Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Fan, sätt 18-årsgräns på't. Jag är 18 om ~5 månader så för min del kvittar det. Också ett plus ifall småttingarna slutar springa runt och pimpla energidricka bara för att de kan.

Bara för att du fyller 18 snart så ska det bli 18års gräns?

Jag bryr mig inte om så är fallet smakar skit ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har endast testat Red Bull och Monster Khaos, den var inte äcklig, men så jävla god var den inte. Åldersgränsen tycker jag dock är riktigt löjlig, i centrumet där jag bor finns det en ica och två turkkiosker, ica har åldersgräns men inte turkkioskerna, varför? De tjänar pengar på det! Bredvid centrumet ligger en högstadieskola, dricker man mycket energidryck där, som fan!

 

Vet en kille som dricker en monster istället för att käka lunch ibland, det är fan inte bra. Han har dock inte alla chips i påsen men det spelar ingen roll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har endast testat Red Bull och Monster Khaos, den var inte äcklig, men så jävla god var den inte. Åldersgränsen tycker jag dock är riktigt löjlig, i centrumet där jag bor finns det en ica och två turkkiosker, ica har åldersgräns men inte turkkioskerna, varför? De tjänar pengar på det! Bredvid centrumet ligger en högstadieskola, dricker man mycket energidryck där, som fan!

 

Vet en kille som dricker en monster istället för att käka lunch ibland, det är fan inte bra. Han har dock inte alla chips i påsen men det spelar ingen roll.

Det här är något butikskedjorna själva har bestämt. Tror dom tjänar tillräckligt med pengar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, men det är åldersgräns på rökning och det står ju RÖKNING DÖDAR på cigarettpaketen.

Självklart tycker jag att tex rökning är viktigare att förbjuda men rökning kan man diskutera i rökningtråden

Jag tycker bara att man ska ha åldersgräns på energidryck för att det är inte bra för barn. Om det är 15-årsgräns eller 18-årsgräns som det är nu, då är jag nöjd.

Eller sätter en varningslapp på där det står: Om du är ett barn och dricker en back Redbull per dag kan det vara skadligt för hälsan. Skulle det göra dig nöjd?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...