D48 Skrivet 21 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2009 asså hur f*n ska man connecta 2 datorer till ett modem? på våra 2 datorer vi ska koppla ihop med den som har modemet. vi har en router och på våra datorer är det WLan på. så hur ska vi göra så man kan ha internet på dom? kort sagt. hur ska vi få internet på dom två andra med bara ett modem, en router och två datorer med WLan på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 22 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 sorry men kan ngn smart unge säga hur man kan koppla ihop WLAN med en router? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
shoobree Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 Jag är ingen höjdare när det gäller såna här situationer. Du ska koppla in en nätverksladd från DATOR1 till modemet. Du ska koppla in en nätverksladd från DATOR2 till modemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gun_man Skrivet 22 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 Du måste in i routern för att kunna ställa in SSID, Kryptering etc etc, och du måste göra det ifrån den datorn som var uppkopplad mot internet ifrån modemet först. För att komma in i routern tar du upp kommandotolken och skriver: IPCONFIG Leta sedan efter Standard gateway, kopiera det och skriv in i webläsaren. Skriv sedan in användarnamn och lösenord, (Kolla vad default är om du inte har ändrat. Det brukar vara root eller admin). Jag är ingen höjdare när det gäller såna här situationer. Du ska koppla in en nätverksladd från DATOR1 till modemet. Du ska koppla in en nätverksladd från DATOR2 till modemet. Han ville väl ha WLAN? Alltså trådlöst nätverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 22 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2009 (redigerat) ok tackar. men! asså som jag sa, jag e trög så kan Gun_master kan du skriva ner i steg hur? vore snällt :) eller googla på det du sa. fick fram detta: http://www.drivrutiner.net/drivrutiner/ipconfig.php är det så man gör? eller finns det en bättre förklaring? hitta även detta(vet dock inte om det har ngt med saken att göra): http://www.drivrutiner.net/support/windows...dlost_vista.php Redigerat 22 Februari 2009 av Fatal1tyPro Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 23 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2009 eller om vi skaffar två modem ett till varje dator och sätter en sladd till varje router från modemet. skulle det funka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 23 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2009 (redigerat) jag har ett modem och kör med 2 sladdar till min router :) funkar perfekt. Har en bärbar och en stationär ska kanske tilläggas. Redigerat 23 Februari 2009 av TheGreatest Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 23 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2009 men alltså. det behövs två sladdar till en router som man ska ha till en dator? vi har alltså två datorer som vi vill ha internet till. och vart sätter man in dom sladdarna i modemet? på LAN1.2.3 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 23 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2009 Vi har bara ett uttag från vårt modem så..den sladden går till routern. Min dator har sedan en sladd som går in i routern och sen går en annan till vår bärbara från routern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 (redigerat) ...............................DATOR 1 MODEM > ROUTER < ...............................DATOR 2 Använd ethernetkablar. Redigerat 24 Februari 2009 av Fality Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 24 Februari 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 ok sätter man in dom i LAN portarna eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Hackad Skrivet 24 Februari 2009 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2009 Jag hänger inte med här... LAN portarna på routern? Ska du koppla modemet till routern så brukar det finnas en speciell ingång i routern för det. Det står WAN på den ingången eller något liknande, kolla i manualen. Annars kan man koppla den i en LAN port, det brukar också fungera tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.