JonteFire2 Skrivet 2 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2009 Är det normalt att vara med någon som är mindre än en själv? Jag tycker det beror på om man har samma intresse. Tex: Om den mindreåriga fortfarande leker med tex: bilar, lego och sånt där, så tycker inte jag det är normalt. Inte i min situation iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 2 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2009 Vad spelar det för roll om personen är minderårig, dvs under 15? Har du blivit lite stöddig för att du fyllt år nyligen? Sen är ju frågan, skulle det då vara normalt att vara med någon som är äldre än en själv? För det räknas ju som att vara med någon som är yngre för den äldre personen. Varför skulle något av det vara onormalt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 2 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2009 (redigerat) Nej! Jag gjorde den här tråden för att folk ska få skriva vad dem tycker. Redigerat 2 Januari 2009 av JonteFire2 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst hejhejhej Skrivet 2 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2009 man får va med vilka man vill så klart men om man e tex 94 och umgås med 7 åringar så bör man nog bli mobbad -_- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 2 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2009 Där överdrev du ;) Men tex: om man är 15 och umgås med 11åringar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst hejhejhej Skrivet 2 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2009 själv skulle jag tycka att det va litte wierd men bättre det än inte ha kompisar alls antar jag :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MaryJane Skrivet 2 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 2 Januari 2009 spelar nog ingen roll bara man har samma intresse. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2009 Min bror som är 13 umgås väldigt mycket med en som är 15 på samma skola och dom har umgåts i 3-4 år tror jag han som är 15 umgås nästan inget med andra 15 åringar, men han är inte mobbad för det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 3 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2009 Är med en elva åring och en nio åring. De är inga skitungar, de är seriösa och har respekt för människor, och är inte jobbiga. Så, ja. Ingen bestämmer om du får vara med mindreåriga, du bestämmer själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 3 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 3 Januari 2009 (redigerat) EDIT: Jag har fattat fel när det gäller minderårig/myndig. Trodde det var samma ålder... Men, kort skrivet. Det är upp till varje person att ta beslutet. Bara det inte är för stor ålderskillnad. Redigerat 8 Januari 2009 av TheDarkElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Baranoi Skrivet 4 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2009 Gränsen för minderårig går vid 15 år här i Sverige, däremot är man omyndig under 18. Trådskaparens ordval med minderårig var lite misstolkar-vänligt, eftersom det då är gränsen på 15 år som gäller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst caru Skrivet 4 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 4 Januari 2009 Det är inget fel, tycker jag. Varför skulle det vara det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.