LordFelix Skrivet 3 December 2008 Rapport Dela Skrivet 3 December 2008 Vad brukar ni göra på Julafton? Vi brukar äta massor med god mat och sitta framför en varm brasa. Vi brukar också se hela dagen på TV och se lite på Julprogram. Jag tycker att det här är årets bästa dag :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 3 December 2008 Rapport Dela Skrivet 3 December 2008 9.00 - Springer ner till granen det fortaste jag kan och lyssnar på om det skramlar i julklapparna. 9.16 - Frukost serveras av kära Mamma, Mackor med nydoftande Julskinka. 9.30 - Sätter vid mig datan. 12.00 - Kommer gästerna/eller så åker vi till några andra värdar. 13.00 - Äter vi Julbord, köttbullar, prinskorv, potatis och massor av mat. 13.30 - Familjen och släkten sitter och pratar och ser på TV. 13.37 - Jag ställer mig upp och skriker 1337 FTW. 15.00 - Kollar vi på Kalle Anka 16.00 - Utmanar jag min kusin i Tekken5 17.00 - Fika (Lussebullar ,pepparkakor och annat smaskens) 18.00 - Tomten kommer! 19.00 - Julgröt äter vi 20.00 - Alla går hem 21.00 - Alla förbereder sig 22.00 - Hela släkten möts igen och ska till kyrkan för midnattsmässa. 24.00 - SLUT Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
LordFelix Skrivet 3 December 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 December 2008 Haha, Din Jul ÄGER ! Jag gapflabba när du hade skrivigt 1337 FTW ( FOR THE WIN ) Roligt svar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 3 December 2008 Rapport Dela Skrivet 3 December 2008 Först vill jag bara säga, är det bara jag som har gröt till lunch och julmat till middag? Det är typ grejen med julen för oss, snaps och julmat på kvällen ;) Annars gör vi inte så mycket mer speciellt. Jacuout, ni verkar ha ett strikt schema, äter ni bara mat i en timme verkligen? :P Kan försöka beskriva min jul. Runt 11: Vaknar och gör mig i ordning och klär mig osv. Halv 12: Äter frukost och läser tidningen. Runt 12: Hittar på något, med kompisar ett tag eller själv vid datorn eller så. Halv 2: Lunch, GRÖT, efter detta inga mer kompisar, bara familj/släkt. Efter det: Något, vet inte vad exakt. Runt 3: Kalle Anka <3 Runt 4: Mer lös tid, som en vanlig dag. Runt 6: Äta middag med släkten, JULBORD, älskar den maten, käkar och dricker snaps etc i några timmar. Runt 9-10 eller så: Julklappar, alltid trevligt. Efter det: Inget speciellt, ser kanske en film (brukar få film till jul). Klockan 2 eller 3: Sover, brukar lägga mig då vanliga dagar också, illa ;) Japp, så ser denna trevliga men överskattade dag ut, dock älskade jag julen när jag var liten :wub: Personligen tycker jag Nyår är årets bästa dag, har haft så extremt lyckade fester de senaster. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Firecracker Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 Först vill jag bara säga, är det bara jag som har gröt till lunch och julmat till middag? Det är typ grejen med julen för oss, snaps och julmat på kvällen ;) Annars gör vi inte så mycket mer speciellt. Jacuout, ni verkar ha ett strikt schema, äter ni bara mat i en timme verkligen? :P Kan försöka beskriva min jul. Runt 11: Vaknar och gör mig i ordning och klär mig osv. Halv 12: Äter frukost och läser tidningen. Runt 12: Hittar på något, med kompisar ett tag eller själv vid datorn eller så. Halv 2: Lunch, GRÖT, efter detta inga mer kompisar, bara familj/släkt. Efter det: Något, vet inte vad exakt. Runt 3: Kalle Anka <3 Runt 4: Mer lös tid, som en vanlig dag. Runt 6: Äta middag med släkten, JULBORD, älskar den maten, käkar och dricker snaps etc i några timmar. Runt 9-10 eller så: Julklappar, alltid trevligt. Efter det: Inget speciellt, ser kanske en film (brukar få film till jul). Klockan 2 eller 3: Sover, brukar lägga mig då vanliga dagar också, illa ;) Japp, så ser denna trevliga men överskattade dag ut, dock älskade jag julen när jag var liten :wub: Personligen tycker jag Nyår är årets bästa dag, har haft så extremt lyckade fester de senaster. Näp, du är inte ensam med det. Vi äter också gröt till lunch och julbord till middag. :) Det är väl så det ska vara? XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
asabrasa Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 hmm ja vad kan man säga men här kommer min tidsplanering. 9.00 blir väckt av min lillasyster för hon vill öppna sin morgon julklapp med mig. 9.10 går och lägger mig igen 15.00 morsan skriker kliv upp farmor har kommit. 15.30 är uppe säger hej till alla. 15.35 lägger mig på soffan och sover. blir väckt när kalle anka börjar. 19.00 äter julmidag. 20.30 tomten kommer "yay" 21.00 alla far hem utom min kusin för han ska tillbringa natten hos oss. 22.00 far ut oc festar med några kompisar. 4.00 kommer hem asspackad. 4.20 sover. det här var min jul förra året iallfall. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 denna jul blir rolig. Firar med kusiner. Blir jävligt mycket alkohol. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 denna jul blir rolig. Firar med kusiner. Blir jävligt mycket alkohol. Ålder? Dina päron har ofc inget emot det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 hmm ja vad kan man säga men här kommer min tidsplanering. 9.00 blir väckt av min lillasyster för hon vill öppna sin morgon julklapp med mig. 9.10 går och lägger mig igen 15.00 morsan skriker kliv upp farmor har kommit. 15.30 är uppe säger hej till alla. 15.35 lägger mig på soffan och sover. blir väckt när kalle anka börjar. 19.00 äter julmidag. 20.30 tomten kommer "yay" 21.00 alla far hem utom min kusin för han ska tillbringa natten hos oss. 22.00 far ut oc festar med några kompisar. 4.00 kommer hem asspackad. 4.20 sover. det här var min jul förra året iallfall. :) Du vet att Kalle Anka börjar klockan tre... Har aldrig varit med om att någon festar på julafton, är inte det ganska udda? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 9:00 Vaknar jag och öppnar mitt morgon paket 9:01 YAY det va ett spel :D 9:02 Spelar (det brukar ofta va ett spel) 10:00 Så går jag ner och ser på TV runt 12:00 så åker jag till mormor med min mamma, pappa, 3 syskon, kusiner och mina 2 mostrar 12:00 till 15:00 så går jag omkring och busar med kusinerna :P 15:00 Kalle Anka :D 17:00 Julbord!!!! MMMMM jag älskar köttbullar! 18:00 slutar vi äta och ser på TV/ Äter godis osv 21:00 så delas paket ut 21:30 öppnas paket Sen resten är väl typ film, hjälper kusinerna med leksaker dom fått osv Det är min härliga jul :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dicecursor Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 Tittar typ aldrig på Kalle Anka (Vad är det just speciellt med det?) Men tomten kommer i alla fall..... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MixedStuff Skrivet 4 December 2008 Rapport Dela Skrivet 4 December 2008 Min vanliga jul 8.00 sticker till famo och fafa som bor baki oss med min syrra 8.20 öppnar en julklapp vanligtvis en film 9.40 äter frukost med familjen 10.30 spelar monopol med farsan och fafa 12.00 hämtar vi min stora syrra som är hos sin pappa och så hämtar vi min morsas moster som firar jul med oss 13.00 äter lunch med hela släkten som är hos oss 14.00 fikar med familjen 15.00 ser på kalle anka 16.00 Tomten kmr (Jag) 16.30 julklappar 17.00 är glad 17.30 äter middag 18.00 ser på julkalendern 19.00 till 22.00 använder min julklappar 22.00 till ? spelar monopol med hela familjen 2.00 går och lägger mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.