Hoppa till innehåll

Senast Avklarade Spel?


The Moose
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...
  • Svar 808
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Fallout: New Vegas

 

+ Långt, och jävligt mycket att göra

+ Många roliga vapen och sätt att spela

+ Väldigt varierade valmöjligheter vad gäller quests och vem man allierar sig med

+ Boone

+ Fisto

+ Hardcore Mode

 

- Låååååååååånga (nu snackar vi LÅNGA) och många laddningstider

- Buggigt (gamebreakers både här och där) och fryser/kraschar lite väl ofta

- Det går lite för snabbt att komma till level 30

- Radion. RADION. GE MIG MIN THREE DOG TILLBAKS :(

 

På vissa sätt bättre än Fallout 3, på vissa sätt sämre. Fast tvåan är fortfarande överlägsen.

 

8/10.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Jag klarade precis Mass Effect 2. Förutom att det kändes lite kort så var det ett riktigt bra spel. Det känns som om allting från 1:an har blivit bättre, speciellt själva "känslan" när man skjuter. Några klagade väll på att det var lite för simpelt när det gäller rpg delarna, men det gör inte så mycket i Mass Effect IMO(till skillnad från Dragon Age :( )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag klarade precis Mass Effect 2. Förutom att det kändes lite kort så var det ett riktigt bra spel. Det känns som om allting från 1:an har blivit bättre, speciellt själva "känslan" när man skjuter. Några klagade väll på att det var lite för simpelt när det gäller rpg delarna, men det gör inte så mycket i Mass Effect IMO(till skillnad från Dragon Age :( )

Fast Dragon Age är ju rätt jävla simpelt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Eftertexterna rullar på Far Cry 2 och det 3:e spelet för året är avklarat. Vad säger man då om Far Cry 2 efter att man plöjt igenom det.

 

Landskapet och utforsknings möjligheterna är helt enorma och unika. Det realistiska systemet man byggt upp dygnet och vädret på är fantastiskt! Detaljer väl ute på fältet som att eld kan sprida sig i gräs och träd om en explosion har förekommit eller liknande är också stort plustecken! Storyn är intressant och det får en att spela vidare. Att du kan välja vilken sida du vill ta i konflikten är väldigt intressant då det ändå slutar med att man brutalt backstabar och mördar folk man jobbat med och mot, vilket är galet men kul. Kontrollerna kan man inte klaga på, ganska basic FPS.

 

En utav dina "vänner" i Far Cry 2.

 

Vad var mindre dåligt då? För det första är ju uppdragen som tidigare påstått väldigt enformiga och repeterande. Gå till A gör B och få sedan pengar gör att man i stunder tappar sugen då storyn fortfarande fick mig att spela vidare. AI:n kan i sina stunder agera på ett väldigt realistiskt sätt som att t.ex hjälpa sina nedskjutna medsoldater med att bära upp dom och ta dom till skydd. Däremot faller AI:n då jag kan känna att dom har rent för lätt att upptäcka en när jag smyger bakom exempelvis en buske. Dom kan dessutom träffa dig från ställen då man känner att man ändå har bra skydd. Jag kunde ibland springa runt och helt plötsligt så fick jag bomb rakt framför mig och dog helt ovetandes om var den kom ifrån.

 

Far Cry 2 är fyllt med smultron med ett stänk av salt. Hoppas ni förstår vad jag menar med det!

 

8/10

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prince of Persia The Forgotten Sand

 

+ Perfeka kontroller

+ Coola krafter man får senare i spelet

+ Kluriga pussel lite då och då

+ Sköna kommentarer av prinsen

 

- En aning kort

- Kameran kan vara jobbig

- Kanske för enkelt?

 

8/10

 

 

 

 

Super Meat Boy

 

+ Fin art style

+ Precisa kontroller, varje gång du dör är det ditt fel, inte spelets.

+ Svårighetsgraden ökar sakta

+ Väldigt bra soundtrack

+ Massa saker att låsa upp

+ Grym level design

 

- Utan tvekan det svåraste spelet jag någonsin har spelat = Kan bli väldigt frustrerande

- Man kan inte visa leaderbords replays

- VARNING: Dom som klarar 100% på detta spel är troligen inte mänskliga

 

9,5/10

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...