Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi
Skrivet

har laddat ner en film

Jag använde programmet "Vuze" och nu skulle jag gärna vilja veta hur man bränner ner den på skiva..

Jag antar att filmen inte är copyright skyddad, för annars får jag inte svara.

Men om den är 700mb stor så vet jag inte riktigt.

Men däremot om den är 4,7 gb stor, alltså en komplett DVD-film så kan du använda ett program så som Nero eller ImgBurn. Sedan så ska du sätta in en tom DVD-skiva och öppna Nero, sedan så väljer du vilken film du vill bränna och sedan så bränner du ned den. Det brukar ta runt 10 min - 15 min

Skrivet

har laddat ner en film

Jag använde programmet "Vuze" och nu skulle jag gärna vilja veta hur man bränner ner den på skiva..

Jag antar att filmen inte är copyright skyddad, för annars får jag inte svara.

Men om den är 700mb stor så vet jag inte riktigt.

Men däremot om den är 4,7 gb stor, alltså en komplett DVD-film så kan du använda ett program så som Nero eller ImgBurn. Sedan så ska du sätta in en tom DVD-skiva och öppna Nero, sedan så väljer du vilken film du vill bränna och sedan så bränner du ned den. Det brukar ta runt 10 min - 15 min

först måste du väll convertera det till en impeg fil eller liknande??
Skrivet

Ja men ni får gärna säga vart jag ska trycka. :)

Ja använder Nero7, och så här gör jag när jag brukar bränna. Vet inte om de funkar till allas dvd. Men min dvd är speciell och tar alla skivor.

post-70595-1230562841_thumb.jpg

post-70595-1230562848_thumb.jpg

post-70595-1230562907_thumb.jpg

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...