om individer längre.

Tex ifall jag tar hem en familj på 8 som gäster, och 3 av dom börjar stjäla saker och förstöra, klar jag skickar ut familjen (invandrarna) då :) det är ju trots allt jag (svensken) som får betala för allt som går sönder osv.

 

Om det fortsätter i den här takten så finns det inga etniska svenskar kvar om cirka 200 år, kommer SD in i riksdagen så kanske vi finns några decennier till.

Va lite mänskliga och visa empati för de som är de verkliga offren, SVENSKARNA.

Vi har byggt vårt land och våra samhällen, det vi bor och använder idag är efterlämnat från våra förfäder, de skapade våran välfärd som vi är så kända för, inte ska vi rasera allt då genom att ta in flera miljoner främlingar och galna fanatiker som hävdar sig genom att resa fula moskéer.

Redigerat av Nafrali
§1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TYDLIGEN SÅ ÄR FAKTA RASISTISKT.

 

Allt är vad man gör det till. Det är ni som påstår att det är rasistiskt. Inte jag, inte invandrarna.

 

Man kan inte bortse från att de är överrepresenterade, man kan inte snacka om individer längre.

Tex ifall jag tar hem en familj på 8 som gäster, och 3 av dom börjar stjäla saker och förstöra, klar jag skickar ut familjen (invandrarna) då :) det är ju trots allt jag (svensken) som får betala för allt som går sönder osv.

 

Nu tycker jag i och för sig att detta var ett ganska märkligt och lite orimligt exempel, men hur som helst. Om du tar hem åtta gäster och tre börjar sno saker, så ringer du polisen som kommer och hämtar dom. Sedan gör du en polisanmälan som (förhoppningsvis) leder till en rättegång, som leder till ett straff för personerna i fråga, med möjligheten att du får skadestånd.

 

 

 

 

Om det fortsätter i den här takten så finns det inga etniska svenskar kvar om cirka 200 år, kommer SD in i riksdagen så kanske vi finns några decennier till.

 

Har du något som stödjer detta, eller hittar du bara på något?

 

Va lite mänskliga och visa empati för de som är de verkliga offren, SVENSKARNA.

Vi har byggt vårt land och våra samhällen, det vi bor och använder idag är efterlämnat från våra förfäder, de skapade våran välfärd som vi är så kända för, inte ska vi rasera allt då genom att ta in flera miljoner främlingar och galna fanatiker som hävdar sig genom att resa fula moskéer.

Ja, stackars oss, eller hur? Folk måste sluta tycka synd om sig själva.

 

Den välfärd vi har idag hade inte varit möjligt om vi inte hade haft det antalet invandrare vi har. Detta tack vare vår låga befolkning och vårt låga barnafödande. Den befolkningsmängd vi hade haft utan invandrare hade inte varit tillräcklig för att driva det samhälle vi vill ha.

 

Dessutom, allt snack om att invandrare begår mycket brott, eller att de är överrepresenterade i statistiken är bara trams. Enligt BRÅ så går det inte att mäta, och någon officiell statistik för sådant finns inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Allt är vad man gör det till. Det är ni som påstår att det är rasistiskt. Inte jag, inte invandrarna.

 

"ni"?

Jag tycker inte statistiken är rasistisk, men media tycker det, politiker tycker det, statistik döljs för att det stödjer det som dom där "onda konspirationsteorierna av förtryckta rasister" säger

 

 

Har du något som stödjer detta, eller hittar du bara på något?

 

Kan ju nämnas att barnafödande är upp till tre gånger vanligare bland "svenska" araber än hos etniska svenskar.

Lägg ihop det med att vi tar mest ansvar för österländska "flyktingar" så låter det rimligt.

 

Ja, stackars oss, eller hur? Folk måste sluta tycka synd om sig själva.

 

Den välfärd vi har idag hade inte varit möjligt om vi inte hade haft det antalet invandrare vi har. Detta tack vare vår låga befolkning och vårt låga barnafödande. Den befolkningsmängd vi hade haft utan invandrare hade inte varit tillräcklig för att driva det samhälle vi vill ha.

 

Hur kan du säga så när det blir allmänt sämre när vi tar in så många vi tar in nu (d.v.s för många) ?

Mer pengar slussas om till människor som ska spendera åtskilliga år att lära sig språket och sen skaffa arbete.

Välfärden har bara blivit sämre sen vi började med en okontrollerbar massinvandring.

Det blir inte bättre när man hör om hur "enskilda" personer uttrycker hur idiotiska de tycker svenskar är som ger pengar för inget.

 

Dessutom, allt snack om att invandrare begår mycket brott, eller att de är överrepresenterade i statistiken är bara trams. Enligt BRÅ så går det inte att mäta, och någon officiell statistik för sådant finns inte.

 

Det finns säkert ingen tillåten statistik som skulle påpeka bakgrund och dela upp brottslingar.

Istället finns det åtskilliga videos, klipp från Kalla Fakta eller Uppdrag Granskning och liknande som påpekar att invandrare utför mycket fler brott per invånare än andra, varför tror du?

De påpekar att fängelserna får fler invandrare, varför tror du?

antalet brott är som högst i områden med mycket invandrare, varför tror du?

antalet anmälda brott per år har bara ökat sen invandringen ökat (från 750000 per år 1975 till 1400000 år 2008), varför tror du?

 

http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0003/13/dokument.html

Gammal artikel, men stämmer säkert fortfarande.

"Av 100 anmälda brott står invandrarna för 16 trots att de bara utgör 10 procent av befolkningen."

"Ju grövre brott, desto större andel av de anmälda brotten har begåtts av invandrare, visade exempelvis den senaste större undersökningen från Brottsförebyggande rådet 1996, som bygger på data från 1985–1989.

Det brott där invandrare är mest överrepresenterade är våldtäkt:"

"9 invandrare av 10 000 jämfört med 2 svenskar av 10 000 registreras för våldtäkt. Överrepresentationen är därmed 4,5 gånger."

"För samtliga anmälda brott är invandrare dubbelt överrepresenterade. Det finns även skillnader mellan olika invandrargrupper."

 

("Kriminella invandrare" - TV3s "Insider" år 2005. Del 1 av 2)

(del 2)

 

http://www.youtube.com/watch?v=WlQqRH82JxE (Insider - Invandrarbrottslighet del 1)

http://www.youtube.com/watch?v=g3ncHIDBA5E (del 2)

 

Citat ur invandrarbrottslighet del2:

Hundratals västafrikanska langare, framförallt gambier (?) dominerar heroinlangningen i Stockholm, när länskriminalarens chef Leif Jennekvist för några år sedan bekräftade att det var så, tvingades polisledningen att be om ursäkt, det är alltså känsligt att tala öppet om det som sker.

- gränsen att bli stämplad som rasist när man kritiserar just den här problematiken är hårfin, det är ju, hela samhället är ju uppbyggt så, alla makthavarna i de olika statliga intuitionerna är ju väldigt känsliga eller rädda att ta upp den här problematiken, det är oerhört känsligt.

-är det så att dom inte erkänner den verklighet som ni lever i, som ni ser varje dag?

-inofficiellt är det ju tyvärr så att man erkänner men inte officiellt.

* på landets fängelser är fångar med utländsk bakgrund i majoritet, på vissa fängelseavdelningar är 75-80% invandrare eller utländska medborgare. Här på Norrtäljefängelset sitter 173 fångar med utländsk bakgrund, 77 svenskar. personalen kommenterar gärna situationen, men inte framför kameran. Inom kriminalvården är frågan mycket känslig, och det finns inte ens officiella uppgifter på antalet fångar med invandrarbakgrund."

Den verklighet folk vill ignorera.

 

Ska du kommentera på vad dessa videos och citat säger denna gång eller ska du ignorera allting för att jag tar klipp från youtube?

_

Vad ska man säga.

"Wake up and smell the ashes."

-GMan

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min poäng genom hela debatten har varit att majoriteten av invandrarna inte begår brott. Därför håller inte ståndpunkten "Araber förstör vårt land för att de begår brott!" Det är säkert så att invandrare är överrepresenterade i statistiken, men detta beror inte på att de är invandrare från ett annat land, utan på att man tar in folk, dumpar dom i ett ghetto och sedan skiter i dom.

 

Var aftonbladet och insider har fått sin fakta ifrån tänker jag inte kommentera, för det har jag inte en aning om.

 

Sedan så börjar jag undra lite över vad det är ni vill egentligen, förutom att gnälla över hur förtryckta ni är och hur dåligt ni har det. Reptariering? Invandringsstop? Minskning av invandringen? Förändring av invandringspolitiken? Utrotning?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Min poäng genom hela debatten har varit att majoriteten av invandrarna inte begår brott. Därför håller inte ståndpunkten "Araber förstör vårt land för att de begår brott!" Det är säkert så att invandrare är överrepresenterade i statistiken, men detta beror inte på att de är invandrare från ett annat land, utan på att man tar in folk, dumpar dom i ett ghetto och sedan skiter i dom.

 

Vilket beror på att vi inte kan ta hand om alla som kommer hit.

 

Sedan så börjar jag undra lite över vad det är ni vill egentligen, förutom att gnälla över hur förtryckta ni är och hur dåligt ni har det. Reptariering? Invandringsstop? Minskning av invandringen? Förändring av invandringspolitiken? Utrotning?

Får väl hoppas att jag inte fått en rasiststämpel av dig nu, men jag har ju varit kritisk och tagit upp problemen så i medias ögon vore jag säkert en rasist, i deras mening.

Jag vill ha en minskning av invandringen till en möjlig nivå, jag vill inte att alla ska skickas ut.

Jag vet inte allt om politiken, dock så verkar den ha för låga krav.

 

Inga krav på hur snabbt man lär sig språket, inget krav på var man bosätter sig (att låta dem välja fritt skapade ghettona vi ser idag, för att inte nämna att bostäderna där var billiga), inget krav på anpassning, utan det är fritt fram att kräva oss att bygga moskéer, att skolor ska servera kött som dödats av en man i klänning med kniv, fritt att kräva islamiska friskolor, fritt att kräva särbehandling (tider på bad för endast muslimska kvinnor?!)

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...