Hoppa till innehåll

Windows Vista


Legolasswe

Rekommendera inlägg

  • Svar 35
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Populära dagar

Ledande medlemmar i detta ämne

Nu kommer det komma in massa ungar som läste på releasedagen att Vista är dåligt, och därför klanka ner på det. Jag har använt Windows Vista sen förra julen och har inte haft en enda bluescreen och knappt problem alls. Jag har fått igång spel som Thief och kan dessutom använda DirectX 10 till nya spel. Det är dessutom snabbt, smidigt och snyggt. Jag har iochförsig inte använt Ultimate, jag kör med Home Premium, men det första är ju i princip en kraftfullare version. Dock kan det bli lite mer problem med spel hos Ultimate gissar jag på.

 

Det vore bra om du sade vad för dator du har, det är bara om du har en kraftfull som det imo är värt att köra på Ultimate.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Jag tänkte byta till Windows Vista Ultimate,och undrar om Vista är bättre eller sämre än Xp.

Om du ska köra Vista Ultimate så ska du helst ha 4gb ram-minne.

Och det där med att Vista är bättre eller sämre än XP så tycekr jag nog snarare att det är en smaksak. Visst, det är nog säkrare samt att nya dator-komponenter bara stödjer vista osv osv

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har Windows Vista Ultimate X64, har aldrig haft problem med något program eller spel. Jag känner definitivt en bättre prestandanivå hos Vista än hos XP.

De flesta som testat Vista och klagar brukar ha datorer som är sämre än OPs. Visst kunde Vista vara bättre eller mer optimerat (Win7), men dåligt är inte precis dåligt.

 

Legolasswe: Vänta tills Windows 7 släpps.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...