TechnoLover Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 Dem skiter i att det är farligt, bara dem får tillstånd till att sälja det och en möjlighet att dra in pengar. Klart som korvspad, ffs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 Aha, okej :) Personligen vet jag inte om jag kommer våga dricka mer alkohol + redbull, för det kan vara farligt. Fast jag anser å andra sidan att om något bara "kan" vara farligt bör det inte förbjudas ;) om det nu är så farligt, varför säljer dom det som drink i barerna? Öh? Det är som att fråga varför barerna säljer överhuvudtaget alkohol? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 28 April 2009 Rapport Dela Skrivet 28 April 2009 Fyra inlägg har blivit raderade, håll er till ämnet.. Detta är debatt-forumet, inte allmänt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elin1101 Skrivet 28 April 2009 Rapport Dela Skrivet 28 April 2009 Jag tycker det är helt åt skogen. Jag kan förstå och hålla med om att 10 åringar och mindre INTE borde dricka det, MEN 11+ är helt ok. Jag anser att så länge man kan hantera det själv så är det OK! men visst, många som inte kan det men eftersom att jag är en av dom som kan :rolleyes: det så tycker jag inte att ålders gräns borde införas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst MacGyver Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 Jag kan förstå och hålla med om att 10 åringar och mindre INTE borde dricka det, MEN 11+ är helt ok.Vad f*n ska en elvaåring med energidryck till!? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DubbelD Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 Jag kan förstå och hålla med om att 10 åringar och mindre INTE borde dricka det, MEN 11+ är helt ok. Ja det är ju verkligen en jätte skillnad mellan 10 och 11.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
elin1101 Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 Jag kan förstå och hålla med om att 10 åringar och mindre INTE borde dricka det, MEN 11+ är helt ok. Ja det är ju verkligen en jätte skillnad mellan 10 och 11.. Du borde iaf fatta vad jag menar :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DubbelD Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 nej förklara är du snäll Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 åldersgränser sätts av en anledning,respektera det eller skit i det. personligen gör inte åldersgränsen mig något då det är 15+ nere på Ica Maxi. personligen så tycker jag att det är bra med ÅG på energi dryck då många små ungar dricker det för att var tuffa och vinna respekt i kompis kretsar.Gå och köp cola istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Hellbringer Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 Tycker det är bra med åldersgräns på energidrycker men problemet är att alla butiker inte lägger någon åldersgräns p g a att de kan förlora pengar på det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TechnoLover Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 Allt denna j*vla värld tänker på idag är pengar. Dom skiter i vår hälsa så länge det ger klirr i kassan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 Allt denna j*vla värld tänker på idag är pengar. Dom skiter i vår hälsa så länge det ger klirr i kassan.Ja? Ska vi förbjuda varor som ska grillas för det finns cancerrisker med det? Läsk är minst lika onyttigt som energidrycker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.