fishmaster Skrivet 17 April 2009 Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 Venus Project bygger upp en väldigt fin framtid. Jag ser bara att det är för mycket för att genomföras, att den förutsätter att folk på något magiskt sätt skulle bli sparsamma, generösa och all girighet skulle försvinna. Teorier om ett resursbaserat samhälle är beroende av att [automatisk] produktion på allting skulle vara helt fantastisk, snabb, förutsägande, samtidigt som den inte slösar. Det är beroende av förutsättningen att människor inte skulle ta åt sig mer än andra, vad är det för tankesätt egentligen, finns något tillgängligt kommer det gå åt, speciellt om allt är gratis... Kan tänka mig vilket kaos det skulla orsaka. Jag har tyvärr fortfarande inte sett Orientens presentation eller vad den nu hette, jag utgår mer ifrån att det verkar kräva för mycket. Skulle gärna vilja höra ett citat ur filmen om hur allmänheten ska hanteras, skulle då vilja höra den taktik som skulle kunna hålla allmänheten lugn och nöjd samtidigt som den fullkomligt förgör allas karriärer, 'rikedomarna' för dom som kämpat för det, förstör utbildningen för de som kämpat hårt i skolorna, för att bytas ut mot ett, i princip, laglöst samhälle som är beroende av maskiner som inte kan ta egna [riktiga] beslut. Världen är inte perfekt, vårat samhälle är inte perfekt för alla, men jag står hyffsat fast vid att det är vad som faktiskt fungerar i praktiken, men det har jag sagt tidigare... Har det någonsin funnits ett modernt resursbaserat samhälle? Vad säger att det skulle fungera? Hur skulle det fungera med övergången om folk, enligt VP, är korrupta, giriga och "beroende" av kapital? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Som jag kanske har sagt förut, jag har svårt att tro på det här samhället. Vad kommer hända när systemet kanske slutar fungera? Det är inte precis som om man kan säga "Nu har systemet slutat fungerat! Låt oss bygga en ny och bättre värld", för att göra det så måste man nästan få med alla människor, utan dom är det svårare än man kan tro. Visst vore det trevligt med ett sånt samhälle.. Men chansen att det kommer att hända är nog lika med 0. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Som jag kanske har sagt förut, jag har svårt att tro på det här samhället. Vad kommer hända när systemet kanske slutar fungera? Det är inte precis som om man kan säga "Nu har systemet slutat fungerat! Låt oss bygga en ny och bättre värld", för att göra det så måste man nästan få med alla människor, utan dom är det svårare än man kan tro. Visst vore det trevligt med ett sånt samhälle.. Men chansen att det kommer att hända är nog lika med 0. vilket system menar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Som jag kanske har sagt förut, jag har svårt att tro på det här samhället. Vad kommer hända när systemet kanske slutar fungera? Det är inte precis som om man kan säga "Nu har systemet slutat fungerat! Låt oss bygga en ny och bättre värld", för att göra det så måste man nästan få med alla människor, utan dom är det svårare än man kan tro. Visst vore det trevligt med ett sånt samhälle.. Men chansen att det kommer att hända är nog lika med 0. vilket system menar du? Syftar på det monetära systemet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 22 April 2009 Rapport Dela Skrivet 22 April 2009 Som jag kanske har sagt förut, jag har svårt att tro på det här samhället. Vad kommer hända när systemet kanske slutar fungera? Det är inte precis som om man kan säga "Nu har systemet slutat fungerat! Låt oss bygga en ny och bättre värld", för att göra det så måste man nästan få med alla människor, utan dom är det svårare än man kan tro. Visst vore det trevligt med ett sånt samhälle.. Men chansen att det kommer att hända är nog lika med 0. vilket system menar du? Syftar på det monetära systemet. Ja, det gör jag ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 23 April 2009 Rapport Dela Skrivet 23 April 2009 dår får ni ursäkta min okunnighet i ämnet, men antar att det är det system vi har idag? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst MacGyver Skrivet 23 April 2009 Rapport Dela Skrivet 23 April 2009 . Vad kommer hända när systemet kanske slutar fungera? Det är inte precis som om man kan säga "Nu har systemet slutat fungerat! Låt oss bygga en ny och bättre värld", för att göra det så måste man nästan få med alla människor, utan dom är det svårare än man kan tro. Man kommer att bygga upp minst en stad innan systemet kraschar som kommer att fungera som en VP stad för att visa människor hur det skulle fungera och att det inte är sci-fi trams som vissa idioter tror. Sedan när systemet har kraschat kommer Jacque att visa upp VP ideerna för världens ledare och människorna här, sedan kommer man börja i första bästa land som vill börja med VP och därefter kommer fler länder att ansluta sig. Inget land kommer tvingas att gå med i VP samhället utan det är helt frivilligt men man kommer hela tiden erbjuda hjälp till andra länder om det skulle behövas. dår får ni ursäkta min okunnighet i ämnet, men antar att det är det system vi har idag?Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 April 2009 Rapport Dela Skrivet 23 April 2009 Vad får er att tro att världens ledare skulle lyssna på just er? De får förmodligen höra hundratals idéer varje år från diverse självutnämnda domedagsprofeter. Har Jaque något som helst politiskt inflytande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst MacGyver Skrivet 23 April 2009 Rapport Dela Skrivet 23 April 2009 Vad får er att tro att världens ledare skulle lyssna på just er? De får förmodligen höra hundratals idéer varje år från diverse självutnämnda domedagsprofeter. Har Jaque något som helst politiskt inflytande? Eftersom att det är ett bra och känt alternativ till ett nytt samhälle då det monetära systemet har kraschat då det monetära systemet kommer visa själv att det inte funkar när det kraschar. De får förmodligen höra hundratals idéer varje år från diverse självutnämnda domedagsprofeter.Skillnaden nu är att VP är ett känt projekt och att han inte kommer att visa upp det för dem innan systemet kraschat som jag fattat. Så skulle det monetära systemet inte krascha kommer han inte kontakta dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 23 April 2009 Rapport Dela Skrivet 23 April 2009 vad pekar på att det monetära systemet ska krascha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 April 2009 Rapport Dela Skrivet 23 April 2009 (redigerat) Vad får er att tro att världens ledare skulle lyssna på just er? De får förmodligen höra hundratals idéer varje år från diverse självutnämnda domedagsprofeter. Har Jaque något som helst politiskt inflytande? Eftersom att det är ett bra och känt alternativ till ett nytt samhälle då det monetära systemet har kraschat då det monetära systemet kommer visa själv att det inte funkar när det kraschar. Känt och känt. Inom vissa kretsar kanske, men sätt till den stora världsbilden skulle jag våga påstå att det är rätt okänt. Skillnaden nu är att VP är ett känt projekt och att han inte kommer att visa upp det för dem innan systemet kraschat som jag fattat. Så skulle det monetära systemet inte krascha kommer han inte kontakta dem. Jo, för att valsa in hos diverse ledare och tro att de ens kommer bry sig funkar säkert. Om man nu ens kan få kontakt med dom. Ifall det monetära systemet kraschar så misstänker jag att de har lite annat för sig än att prata med en fullständig främling om ett helt nytt världssystem som de aldrig har hört talas om innan. Om ni hade börjat lobba hos världens ledare för 30 år sedan kanske ni hade haft en chans. Vad skall ni göra om ingen vill ansluta sig till projektet? Redigerat 23 April 2009 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 24 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 24 April 2009 Venus Project bygger upp en väldigt fin framtid. Jag ser bara att det är för mycket för att genomföras, att den förutsätter att folk på något magiskt sätt skulle bli sparsamma, generösa och all girighet skulle försvinna. Teorier om ett resursbaserat samhälle är beroende av att [automatisk] produktion på allting skulle vara helt fantastisk, snabb, förutsägande, samtidigt som den inte slösar. Det är beroende av förutsättningen att människor inte skulle ta åt sig mer än andra, vad är det för tankesätt egentligen, finns något tillgängligt kommer det gå åt, speciellt om allt är gratis... Kan tänka mig vilket kaos det skulla orsaka. Jag har tyvärr fortfarande inte sett Orientens presentation eller vad den nu hette, jag utgår mer ifrån att det verkar kräva för mycket. Skulle gärna vilja höra ett citat ur filmen om hur allmänheten ska hanteras, skulle då vilja höra den taktik som skulle kunna hålla allmänheten lugn och nöjd samtidigt som den fullkomligt förgör allas karriärer, 'rikedomarna' för dom som kämpat för det, förstör utbildningen för de som kämpat hårt i skolorna, för att bytas ut mot ett, i princip, laglöst samhälle som är beroende av maskiner som inte kan ta egna [riktiga] beslut. Världen är inte perfekt, vårat samhälle är inte perfekt för alla, men jag står hyffsat fast vid att det är vad som faktiskt fungerar i praktiken, men det har jag sagt tidigare... Har det någonsin funnits ett modernt resursbaserat samhälle? Vad säger att det skulle fungera? Hur skulle det fungera med övergången om folk, enligt VP, är korrupta, giriga och "beroende" av kapital? svar på dina frågor: 1. nej det har det självklart inte, eftersom vi inte har haft tekniken förut och hade det funnits för länge sen hade det inte varit modernt. men det har funnits några fungerande mindre resursbaserade samhällen, som gick under p.g.a att det monetära folket kom in och tog över det. Tror det fortfarande finns ett resursbasreat samhälle kvar, Jacque har nämnt det några gånger i olika intervjuer, samhället ligger på någon ö ute i indiska oceanen/stilla havet. 2. Det är inget egentligen som garanterar att detta funkar, men de planerar att applicera den vetenskapliga metoden (lokalisera problem, testa lösningar, applicera lösning (observation, hypotes, testa, teori/metod)) socialt. och inom naturvetenskapen har det visat sig vara den mest överlägsna metoden för att lösa problem, så det är bara att överföra den till samhällsvetenskapen också. 3. kolla efter nästa quote. TEXTJo, för att valsa in hos diverse ledare och tro att de ens kommer bry sig funkar säkert. Om man nu ens kan få kontakt med dom. Ifall det monetära systemet kraschar så misstänker jag att de har lite annat för sig än att prata med en fullständig främling om ett helt nytt världssystem som de aldrig har hört talas om innan. Om ni hade börjat lobba hos världens ledare för 30 år sedan kanske ni hade haft en chans. Vad skall ni göra om ingen vill ansluta sig till projektet? Antagligen kommer man inte vända sig till världens ledare på samma sätt som man tänker sig att man gör idag, om de kommer vända sig till dem överhuvudtaget. när det monetära systemet faller kommer man antagligen vända sig till folket, den breda massan förs och främst. Om det visar sig att ingen vill vända sig till projektet så visst, upp till dem, vi erbjuder ett hållbart samhällssytem, och om NWO skulle ta över sen när det monetära systemet kraschar så är det över. jorden kan inte överleva konkurrerande människor, vi är för kraftfulla. Vi måste kämpa för ett bättre samhälle, i alla lägen, för vi är så många på jorden nu att vi är beroende av samhället, vi kan inte leva utan det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.