Hoppa till innehåll

§3.7


Dave37

Rekommendera inlägg

Mycket bra ide! Har länge varit irriterad på den här regeln. man måste få snacka om LAGLIG fildelning

Var i regeln står det att du inte får det då?

 

Det står inte i regeln att man inte får prata om laglig fildelning, det är det som är problemet, detta får folk att flippa och säga att man bryter mot regeln och anmäla, och sen tycker moden att det bryter mot regeln eftersom den är så odtydlig och lätt att misstolka. det är detta jag vill förhindra.

 

Denna idéen tycker jag inte skall komma. Man får inte prata om piratkopering här på sajten, och det är strängt förbjudet. Denna regel bör vara kvar.

 

Tycker inte reglern för ändras. Den ska vara sån som den är. Reglern om piratkopering är inte alls dumt skriven. Den är skriven så man kan förstå den.

ja, det var det jag sa om du hade läst det aldra första inlägget, jag vill inte att den ska bort, och det jag pratar om är inte piratkopiering, utan laglig nedladdning.

 

regeln är skriven så att man KAN förstå, med en j*vla massa tur. men chansen att missförtå dens syfte är ännu större, därför föreslår jag en omformulering - inte en ändring - i regeln.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag citerar:

Mycket bra ide! Har länge varit irriterad på den här regeln. man måste få snacka om LAGLIG fildelning

Var i regeln står det att du inte får det då?

 

Det är alltså fritt fram att prata om LAGLIG fildelning?

 

Länkningen som Ubuntu gjorde är ju inte mot policyn på Fuska.se.

 

Ja, det står inte i regeln att man inte får prata om laglig fildelning.

 

Regeln utrycker dock klart och tydligt att man inte får prata om (och därför inte heller länka till) fildelningsprogram/sajter, vilket Ubuntu gjorde i sitt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket bra ide! Har länge varit irriterad på den här regeln. man måste få snacka om LAGLIG fildelning

Var i regeln står det att du inte får det då?

Det är alltså fritt fram att prata om LAGLIG fildelning?

 

Länkningen som Ubuntu gjorde är ju inte mot policyn på Fuska.se.

 

Ja, det står inte i regeln att man inte får prata om laglig fildelning.

 

Regeln utrycker dock klart och tydligt att man inte får prata om (och därför inte heller länka till) fildelningsprogram/sajter, vilket Ubuntu gjorde i sitt inlägg.

 

Ja, men varför får man inte snacka om TPB eller uTorrent etc? De är helt lagliga sajter/program som kan användas för annat än att dela på upphovsskyddat material.

 

Jag tycker att allt som berör fildelning (även olaglig) bör vara tillåtet, men INGA LÄNKAR. Så som FB (tror jag) har det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket bra ide! Har länge varit irriterad på den här regeln. man måste få snacka om LAGLIG fildelning

Var i regeln står det att du inte får det då?

Det är alltså fritt fram att prata om LAGLIG fildelning?

 

Länkningen som Ubuntu gjorde är ju inte mot policyn på Fuska.se.

Ja, det står inte i regeln att man inte får prata om laglig fildelning.

 

Regeln utrycker dock klart och tydligt att man inte får prata om (och därför inte heller länka till) fildelningsprogram/sajter, vilket Ubuntu gjorde i sitt inlägg.

 

Ja, men varför får man inte snacka om TPB eller uTorrent etc? De är helt lagliga sajter/program som kan användas för annat än att dela på upphovsskyddat material.

 

De kan användas för annat, men till största delen används dem till illegal fildelning. Dessa sidors främsta användningsområde (vare sig det var meningen eller inte) har blivit att dela filer illegalt.

 

Men det är helt enkelt admins val att sånt inte ska pratas om, så det är honom du får fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket bra ide! Har länge varit irriterad på den här regeln. man måste få snacka om LAGLIG fildelning

Var i regeln står det att du inte får det då?

Det är alltså fritt fram att prata om LAGLIG fildelning?

 

Länkningen som Ubuntu gjorde är ju inte mot policyn på Fuska.se.

Ja, det står inte i regeln att man inte får prata om laglig fildelning.

 

Regeln utrycker dock klart och tydligt att man inte får prata om (och därför inte heller länka till) fildelningsprogram/sajter, vilket Ubuntu gjorde i sitt inlägg.

 

Ja, men varför får man inte snacka om TPB eller uTorrent etc? De är helt lagliga sajter/program som kan användas för annat än att dela på upphovsskyddat material.

 

Jag tycker att allt som berör fildelning (även olaglig) bör vara tillåtet, men INGA LÄNKAR. Så som FB (tror jag) har det.

 

nej, inget olagligt. det är bara dumt, men det är inte det som tråden handlar om.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna idéen tycker jag inte skall komma. Man får inte prata om piratkopering här på sajten, och det är strängt förbjudet. Denna regel bör vara kvar.

 

Tycker inte reglern för ändras. Den ska vara sån som den är. Reglern om piratkopering är inte alls dumt skriven. Den är skriven så man kan förstå den.

har du ens läst tråden? du förstår inte ett skit av vad vi snackar om så var bara tyst. -.-

 

Mycket bra ide! Har länge varit irriterad på den här regeln. man måste få snacka om LAGLIG fildelning

Var i regeln står det att du inte får det då?

Det är alltså fritt fram att prata om LAGLIG fildelning?

 

Länkningen som Ubuntu gjorde är ju inte mot policyn på Fuska.se.

Ja, det står inte i regeln att man inte får prata om laglig fildelning.

 

Regeln utrycker dock klart och tydligt att man inte får prata om (och därför inte heller länka till) fildelningsprogram/sajter, vilket Ubuntu gjorde i sitt inlägg.

 

Ja, men varför får man inte snacka om TPB eller uTorrent etc? De är helt lagliga sajter/program som kan användas för annat än att dela på upphovsskyddat material.

 

De kan användas för annat, men till största delen används dem till illegal fildelning.

 

men vi får prata om skivor? jag kan ju gå ut på stan och hugga ihjäl nån med en skiva, skivor kan användas för annat också
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet är att största delen av skivor används inte för att döda folk, det är som kollektiv bestraffning, nästan all fildelning är olaglig därför får vi varken prata om den olagliga eller lagliga, men jag är på eran sida och vill att laglig fildelning blir tillåten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mycket bra ide! Har länge varit irriterad på den här regeln. man måste få snacka om LAGLIG fildelning

Jag har då inte hört talas om 100% laglig fildelning.

Care to show me?

okej så det är alltså inte laglit att ladda hem demon på spel? Svar: Jo

Det kallar du fildelning? Jösses.

 

Aja, back to topic.. strängt förbjudet ska vara strängt.

Fuskas regler har funkat i år och dagar.

 

Och här har vi missförståndet, du är en av de som inte förstår vad fildelning är. Fildelning är när man delar filer kort sagt, men missförståndet sånna som du tror på är att det skulle vara olagligt. Lägger jag upp ett foto på mig själv @ piratebay och vill att andra ska ladda ner fotot så är det lagligt att fildela mitt foto.

 

Problemet är att största delen av skivor används inte för att döda folk, det är som kollektiv bestraffning, nästan all fildelning är olaglig därför får vi varken prata om den olagliga eller lagliga, men jag är på eran sida och vill att laglig fildelning blir tillåten.
jo men du förstår vad jag menar, att fildelningsteknik KAN användas till olagligheter är inget argument. Det borde vara tillåtet att snacka om laglig fildelning.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jo men du förstår vad jag menar, att fildelningsteknik KAN användas till olagligheter är inget argument. Det borde vara tillåtet att snacka om laglig fildelning.

Som sagt, skillnaden är att admin (som, du vet, äger sidan) anser att prat om fildelningsprogram/sidor inte ska vara tillåtet då de mestadels används till illegal fildelning, och att prat om och länkning till sådant bidrar till den.

 

Han anser dock att CD-skivor, trots att de kan användas som vapen, främst gjordes för att lagra data på, och är därför inte omoraliska eller olagliga och ska inte vara otillåtna att prata om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Saken till att vi inte tillåter någon slags snack om fildelning alls är att det ALLTID spårar ut.

Denna frågar har kommit upp förut som sagt, och har alltid fått samma svar.

Ska vi ge en liten del kommer folk äta upp hela kakan. Jag tycker att regeln funkar bra, man får använda sitt sunda förnuft innan man postar något.

 

Men som vi sagt tidigare, börjar en posta länkar till fildelningssajter kommer det fortsätta. Vi vill inte skapa en ond cirkel, därför har vi beslutat att inte snacka om det alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...