WishCookie Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Jo jag hade matte prov igår. Och där fanns det en uppgift om att räkna ut trianglars,rektanglars och kvadraters Area. Och jag vet att detta låter himla konstigt och dumt. Riktigt dumt. Men jag har faktiskt glömt hur man räknar ut area. Och matte är ju dock inte min starka sida. Så jag tror att jag bara kommer att få ett G. Har ni några råd om matten till mig så posta gärna. :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Räkna matte på fritiden när du orkar, spelar ingen roll om det är ifrån boken eller inte, bara du räknar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 20 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Räkna matte på fritiden när du orkar, spelar ingen roll om det är ifrån boken eller inte, bara du räknar. Tack får rådet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 (redigerat) Om figuren i fråga använder sig av första och andra dimensionen och är vinkelrät så räknar man ut arean genom att ta basen * höjden. Om det nu är en triangel det handlar om, så måste du dela med 2. Eftersom en triangel är halva kvadrat/rektangeln. Hursomhelst har jag inte något bra tips förutom att plugga, plugga, plugga. Under de åren jag har gått i skolan har jag märkt att vissa har det speciella tänkandet som behövs inom olika kurser, det beror helt o hållet på hur pass engagerad man är inom kursen. Tycker man något är tråkigt, eller man kan inte så kommer hjärnan inte heller hjälpa att komma ihåg eller lära. Redigerat 20 Mars 2009 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Vadå bara G? Om du "suger så himla hårt" så ska du vara glad över ett godkänt, jag ligger själv på gränser till G! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 20 Mars 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Vadå bara G? Om du "suger så himla hårt" så ska du vara glad över ett godkänt, jag ligger själv på gränser till G! Jo, men jag har typ G i alla ämnen förutom Träslöjd där har jag MVG Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst caru Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Om figuren i fråga använder sig av första och andra dimensionen och är vinkelrät så räknar man ut arean genom att ta basen * höjden. Om det nu är en triangel det handlar om, så måste du dela med 2. Eftersom en triangel är halva kvadrat/rektangeln. Hursomhelst har jag inte något bra tips förutom att plugga, plugga, plugga. Under de åren jag har gått i skolan har jag märkt att vissa har det speciella tänkandet som behövs inom olika kurser, det beror helt o hållet på hur pass engagerad man är inom kursen. Tycker man något är tråkigt, eller man kan inte så kommer hjärnan inte heller hjälpa att komma ihåg eller lära. Jag har lätt för Matte och det är mega tråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Boffaroffe Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 (redigerat) Om figuren i fråga använder sig av första och andra dimensionen och är vinkelrät så räknar man ut arean genom att ta basen * höjden. Om det nu är en triangel det handlar om, så måste du dela med 2. Eftersom en triangel är halva kvadrat/rektangeln. Hursomhelst har jag inte något bra tips förutom att plugga, plugga, plugga. Under de åren jag har gått i skolan har jag märkt att vissa har det speciella tänkandet som behövs inom olika kurser, det beror helt o hållet på hur pass engagerad man är inom kursen. Tycker man något är tråkigt, eller man kan inte så kommer hjärnan inte heller hjälpa att komma ihåg eller lära. Jag har lätt för Matte och det är mega tråkigt. Du säger bara som alla andra, det kallas grupptryck. Hade du tyckt det var megatråkigt hade du skippat lektionerna. Jag har även märkt hur grupptryck påverkar personers hjärnor under åren. Redigerat 20 Mars 2009 av Boffaroffe Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst caru Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 (redigerat) Om figuren i fråga använder sig av första och andra dimensionen och är vinkelrät så räknar man ut arean genom att ta basen * höjden. Om det nu är en triangel det handlar om, så måste du dela med 2. Eftersom en triangel är halva kvadrat/rektangeln. Hursomhelst har jag inte något bra tips förutom att plugga, plugga, plugga. Under de åren jag har gått i skolan har jag märkt att vissa har det speciella tänkandet som behövs inom olika kurser, det beror helt o hållet på hur pass engagerad man är inom kursen. Tycker man något är tråkigt, eller man kan inte så kommer hjärnan inte heller hjälpa att komma ihåg eller lära. Jag har lätt för Matte och det är mega tråkigt. Du säger bara som alla andra, det kallas grupptryck. Hade du tyckt det var megatråkigt hade du skippat lektionerna. Jag har även märkt hur grupptryck påverkar personers hjärnor under åren. Vad menar du?? Matte är tråkigt för att det är så lätt :_ Och varför skulle jag skippa lektionerna? Det är bara wannabe luffare som gör det och vill gå om skolan 100 gånger, och när jag kan det varför skulle jag riskera betygen bara för att jag tycker det är tråkigt. Redigerat 20 Mars 2009 av caru Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Om figuren i fråga använder sig av första och andra dimensionen och är vinkelrät så räknar man ut arean genom att ta basen * höjden. Om det nu är en triangel det handlar om, så måste du dela med 2. Eftersom en triangel är halva kvadrat/rektangeln. Hursomhelst har jag inte något bra tips förutom att plugga, plugga, plugga. Under de åren jag har gått i skolan har jag märkt att vissa har det speciella tänkandet som behövs inom olika kurser, det beror helt o hållet på hur pass engagerad man är inom kursen. Tycker man något är tråkigt, eller man kan inte så kommer hjärnan inte heller hjälpa att komma ihåg eller lära. Jag har lätt för Matte och det är mega tråkigt. Du säger bara som alla andra, det kallas grupptryck. Hade du tyckt det var megatråkigt hade du skippat lektionerna. Jag har även märkt hur grupptryck påverkar personers hjärnor under åren. Vad menar du?? Matte är tråkigt för att det är så lätt :_ Och varför skulle jag skippa lektionerna? Det är bara wannabe luffare som gör det och vill gå om skolan 100 gånger, och när jag kan det varför skulle jag riskera betygen bara för att jag tycker det är tråkigt. Matematik är inte lätt, det är bara du som går för långsamt framåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Om figuren i fråga använder sig av första och andra dimensionen och är vinkelrät så räknar man ut arean genom att ta basen * höjden. Om det nu är en triangel det handlar om, så måste du dela med 2. Eftersom en triangel är halva kvadrat/rektangeln. Hursomhelst har jag inte något bra tips förutom att plugga, plugga, plugga. Under de åren jag har gått i skolan har jag märkt att vissa har det speciella tänkandet som behövs inom olika kurser, det beror helt o hållet på hur pass engagerad man är inom kursen. Tycker man något är tråkigt, eller man kan inte så kommer hjärnan inte heller hjälpa att komma ihåg eller lära. Jag har lätt för Matte och det är mega tråkigt. Du säger bara som alla andra, det kallas grupptryck. Hade du tyckt det var megatråkigt hade du skippat lektionerna. Jag har även märkt hur grupptryck påverkar personers hjärnor under åren. Vad menar du?? Matte är tråkigt för att det är så lätt :_ Och varför skulle jag skippa lektionerna? Det är bara wannabe luffare som gör det och vill gå om skolan 100 gånger, och när jag kan det varför skulle jag riskera betygen bara för att jag tycker det är tråkigt. Vänta bara till gymnasiet, Matte C, pew pew det är drygt som f*n :S Tips jag kan ge är att prata med läraren och be om hjälp och förklaringar med mera. Hjälpte mig mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 20 Mars 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Mars 2009 Om figuren i fråga använder sig av första och andra dimensionen och är vinkelrät så räknar man ut arean genom att ta basen * höjden. Om det nu är en triangel det handlar om, så måste du dela med 2. Eftersom en triangel är halva kvadrat/rektangeln. Hursomhelst har jag inte något bra tips förutom att plugga, plugga, plugga. Under de åren jag har gått i skolan har jag märkt att vissa har det speciella tänkandet som behövs inom olika kurser, det beror helt o hållet på hur pass engagerad man är inom kursen. Tycker man något är tråkigt, eller man kan inte så kommer hjärnan inte heller hjälpa att komma ihåg eller lära. Jag har lätt för Matte och det är mega tråkigt. Du säger bara som alla andra, det kallas grupptryck. Hade du tyckt det var megatråkigt hade du skippat lektionerna. Jag har även märkt hur grupptryck påverkar personers hjärnor under åren. Vad menar du?? Matte är tråkigt för att det är så lätt :_ Och varför skulle jag skippa lektionerna? Det är bara wannabe luffare som gör det och vill gå om skolan 100 gånger, och när jag kan det varför skulle jag riskera betygen bara för att jag tycker det är tråkigt. Du är 13 år, den matematik du läser är inte ens i närheten av vad vi läser på gymnasium. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.