Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?

Easton

Rekommendera inlägg

Jag tycker inte ens att energidrycker är goda.

En kompis som jag var med idag köpte en 50cl RedBull för 32 kr, medans jag köpte en 50cl cola för ca 12 kr. -.-

Erkänn att det var på OKQ8.

Nepp, någon random kiosk.

http://fc04.deviantart.net/fs49/f/2009/226/1/9/awesome_smiley_animated_by_ShadowPhrogg32642342.gif mamma köpte ut ett 4a pack redbull istället. http://fc04.deviantart.net/fs49/f/2009/226/1/9/awesome_smiley_animated_by_ShadowPhrogg32642342.gif
Smarta föräldrar.. ;D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Håller med om att det är väldigt överskattat!

Energidrycker är så jävla överskattat och är nogåt jag associerar med fjortisar nu :)

Dr. Pepper, Cherry & Vanilla-Coke, Root Beer och Cream är det enda rätta :)

:wub: Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ju inte läsk, det är ju bara en dryck fylld med massa skit så små barn ska känna sig lite fräcka.

Energidryck har blivit en trend, precis som Justin Bieber, Tokio Hotel, Jonas Brothers, Emo(när det var som störst , vid MCR-eran) My Chemical Romance ((MCR)) osv. osv.

Det är väl dokumenterat om man dricker det minst en gång varje dag att kroppen blir helt uppfuckad? (Någon som vet detta? fishmaster/ryssfemma typ?! )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, om man dricker det någon gång då och då så är det ju inte farligt, men i längden så är det inte bra.

Det är ju inte läsk, det är ju bara en dryck fylld med massa skit så små barn ska känna sig lite fräcka.

Energidryck har blivit en trend, precis som Justin Bieber, Tokio Hotel, Jonas Brothers, Emo(när det var som störst , vid MCR-eran) My Chemical Romance ((MCR)) osv. osv.

Det är väl dokumenterat om man dricker det minst en gång varje dag att kroppen blir helt uppfuckad? (Någon som vet detta? fishmaster/ryssfemma typ?! )

En kille i min klass drack 6x25cl (1,5L) RedBull på en dag, han verkade helt drogad ca 10-15min senare. Värt att notera är ju att allt sammanlagt kostade ca 90kr, han hade kunna köpa en 1,5L läsk för ca 15 kr. Redigerat av ReMemberMe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst, om man dricker det någon gång då och då så är det ju inte farligt, men i längden så är det inte bra.

En kille i min klass drack 6x25cl (1,5L) RedBull på en dag, han verkade helt drogad ca 10-15min senare. Värt att notera är ju att allt sammanlagt kostade ca 90kr, han hade kunna köpa en 1,5L läsk för ca 15 kr.

Who cares? Om man har pengarna, får man väll göra vad man vill för det.

Idc, drar från den här debatten nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...