NeedforSpeed Skrivet 14 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2009 Tja, det är så att jag äter ganska snabbt och min pappa har skrämt mig lite med att man kan få problem när man blir vuxen av att äta snabbt. Det är för att min pappa har problem med sin mage. Men han åt inte bara fiort när han var liten utan han gjorde andra saker som int e bra för magen, typ skippa att gå på toa :P. Så min fråga är om man kan få problem med magen när man blir vuxen av att äta snabbt? Måste ha ett svar e jätte orolig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 14 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2009 Tja, det är så att jag äter ganska snabbt och min pappa har skrämt mig lite med att man kan få problem när man blir vuxen av att äta snabbt. Det är för att min pappa har problem med sin mage. Men han åt inte bara fiort när han var liten utan han gjorde andra saker som int e bra för magen, typ skippa att gå på toa :P . Så min fråga är om man kan få problem med magen när man blir vuxen av att äta snabbt? Måste ha ett svar e jätte orolig. nej Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NeedforSpeed Skrivet 14 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2009 Ok Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 14 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2009 Min pappa har också problem med magen, eller hade. Han märkte för en månad sen att han inte tålde mjölk (laktosintolerant), nu dricker han laktosmjölk och mår bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Daniz Skrivet 14 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2009 Din mage kan börja värka om du äter för snabbt, inte så farligt :) PS. Min pappa säger också att jag äter för snabbt :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
NeedforSpeed Skrivet 14 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2009 Ok tack :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 14 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2009 när du äter snabbt så kanske du inte tuggar lika bra som du gör när du gör det sakta. och din mage får jobba mer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst ReaLone Skrivet 14 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2009 Laktosmjölk är ett annat ord för laktosfri mjölk :P Äta snabbt -> hjärna ej hinna uppfatta hur mycket som stoppas in -> äta för mycket -> bli lat och seg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Darkshiver Skrivet 14 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Februari 2009 Tugga långsammare, så att både de mekaniska och kemiska bearbetningarna startar, vilket ger dig mer energi ur maten ;> Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox Skrivet 15 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2009 Ät långsamt och njut av maten :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MentalogisT Skrivet 15 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2009 Eller svälj det helt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 15 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Februari 2009 Om du äter snabbt finns en risk att få magcancer och dö redan nästa vecka. :ph34r: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.