Chilla Skrivet 15 April 2010 Rapport Dela Skrivet 15 April 2010 Under träningen dricker jag vatten. Efter träningen så äter jag antingen en banan eller köper en Gainomax, men ibland så går jag bara hem och äter mat. Funderar på att kanske börja ta proteintillskott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GangsterTwist Skrivet 15 April 2010 Rapport Dela Skrivet 15 April 2010 De man vill få i sig efter passet (alltså direkt efter) är snabba kolhydrater, t.ex. nötter, banan, ostkaka tillsammans med en sportdryck eller exemplevis mjölk. Sedan efter ca 1 timme (efter passet) behöver kroppen en ordentlig måltid med proteiner, alltså kött av något slag, annars möjligvis ägg som också ger proteiner, med exemplevis potatis eller pasta, sedan kan du ju alltid slänga in något grönt såklart. Bättre en så blir de inte :rolleyes: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RySSEN Skrivet 17 April 2010 Rapport Dela Skrivet 17 April 2010 Drick Gainer om du vill öka i vikt, Och drick protein pulver för att lättare bygga muskler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 17 April 2010 Rapport Dela Skrivet 17 April 2010 Ät ordentligt regelbundet så ska du få se på resultat, det finns inget magiskt med dessa pulver, det är mat i pulverform. Att hälla i dig 1dl vassleprotein är som att dricka ett mjölkpaket, det är ungefär 25-33g protein. Om du har cirka 1-2 timmar för dig att åka hem efter träningen så kan det vara smart med en mix av kolhydrat och proteinpulver så att du fyller dina glykogendepåer och minskar katabolismen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
unknown12 Skrivet 18 April 2010 Rapport Dela Skrivet 18 April 2010 (redigerat) Och ändå sponsrar powerade olympiska spelen, VM och massa andra sport evenemang. Även spelarna dricker det så jag tror det där är bullshit. Spelarna dricker det troligen eftersom de fått pengar för att göra det. Fel! Powerade, så som vanliga energidrycker innehåller druvsocker, som snabbt tas upp av kroppen och ger energi, men powerade är skit, eftersom den innehåller massa skit, t.ex e- ämnen, färgämnen etc. När jag tränar dricker jag hemmagjord energidryck, för att det inte innehåller e- ämnen. Redigerat 26 April 2010 av Junutci Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.