Hoppa till innehåll

Vad Är Normal Laptop Temperatur?


Gäst Justfiwi

Rekommendera inlägg

Gäst Justfiwi

Tittade runt lite på olika sidor efter att ha sölt på google...ser ut som dom flesta säger mellan 50-60. Inte så bra över 70 dock.

Hmm... för min ligger på typ 73 :(

Kan man typ byta fläkt på laptops?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Men damsuga kommer nog inte hjälpa, den är ca en månad gammal.

Men finns det möjlighet att byta fläkt på den, alltså typ gå till ett företag som kan göra det åt en?

Skulle typ kunna tänka mig att köpa en fläkt upp mot 600:-

 

Kylplatta, kanske skulle vara ett alternativ när man är hemma. Men är först och främst sugen på en fungerande fläkt.

Temperaturen ligger som sagt runt lite över 70 C och det känns en aning för varmt, trots att det är en laptop.

Eller är de konstruerade för att klara den temperaturen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men damsuga kommer nog inte hjälpa, den är ca en månad gammal.

Men finns det möjlighet att byta fläkt på den, alltså typ gå till ett företag som kan göra det åt en?

Skulle typ kunna tänka mig att köpa en fläkt upp mot 600:-

 

Kylplatta, kanske skulle vara ett alternativ när man är hemma. Men är först och främst sugen på en fungerande fläkt.

Temperaturen ligger som sagt runt lite över 70 C och det känns en aning för varmt, trots att det är en laptop.

Eller är de konstruerade för att klara den temperaturen?

står väl vad den klarar i manualen??
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Men damsuga kommer nog inte hjälpa, den är ca en månad gammal.

Men finns det möjlighet att byta fläkt på den, alltså typ gå till ett företag som kan göra det åt en?

Skulle typ kunna tänka mig att köpa en fläkt upp mot 600:-

 

Kylplatta, kanske skulle vara ett alternativ när man är hemma. Men är först och främst sugen på en fungerande fläkt.

Temperaturen ligger som sagt runt lite över 70 C och det känns en aning för varmt, trots att det är en laptop.

Eller är de konstruerade för att klara den temperaturen?

står väl vad den klarar i manualen??

 

Har inte hittat något sådant, får väll leta igenom den *senare*
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det beror på datorn, min bärbara kan lätt komma upp i 70-80 grader, och jag skulle med stor säkerhet kunna steka ett ägg på fläktutblåset. dock läste jag en en grabb som hade gjort ett kylarplatta i sten, HAN fick ner tempen till omkring 20 grader..

 

och damsuga en dator är inte så frukansvärt smart. en bärbar är minst lika känslig för statisk elektrisitet som en vanlig dator, och dammsugaren är ökänd för att paja mångas datorer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...