Hoppa till innehåll

Vad Gör Du Just Nu I Spelens Värld?


Rekommendera inlägg

Jag tänkte idag skriva om hur jag avslutade mitt spelande idag i Metroid Prime. Jag avslutar med en enkel svordom, besviken över att jag ramlar i en grön goja och dör och besviken över att jag slutar att spela med noll banor klarade.

 

Jag blir tvungen att göra om massor av grejer för att komma till stället jag var på och eftersom sparningsrummet är så långt därifrån. Jag måste döda aliens jag redan dödat, inte för att det är jobbigt att döda samma fiender i en och samma bana, men på samma ställe, om och om igen. Jag kan klara av att dö en gång och göra om moment som jag gjort innan, men inte två eller tre, iallafall inte i Metroid Prime, för det tar sån tid! Jag vill komma till stället jag dog på så fort som möjligt, eftersom jag vill komma dit så fort resulteras detta i att jag slarvar med mycket och tappar väldigt mycket hälsa på grund av detta, jag stressar helt enkelt bara för att få komma till stället jag dog på. När jag stressar i ett spel blir det inte lika roligt att spela, när jag stressar i ett spel dör jag av enkla anledningar och det gör att man kommer ihåg just dom ögonblicken istället för dom som är bra i spelet, och det är därför jag håller fast i att det hade varit bättre med checkpoints.

 

http://images3.wikia.nocookie.net/metroid/images/thumb/4/4f/Mprime_09.jpg/300px-Mprime_09.jpg

Trots att jag klarade Plated Beetle vilket inte var en boss så var dagens spelande en besvikelse.

 

När jag började spela idag så njöt jag faktiskt, jag gillade den tropiska 2:e banan som senare skulle bli en alien-krigzon öken-style. Jag gillade fienderna, och att leta efter min tappade utrustning. Laserbeam och rullningsfunktionen, och jag blev glad när jag lyckades prestera och hitta dessa saker. Inte för att det var svårt, men mest för att det var kul! Men sedan så kom som sagt momentet där jag dör hela tiden och måste göra om trista spelakter för att komma dit igen.

 

http://images1.wikia.nocookie.net/metroid/images/6/61/Main_Plaza.jpg

Chozo Ruins är faktiskt riktigt vackert att skåda men en riktig bitch att springa fram och tillbaka i.

 

Jag är ganska säker på att jag lyckats memorerat vägen dit och vad jag ska göra för att komma dit, (stället jag dog på) eftersom spelmässigt är det inga svåra och komplicerade grejer, jag stör mig bara på att jag måste göra det, igen och antagligen igen. Jag är kräsen vid dessa moment. Men jag känner att jag har rätt till att vara det, hade det inte varit enklare för oss alla om spelutvecklare gjort checkpoints, autosaves, eller varför inte fler sparningsrum eftersom folk verkar vara så anti-checkpoints i Metroid Prime.

 

http://www.adiumxtras.com/images/thumbs/samus_aran_helmet_1_6702_6368_thumb.png

 

Avslutningsvis så klarade jag inte bana nummer 2 idag vilket är en rejäl besvikelse. Kanske hoppar jag på det igen senare ikväll...Kanske inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Slaktar vakter och stadsbor i Fable 2. :rolleyes:

Har du kört ettan?

 

Japp.

 

OnT: Köpte CoD MW2 idag för 700 spänn på Game till 360, men sen när jag såg att spelet fanns för endast 400 spänn så ska jag lämna tillbaks det imorgon och köpa det igen, fast till PC.

Redigerat av Musten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...