Hoppa till innehåll

Nej Till Privatpoliser I Sverige Nej Till Ipred!

sargon94

Vad tycker du om ipred ??  

121 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Protest mot IPRED vid omröstningen den 25 februari

Den 25 februari planerar riksdagen att debattera och rösta igenom IPRED-lagen. Omröstningen ska alltså ske precis under Pirate Bay-rättegången då nätfrihets-aktivister antagligen förväntas vara upptagna med annat.

Detta får inte ske utan motstånd!

Därför är det viktigt att alla som motsätter sig IPRED samlas utanför riksdagen och protesterar den 25!

I dagsläget ser det inte ut att bli en organiserad demonstration, istället uppmanas alla att på eget bevåg protestera mot IPRED. En organiserad demonstation kräver dessutom ofta tillstånd men att en mängd personer på eget bevåg tar sig till riksdagen för att protestera mot en dålig lag kan knappat göra det.

På grund av avsaknaden av organisation är det viktigt att du hjälper till och sprider ordet! Skriv på din blogg, på facebook, prata med dina vänner etc. Ju fler desto bättre!

Lämpliga slagord

Stoppa IPRED!

Stoppa privatpolislagen!

Ingen privatpolis i vårat internet!

Jag tycker alla som bor i stockholm eller närheten ska gå dit o protestera jag skulle gärna villja gå dit men jag bor i götebotg :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 93
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Den 25 februari planerar riksdagen att debattera och rösta igenom IPRED-lagen. Omröstningen ska alltså ske precis under Pirate Bay-rättegången då nätfrihets-aktivister antagligen förväntas vara upptagna med annat.

Därför är det viktigt att alla som motsätter sig IPRED samlas utanför riksdagen och protesterar den 25!

I dagsläget ser det inte ut att bli en organiserad demonstration, istället uppmanas alla att på eget bevåg protestera mot IPRED. En organiserad demonstation kräver dessutom ofta tillstånd men att en mängd personer på eget bevåg tar sig till riksdagen för att protestera mot en dålig lag kan knappat göra det.

På grund av avsaknaden av organisation är det viktigt att du hjälper till och sprider ordet! Skriv på din blogg, på facebook, prata med dina vänner etc. Ju fler desto bättre!

Lämpliga slagord

Stoppa IPRED!

Stoppa privatpolislagen!

Jag tycker alla som bor i stockholm eller närheten ska gå dit o protestera jag skulle gärna villja gå dit men jag bor i götebotg :(

Någon borde ta tag i det och organisera det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lämpliga slagord

Stoppa IPRED!

Stoppa privatpolislagen!

Någon borde ta tag i det och organisera det.

Jag tycker att man bara ska gå dit o protestera. Jag tror det kommer vara mycket personer där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
  • 4 veckor senare...

finns dock ett stort kryphål i lagen, det finns ingen lag på att bredbandsoperatörerna måste spara uppgifterna om IP:et så de kan bara göra som tele 2 har gjort radera allt. Så Sen när de kommer och ska ha uppgifter finns det inga!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen namninsamling eller något kommer att hindra civiliationen's väg in till en total diktatur.

Så enkelt är det, bättre att leva medans man kan ;)

Positivt.

finns dock ett stort kryphål i lagen, det finns ingen lag på att bredbandsoperatörerna måste spara uppgifterna om IP:et så de kan bara göra som tele 2 har gjort radera allt. Så Sen när de kommer och ska ha uppgifter finns det inga!!
De är nog faktiskt ganska tvingade att spara uppgifterna egentligen.

Edit: Iallafall en viss tid.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

De är nog faktiskt ganska tvingade att spara uppgifterna egentligen.

Edit: Iallafall en viss tid.

tror inte det då jag har hört att tele2 rean har radert allt, hoppas telia gör det med.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst MacGyver

Ingen namninsamling eller något kommer att hindra civiliationen's väg in till en total diktatur.

Så enkelt är det, bättre att leva medans man kan ;)

Vilken otroligt tragisk filosofi, ska man skratta eller gråta?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...