Hoppa till innehåll

Photoshop


Pillshere
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Efter jag såg priserna så tänker man bara... Den som köper CS4 eller CS3 är f*n helt körda i huvudet, jag menar allvar.

För en del företag är det bara att hosta upp, de slipper dock MOMS. OCh tjänar in på det de använder Photoshop till.

 

Privatpersoner drar nog ner det olagligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror jag får nöja mig med att göra avatarer med MS Paint. Om jag inte skaffar det olagligt.

Nej, använd GIMP. Det är lika bra som Photoshop för nybörjare.

 

 

Vissa säger att det är bättre men svårare än Photoshop. Själv anväder jag GIMP och det fungerar utmärkt.

 

Gimp kommer aldrig kunna bli bättre än photoshop. Gimp är okej om man precis har börjat med grafik, jag använde gimp i början. När jag hade kunskap inom "design" så köpte jag photoshop. Gimp kanske är en enklare att använda då det saknar en massa funktioner/möjligheter som photoshop har. Så om du är ny, så ska du lätt börja med gimp och sedan gå över till photoshop.

 

Och ja, photoshop cs4 kostar skjort(orna), och skillnaden mellan cs3 och cs4 är inte direkt så stor, så istället för cs4 så köp cs3.

 

Ps. Bara förr att man har det senaste programmet så innebär det inte att man kan göra mästerverk, utan det krävs att man har kunskap. Jag som exempel, jag har använt photoshop 7.0 på mina senaste bilder, tycker om 7.0 lite mer än cs3-4.

Redigerat av Raptomex
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror jag får nöja mig med att göra avatarer med MS Paint. Om jag inte skaffar det olagligt.

Nej, använd GIMP. Det är lika bra som Photoshop för nybörjare.

 

 

Vissa säger att det är bättre men svårare än Photoshop. Själv anväder jag GIMP och det fungerar utmärkt.

Gimp kommer aldrig kunna bli bättre än photoshop. Gimp är okej om man precis har börjat med grafik, jag använde gimp i början. När jag hade kunskap inom "design" så köpte jag photoshop. Gimp kanske är en enklare att använda då det saknar en massa funktioner/möjligheter som photoshop har. Så om du är ny, så ska du lätt börja med gimp och sedan gå över till photoshop.

 

Och ja, photoshop cs4 kostar skjort(orna), och skillnaden mellan cs3 och cs4 är inte direkt så stor, så istället för cs4 så köp cs3.

 

Ps. Bara förr att man har det senaste programmet så innebär det inte att man kan göra mästerverk, utan det krävs att man har kunskap. Jag som exempel, jag har använt photoshop 7.0 på mina senaste bilder, tycker om 7.0 lite mer än cs3-4.

 

Vad jag har hört så är det tvärtom. GIMP är svårare men mycket bättre när man väl har lärt sig medans photoshop är enklare men inte lika bra.

 

Så har det aldrig någonsin vart.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror jag får nöja mig med att göra avatarer med MS Paint. Om jag inte skaffar det olagligt.

Nej, använd GIMP. Det är lika bra som Photoshop för nybörjare.

 

 

Vissa säger att det är bättre men svårare än Photoshop. Själv anväder jag GIMP och det fungerar utmärkt.

Gimp kommer aldrig kunna bli bättre än photoshop. Gimp är okej om man precis har börjat med grafik, jag använde gimp i början. När jag hade kunskap inom "design" så köpte jag photoshop. Gimp kanske är en enklare att använda då det saknar en massa funktioner/möjligheter som photoshop har. Så om du är ny, så ska du lätt börja med gimp och sedan gå över till photoshop.

 

Och ja, photoshop cs4 kostar skjort(orna), och skillnaden mellan cs3 och cs4 är inte direkt så stor, så istället för cs4 så köp cs3.

 

Ps. Bara förr att man har det senaste programmet så innebär det inte att man kan göra mästerverk, utan det krävs att man har kunskap. Jag som exempel, jag har använt photoshop 7.0 på mina senaste bilder, tycker om 7.0 lite mer än cs3-4.

Vad jag har hört så är det tvärtom. GIMP är svårare men mycket bättre när man väl har lärt sig medans photoshop är enklare men inte lika bra.

 

Så har det aldrig någonsin vart.

 

haha ne inte precis ps e mycke bättre en gimp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...