Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Övriga energidrycker har fan aldrig gjort mig pigg, Coca Cola har det dock.

...konstigt med tanke på att det är mycket mer koffein i energidryck än i Coca Cola. (80mg i en 25cl burk Red Bull, jämfört med 40mg i en 33cl burk Coca Cola).

 

Personligen föredrar jag en kopp starkt kaffe om man är trött. Mer koffein i det än de flesta energidrycker! Dessutom är det mycket godare!

 

Edit:

 

Myter och fakta om koffein.

http://www.energyfiend.com/2005/09/caffeine-myths-and-facts

 

Tycker "Myth:Caffeine is an addictive drug." var särskilt intressant.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Mig veterligen så får det gärna vara en 18-års gräns på energidryck. Dels för att jag snart är 18, och dels för att man slipper se små coola 12-åringar springa runt med en burk energidricka och tror de är så coola för att de gör det. Sätt gärna en 18-års gräns.

Två fel med ditt argument.

 

1. Ska vi förbjuda allt som är töntigt?

 

2. Att sätta åldersgräns skulle bara göra energidryck mer attraktivt för små snorungar.

Redigerat av Whore
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Energidryck är ju inte bra för ungdomar, läste att en pojke dog för han drack för mycket.

Och jag bryr mig inte för jag tycker att energidryck är äckligt. Och det är ju bra för jag anser att de som bestämt det här gör ju bara det som är bäst för oss barn...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser ingen anledning till att förbjuda energidryck för att små tolvåringar tror att dom är coola när dom dricker det. Dricker ganska mycket energidryck på vardagarna i skolan med min polare, finns ett netto ganska nära vår skola. Och nej, jag dricker det inte för att vara cool, det är smaken som är så underbar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Enligt Mig (om det nu inte är så `:p)

 

Inte åldersGRÄNS utan, åldersREKOMMENDATION

Har också kört med den innan, men då gällde det ett spel som GTA.

 

Medans detta däremot (som förvånade mig) är detta tydligen hälsofarligt.

Att sätta en rekommendation gör inte saken bättre igentligen.

 

Att förbjuda energidryck till -15 är bara bra, tycker det till-och-med ska höjas till 18.

 

Plus att vad är det för fel på vanlig läsk som Coca-cola eller Fanta eller liknande?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har också kört med den innan, men då gällde det ett spel som GTA.

 

Medans detta däremot (som förvånade mig) är detta tydligen hälsofarligt.

Att sätta en rekommendation gör inte saken bättre igentligen.

 

Att förbjuda energidryck till -15 är bara bra, tycker det till-och-med ska höjas till 18.

 

Plus att vad är det för fel på vanlig läsk som Coca-cola eller Fanta eller liknande?

Håller med dig, Majvor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen, skulle jag vilja ha en Läsk med 100% (Går tyvärr inte) smak som Monster, men Utan något som Tauring, Koffein osv... De, Skulle va nice.

 

Kan tänka mig ''Monster For Kids''.

 

 

Har också kört med den innan, men då gällde det ett spel som GTA.

 

Medans detta däremot (som förvånade mig) är detta tydligen hälsofarligt.

Att sätta en rekommendation gör inte saken bättre igentligen.

 

Att förbjuda energidryck till -15 är bara bra, tycker det till-och-med ska höjas till 18.

 

Plus att vad är det för fel på vanlig läsk som Coca-cola eller Fanta eller liknande?

 

 

Jag tror de flesta är ute efter smaken speciellt(Är jag i alla fal.), Energin som finns i den lockar bara till att smaka den första.

Redigerat av alexanderice
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen, skulle jag vilja ha en Läsk med 100% (Går tyvärr inte) smak som Monster, men Utan något som Tauring, Koffein osv... De, Skulle va nice.

 

Kan tänka mig ''Monster For Kids''.

Jag tror de flesta är ute efter smaken speciellt(Är jag i alla fal.), Energin som finns i den lockar bara till att smaka den första.

jag håller med dig där

man borde försöka få fram energidricka som ger nästan samma smak och energi, men utan koffein, så att barn och ungdomar kan köpa och dricka det till träningar och sånt (och verka coola) utan några större problem.

 

Detta kanske blir svårt, men man borde ju pröva och se om det funkar

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...