Legolasswe Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Jag tänkte byta till Windows Vista Ultimate,och undrar om Vista är bättre eller sämre än Xp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Nu kommer det komma in massa ungar som läste på releasedagen att Vista är dåligt, och därför klanka ner på det. Jag har använt Windows Vista sen förra julen och har inte haft en enda bluescreen och knappt problem alls. Jag har fått igång spel som Thief och kan dessutom använda DirectX 10 till nya spel. Det är dessutom snabbt, smidigt och snyggt. Jag har iochförsig inte använt Ultimate, jag kör med Home Premium, men det första är ju i princip en kraftfullare version. Dock kan det bli lite mer problem med spel hos Ultimate gissar jag på. Det vore bra om du sade vad för dator du har, det är bara om du har en kraftfull som det imo är värt att köra på Ultimate. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Det enda jag inte gillar med Vista är att det tar på datorn mycket mer än t.ex. XP, man kunda t.ex. ha använt dom där 512mb extra som vista tar till något annat. Och sen har vi ju UAC ;) Men som tur kan man stänga av det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Legolasswe Skrivet 1 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Min dator... Grafik kort:ATI Radeon HD 3600 Processor:Intel Core 2 Duo CPU E4500 2.20GHz Är det något mer jag ska skriva upp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 RAM-minne. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Legolasswe Skrivet 1 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Vart kan man se det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 höger klicka på den här datorn -> egenskaper sen står det där längst ner till höger Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Jag tänkte byta till Windows Vista Ultimate,och undrar om Vista är bättre eller sämre än Xp.Om du ska köra Vista Ultimate så ska du helst ha 4gb ram-minne.Och det där med att Vista är bättre eller sämre än XP så tycekr jag nog snarare att det är en smaksak. Visst, det är nog säkrare samt att nya dator-komponenter bara stödjer vista osv osv Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Legolasswe Skrivet 1 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Har 2gb RAM :mellow: Går det bra ändå? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Har 2gb RAM :mellow: Går det bra ändå? RAM är billigt. Du kan säkert köpa 2GB till för 300kr eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Har Windows Vista Ultimate X64, har aldrig haft problem med något program eller spel. Jag känner definitivt en bättre prestandanivå hos Vista än hos XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 1 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 1 Januari 2009 Har Windows Vista Ultimate X64, har aldrig haft problem med något program eller spel. Jag känner definitivt en bättre prestandanivå hos Vista än hos XP. De flesta som testat Vista och klagar brukar ha datorer som är sämre än OPs. Visst kunde Vista vara bättre eller mer optimerat (Win7), men dåligt är inte precis dåligt. Legolasswe: Vänta tills Windows 7 släpps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.