zkAro Skrivet 18 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2009 Tjena där (som jag brukar starta mina ämnen med xD). Hade tänkt byta till Mozilla Firefox istället för det gamla, trista Internet Explorer. Men jag har en del frågor om det som lyder såhär: 1. Är Mozilla Firefox bättre än Internet Explorer? 2. Måste man radera Internet Explorer för att kunna använda Mozilla? 3. Är Mozilla snyggare än Internet Explorer (ingen nödvänding fråga, men ändå)? Tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Satisfaction Skrivet 18 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2009 Jaadu, har inga klara fakta på att FF är bättre än IE, men i min synvinkel är FF bättre, ja. Nej, du kan fortfarande ha kvar IE, fast om du ska byta till FF får du ju kanske sätta FF som standard webbläsare. Så då använder du FF till automatiska internet fönster(internet länkar) osv. Inte för att jag vet vad du tycker är snyggt, men visst ser det lite bättre ut. Du kan även ladda ned olika FF teman från hemsidan. Länkar: Ladda ned Teman Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 18 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2009 (redigerat) Tjena där (som jag brukar starta mina ämnen med xD). Hade tänkt byta till Mozilla Firefox istället för det gamla, trista Internet Explorer. Men jag har en del frågor om det som lyder såhär: 1. Är Mozilla Firefox bättre än Internet Explorer? 2. Måste man radera Internet Explorer för att kunna använda Mozilla? 3. Är Mozilla snyggare än Internet Explorer (ingen nödvänding fråga, men ändå)? Tacksam för svar. 1. Ja, enligt tester och benchmarks så går det snabbare att surfa med Mozilla Firefox än med Internet Explorer.Det är dessutom betydligt säkrare och du kan lägga till olika addons (tillägg) som t.ex. adblock plus som tar bort reklam som du inte vill ha på hemsidor. Jag tar t.ex. tagit bort reklamen från Fuska.se ^^ Mycket finare 2. Nej, du kan fortfarande ha kvar Internet Explorer. Det här krävs t.ex. för att ladda ned saker från www.microsoft.se 3. Ja, du kan konfiguera din firefox till hur du vill. Själv kör jag en ganska stilren grå/ljusblå färg men hade tidigare ett tema från Safari. Redigerat 18 Mars 2009 av Justfiwi Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 18 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2009 1. Är Mozilla Firefox bättre än Internet Explorer? You do the math, om det är säkrare, snabbare, mer lättkonfigurerat och smidigare? 2. Måste man radera Internet Explorer för att kunna använda Mozilla? Nej, det går inte eftersom Microsoft är ett girigt skitföretag. 3. Är Mozilla snyggare än Internet Explorer (ingen nödvänding fråga, men ändå)? Japp, mycket lättkonfigurerat så du kan ladda hem teman och göra det personligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
GTiedtke Skrivet 18 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Mars 2009 1. Är Mozilla Firefox bättre än Internet Explorer? You do the math, om det är säkrare, snabbare, mer lättkonfigurerat och smidigare? 2. Måste man radera Internet Explorer för att kunna använda Mozilla? Nej, det går inte eftersom Microsoft är ett girigt skitföretag. 3. Är Mozilla snyggare än Internet Explorer (ingen nödvänding fråga, men ändå)? Japp, mycket lättkonfigurerat så du kan ladda hem teman och göra det personligt. på 2:an, håller me dig polarn! :lol: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JePPe9 Skrivet 19 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2009 Mozilla är mycket snyggare och du måste inte radera explorer och betydligt mycket snabbare ock bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 19 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2009 Nej, det går inte eftersom Microsoft är ett girigt skitföretag. Patetiskt, du har antagligen hängt med på modet att det är coolt att säga att Windows är skit. Men utan Windows skulle vi sitta i en DOS-liknande miljö, samt att testa dig att köra utan Windows så ska du se att det är mkt som inte kommer fungera... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 19 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2009 Nej, det går inte eftersom Microsoft är ett girigt skitföretag. Patetiskt, du har antagligen hängt med på modet att det är coolt att säga att Windows är skit. Men utan Windows skulle vi sitta i en DOS-liknande miljö, samt att testa dig att köra utan Windows så ska du se att det är mkt som inte kommer fungera... Har inte sagt att Windows är skit, utan Microsoft. Windows är ett bra operativsystem men om microsoft inte hade funnits hade det funnits ett garanterat mycket bättre operativsystem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 19 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2009 Nej, det går inte eftersom Microsoft är ett girigt skitföretag. Patetiskt, du har antagligen hängt med på modet att det är coolt att säga att Windows är skit. Men utan Windows skulle vi sitta i en DOS-liknande miljö, samt att testa dig att köra utan Windows så ska du se att det är mkt som inte kommer fungera... Har inte sagt att Windows är skit, utan Microsoft. Windows är ett bra operativsystem men om microsoft inte hade funnits hade det funnits ett garanterat mycket bättre operativsystem. Det är antagligen inte säkert.Men Microsoft är iofs de som ligger bakom Windows, så om de inte hade funnits så hade inte Windows heller funnits :S Samt 360, och allt annat bra ^^ Men nu går vi inte OffTopic Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 19 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2009 Nej, det går inte eftersom Microsoft är ett girigt skitföretag. Patetiskt, du har antagligen hängt med på modet att det är coolt att säga att Windows är skit. Men utan Windows skulle vi sitta i en DOS-liknande miljö, samt att testa dig att köra utan Windows så ska du se att det är mkt som inte kommer fungera... erm linux? mac? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 19 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2009 Nej, det går inte eftersom Microsoft är ett girigt skitföretag. Patetiskt, du har antagligen hängt med på modet att det är coolt att säga att Windows är skit. Men utan Windows skulle vi sitta i en DOS-liknande miljö, samt att testa dig att köra utan Windows så ska du se att det är mkt som inte kommer fungera... erm linux? mac? Hmm... Linux? Inte ett windows liknande miljö? Du vet, det finns fönster. Det var Windows...Mac, typ samma sak Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 19 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Mars 2009 Nej, det går inte eftersom Microsoft är ett girigt skitföretag. Patetiskt, du har antagligen hängt med på modet att det är coolt att säga att Windows är skit. Men utan Windows skulle vi sitta i en DOS-liknande miljö, samt att testa dig att köra utan Windows så ska du se att det är mkt som inte kommer fungera... erm linux? mac? Hmm... Linux? Inte ett windows liknande miljö? Du vet, det finns fönster. Det var Windows...Mac, typ samma sak om inte windows skulle funnits skulle antagligen nån annan komma på fönster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.