Median Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 (redigerat) Hej alla! Nu är för den tredje gången i rad Dreamhack Skellefteå pågång! Någon som ska dit förutom mig? =D Sitter på 7:18 dom som vill veta. Namn: Dreamhack Skellefteå III (DHSKIII) Vad är Dreamhack för något?: Dreamhack är ett av världens största LAN; pågått i flera år nu på Elmia i Jönköping, men sedan 2007 har dom också börjat vara här uppe i norr. Inte så stor skillnad mellan LANen då dom nästan är likadana förutom att det bara ryms 1000 pers i DHSK i jämförelse med Jönköping som rymmer 10000 pers. Har hört att dom ska utöka här i Skellefteå och börja använda Isladan som troligen kommer att rymma mer. Vad kan man göra på Dreamhack?: Finns flertal aktiviteter som brukar pågå på scenen såsom tävlingar etc. Men också speltävlingar så som att det ska visst vara en Starcraft och en DotA tävling i Skellefteå i år.. Blir säkert även CS. LTU kommer nog troligen också vara där med sina roliga science grejer o_O Vars?: Expolaris i Skellefteå, ligger bredvid Stadsbiblioteket. Hur mycket kostar det?: 450kr + 30kr för orderavgiften = 480kr. Hur bokar man?: http://bokning.dreamhack.se Visa/Mastercard, Paynova konto eller Internetbank krävs för att kunna boka. Är det många tjejer där?: Njae, DH domineras väl mest av killar, men visst finns det tjejer, såg en 50-60+ gammal dam som satt på raden framför mig och chattade på Steam ;) DH ÄR FÖR MESAR!!!!L LKCOAAWTFFFF: Nej, där har du helt min vän. Dreamhack är en mötesplats för Sveriges ( Och andra ) datorintresserade personer, då kan man lika gärna gå och klaga på dom lokala hockeymatcherna om man ska klaga på dom som drar på DH. Bilder: http://www.sweclockers.com/imagebank/200712/DreamhackOverbli002.jpg ------- Såja! Har nog svarat på dom flestas frågor nu. Redigerat 20 Januari 2009 av Median Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JingleHell Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 Ahhh, DH ett äkta klassiskt LAN ;) Kommer nog inte åka så långt upp för DH. Men i sommar då smäller det xD Off: Din css guide e nice ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 20 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 Äh, för långt för Jönköping ^^ Aja tackar :P Dock lite ouppdaterad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Nomatic Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 Skellefteå är inget för mig, sen med tanke på tjejer så kryllar det väl av tjejer på DH? Eller är det bara i Jönköping? Säger ifall som JingleHell, i sommar då smäller det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 Palla skellefteå :( Det blir DH summer 09 för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mîhker Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 Inga stora LANs i Finland :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 20 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 Äh, Sverige är nära ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 I'll be there! Har dock inte beställt än men borde nog göra det snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 20 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Januari 2009 visst kommer jag, blir dock bara dagsbiljett denna gång. Vet du Median när dom börjar att köra dh i isladan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 21 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2009 visst kommer jag, blir dock bara dagsbiljett denna gång. Vet du Median när dom börjar att köra dh i isladan? Njae, som sagt, det är bara rykten :/ Men kan fråga admin i IRC idag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Member Skrivet 21 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2009 Orkar inte heller åka ditt, kom till Stockholm så skulle jag säkert hängt med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 21 Januari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 21 Januari 2009 Jönköping är närmare till Stockholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.