Hoppa till innehåll

Jag Har Ett Problem Med Skolan. :-(


Nacke3000

Rekommendera inlägg

Hej!!!

Jag har ett litet problem med skolan:-(

 

När jag blir vuxen ska jag söka jobb på något som har med teknik att göra. Jag älskar teknik och framförallt robotar!

Hursomhelst jag har hört hatt man måste ha bra betyg i matte för att få jobba med Robotar och sån teknik:-(.

Jag tycker att matte är det värsta ämnet + att jag inte är så bra på det.

 

Har ni något förslag på hur jag ska kunna bli bättre på matte.

 

Jag tror att jag kan bli duktig men jag orkar bara inte jobba med det. Har ni något tips?

Om ni har SNÄLLA SKRIV DET?!?!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst hejhejhej

Du kommer nog börja tycka om matten mer när det har med ''robotarna'' att göra. tex, så är det ju inte så roligt att räkna en massa tal i en matte bok tycker du antar jag bara för att komma vidare i boken. Sen när du blir äldre så kommer matten handla om det du jobbar med vilket leder till att det blir roligare. Det är lite svårt att förstå vad jag menar kanske men jag e inte så bra på att formulera mig :P

Redigerat av hejhejhej
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en bror som studerar just maskinteknik på KTH och han klarar sig väldigt bra. Kan säga att om du redan nu har svårt med matte så är det verkligen ytterst viktigt att bättrar på dig. Även om du klarar mattekurserna på gymnasiet så har du en hel del mer matte att förvänta dig när du börjar på högskolan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo jag håller med totalt, jag håller själv på med mycket matte i gymnasiet, kan ju säga att matte i nian jämfört med matte i gymnasium är ojämförbart, matte i nian är ett skämt när man tittar vidare på den matten i gym. då kan man tänka på att högskolematte är bra mycket värre.

 

så gör inte samma misstag som jag, arbeta på och se till att du klarar matten, du anar inte hur mycket det hjälper dig senare i livet !!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Matte är något som många tycker är svårt och jobbigt. Kan man inget om ekvationer och tittar på en som är väldigt lång så ser man bara en massa rappakalja. Det beror nog helt enkelt på att vi från början inte är gjorda för att räkna matte på det sättet som vi gör.

Tillbaka till ditt problem. Nu vet jag inte hur gammal du är. Men jag tar för givet att du går på gymnasiet.

Har du bara hängt med på matten i högstadiet och förstått den så ska du inte ha några problem med matten i gymnasiet. Sen gäller det ju även att du vill bli bättre i matten och det verkar det ju som om du vill. En annan sak som många inte tänker på är läraren. Läraren ska vara bra på att lära ut. Läraren ska kunna förklara på ett sätt som gör att alla förstår. Förstår inte alla i klassen så ska läraren kunna förklara på ett annat vis eller bara hjälpa personen som inte har förstått.

Våga fråga om du inte är helt säker på något. Det är tyvärr kroppens försvar att stöta bort sånt som man inte förstår eller har svårt för. Så det är bara att kämpa på så frisläpps rätt sorts kemikalier i din kropp...

hmmm, nu blev det ju lite kemi och biologi också... Men det är vad det är :D

Redigerat av ELF
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...