Hoppa till innehåll

Ni Som Spelar Halo


aggebagge
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 3 veckor senare...
  • Svar 27
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

post-83646-1233950506_thumb.jpgpost-83646-1233950506_thumb.jpgpost-15-1101928565_thumb.jpg

Sonen på 9 år vill gärna spela Halo 3 och vi har satt stopp för att det är åldersgräns 16 år. Problemet är att det är fler i hans klass som får spela detta hemma. Vi har som sagt inte sett spelet och kan inte göra oss en egen uppfattning men vi har valt att gå på rekommendationerna.

 

Är det någon som kan förklara, sett eller spelat spelet vad i spelet det är som gör att det är 16 års gräns. Har haft en mindre diskussion med några av dessa föräldrar som anser att det inte finns något som kan vara skadligt. Jag upplever föräldrarna som inte bara "låt gå" men är ändå skeptisk. Det måste ju finnas någon anledning till varför man sätter en åldersgräns på 16.

[/quote

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

halo 3 är enligt mig lika våldsamt som typ mario kart :S

Inte enligt mig. Spelade demot då jag var nio och jag blev ganska rädd en gång.

 

Vad jag vet har det inte funnits nåt demo...Såvida du inte menar multiplayer betan,
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

sonen är 9år? det finns vissa ''yngre'' som inte kan skilja på fantasi och verklighet, och det enda han fattar (om han inte är engelsk eller nåt liknande) är att döda... när han kan lite engelska så att han fattar att man ska rädda världen istället för att bara döda utomjordingar så kan han nog spela...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...