Hoppa till innehåll

Pvp I Wotlk


Gäst Mîhker

Rekommendera inlägg

Garone: DK, Warrior och Ferals är ju rogues värsta fiender, kan inte döda såna, inte en chans :) De tål för mycket.

 

Minkher: Som sagt, inte dagger, inte subtlety. Jag hade runt 2200 AP, 35% Crit och 330 Hit obuffad PvE, det låter ganska bra men antar att Combat inte hör hemma i arenan ändå :P

 

Min ordning i bäst i PvP (ni får kalla mig noob ^^)

 

1. Paladin

2. Warrior

3. DK

4. Druid

5. Mage

6. Hunter

7. Priest

8. Warlock

9. Rogue

10. Shaman

håller inte med, sätter ihop en egen lista:

 

1. DK

2. Rogues

3. Arcane Mages (jag)

4. Paladin

5. Hunter

6. Druid

7. Shaman

8. Priest

9. Warrior

10. Warlock

 

det är 50% hur jag tror och 50% hur lätt jag har mot klasserna i duel

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Garone: DK, Warrior och Ferals är ju rogues värsta fiender, kan inte döda såna, inte en chans :) De tål för mycket.

 

Minkher: Som sagt, inte dagger, inte subtlety. Jag hade runt 2200 AP, 35% Crit och 330 Hit obuffad PvE, det låter ganska bra men antar att Combat inte hör hemma i arenan ändå :P

 

Min ordning i bäst i PvP (ni får kalla mig noob ^^)

 

1. Paladin

2. Warrior

3. DK

4. Druid

5. Mage

6. Hunter

7. Priest

8. Warlock

9. Rogue

10. Shaman

håller inte med, sätter ihop en egen lista:

 

1. DK

2. Rogues

3. Arcane Mages (jag)

4. Paladin

5. Hunter

6. Druid

7. Shaman

8. Priest

9. Warrior

10. Warlock

 

det är 50% hur jag tror och 50% hur lätt jag har mot klasserna i duel

 

Men lol. Utgå ifrån hur klasserna lyckas generellt i arena i dueller mot alla, inte bara en sketen arcanemage som klickar på en knapp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Garone: DK, Warrior och Ferals är ju rogues värsta fiender, kan inte döda såna, inte en chans :) De tål för mycket.

 

Minkher: Som sagt, inte dagger, inte subtlety. Jag hade runt 2200 AP, 35% Crit och 330 Hit obuffad PvE, det låter ganska bra men antar att Combat inte hör hemma i arenan ändå :P

 

Min ordning i bäst i PvP (ni får kalla mig noob ^^)

 

1. Paladin

2. Warrior

3. DK

4. Druid

5. Mage

6. Hunter

7. Priest

8. Warlock

9. Rogue

10. Shaman

 

håller inte med, sätter ihop en egen lista:

 

1. DK

2. Rogues

3. Arcane Mages (jag)

4. Paladin

5. Hunter

6. Druid

7. Shaman

8. Priest

9. Warrior

10. Warlock

 

det är 50% hur jag tror och 50% hur lätt jag har mot klasserna i duel

 

Men lol. Utgå ifrån hur klasserna lyckas generellt i arena i dueller mot alla, inte bara en sketen arcanemage som klickar på en knapp.

 

arcane mage är det ända pvp-speccet jag provat över level 30 så jag har inte så mycket att utgå ifrån, om man vill ha en riktigt lista kan man ju kolla upp bästa arena rankerna just nu och kolla vilka klasser som ligger i top

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Amo

 

Har du en 80 rogue? Några saker du behöver göra så har du vunnit en warlock: Auto swing på, kick när han castar, couge när han castar andra gången, kidney shot när han castar tredje gången, vanish + garrote/cheap shot när han castar fjärde gången. En warlock överlever oftast inte CS+KS.

 

PS. Om du låter en warlock casta ens 1 gång mot dig (duel) är du noob.

Jag sa att jag aldrig har spelat mot en DK, så med enkel matte så får man reda på att jag inte har lich king.

Har en 70 rogue som jag lirade på i arena.

 

PS. @ = at , kan folket lära sig att sluta använda det i fel samhang?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mîhker

@Amo

 

Har du en 80 rogue? Några saker du behöver göra så har du vunnit en warlock: Auto swing på, kick när han castar, couge när han castar andra gången, kidney shot när han castar tredje gången, vanish + garrote/cheap shot när han castar fjärde gången. En warlock överlever oftast inte CS+KS.

 

PS. Om du låter en warlock casta ens 1 gång mot dig (duel) är du noob.

Jag sa att jag aldrig har spelat mot en DK, så med enkel matte så får man reda på att jag inte har lich king.

Har en 70 rogue som jag lirade på i arena.

 

PS. @ = at , kan folket lära sig att sluta använda det i fel samhang?

 

Fastän du inte har wotlk kan du spela mot DKs -.-

 

PS. Jag skrev "@Amo" för att det inte skulle bli så långt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cheapshot, magen blinkar, shs + kidney, magen iceblockar och drar WE, jag drar CoS, dödar WE och vanishar. Cheapshot, magen blinkar, shs + kidney, han har ingen iceblock, drar ner honom.

(Sen finns det ju magefags som AOE:ar i starten)

Brukar inte mage vänta innan dom drar blink? tills efter cheapshop.

 

Ice barrier + Mana shield. Cheap shot, Kidney shot. Blink. ShS. Frostnova. CoS, Sprint. Springa ifrån rogue. Springa ikapp mage. CoS borta. Frost nova. osv osv.

 

Cheap shot. Blink. ShS Kidney. låter lite dumt av magen. hellre tar man lite dmg från cheap shot än blinkar och får shs och kidney.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar leka rätt lätt mot mages men sen så mötte jag en väldigt skillad mage i duel och blev ruggigt förvånad vad mages kan göra med rätt skills, fick nästan inte ens in en hitt på honom. :/ skämdes rätt hårt då och gick och gankade n00bz

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar leka rätt lätt mot mages men sen så mötte jag en väldigt skillad mage i duel och blev ruggigt förvånad vad mages kan göra med rätt skills, fick nästan inte ens in en hitt på honom. :/ skämdes rätt hårt då och gick och gankade n00bz

Meningen med mages i PvP är att man inte ska kunna nå dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cheapshot, magen blinkar, shs + kidney, magen iceblockar och drar WE, jag drar CoS, dödar WE och vanishar. Cheapshot, magen blinkar, shs + kidney, han har ingen iceblock, drar ner honom.

(Sen finns det ju magefags som AOE:ar i starten)

Brukar inte mage vänta innan dom drar blink? tills efter cheapshop.

 

Ice barrier + Mana shield. Cheap shot, Kidney shot. Blink. ShS. Frostnova. CoS, Sprint. Springa ifrån rogue. Springa ikapp mage. CoS borta. Frost nova. osv osv.

 

Cheap shot. Blink. ShS Kidney. låter lite dumt av magen. hellre tar man lite dmg från cheap shot än blinkar och får shs och kidney.

 

Spelade mage på 2k+ rating så jag vet hur man kör mot de flesta klasser.

Man blinkar av två anledningar:

 

1. För att få bort roguens Shs.

2. För att komma undan cheapshot, roguen kunde göra premiditation i stealth, cheapshot och sen kanske en 4k eviscerate annars, inte kul.

 

Spelade på Stormscale, klassad som europas bästa PvP-server (arena). Många mages gör så iaf, Lecken, Noone, Anóther.

Redigerat av Pineapple
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spelade mage på 2k+ rating så jag vet hur man kör mot de flesta klasser.

Man blinkar av två anledningar:

 

1. För att få bort roguens Shs.

2. För att komma undan cheapshot, roguen kunde göra premiditation i stealth, cheapshot och sen kanske en 4k eviscerate annars, inte kul.

 

Spelade på Stormscale, klassad som europas bästa PvP-server (arena). Många mages gör så iaf, Lecken, Noone, Anóther.

Ah oke, tänkte inte att man ska försöka få dom att wastea cds, dock äre väl bara 1 min eller 30 sec cd på shs? (kanske inte 30 sec :o) och samt premiditation, du har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...