Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Att folk dör helt random av energidryck händer bara inte. Det finns alltid någonting som ligger bakom det hela. Jag vågar slå vad om att de flesta som faktiskt dött av att dricka har överkonsumerat det och i samband med det druckit någon form av alkohol eller haft ett organfel i kroppen. Jag tycker ändå det borde vara en slags åldersgräns, för då kanske man slipper alla dessa småbarn som springer omkring och klunkar energidricka dagarna i ända.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att folk dör helt random av energidryck händer bara inte. Det finns alltid någonting som ligger bakom det hela. Jag vågar slå vad om att de flesta som faktiskt dött av att dricka har överkonsumerat det och i samband med det druckit någon form av alkohol eller haft ett organfel i kroppen.

Kunde inte sagt det bättre själv.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag trodde var ett debattforum och inte ett "tala om hur dte faktiskt ligger till-forum"

aja, jag TYCKER ATT DET SKA VARA åldersgräns på energidryck. 15 passar bra 18 är lite för högt.

Varför? Koffein är inte bra för barn:

Källa: få föräldrar låter sina barn dricka kaffe till exemple och koffein är beroende framkallande samt piggar upp en konstgjort.

Suck.

Jag tycker inte barn ska dricka sånt för det är dåligt. Jag tycker man ska skaffa en läsk med smaken som energidryck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag trodde var ett debattforum och inte ett "tala om hur dte faktiskt ligger till-forum"

aja, jag TYCKER ATT DET SKA VARA åldersgräns på energidryck. 15 passar bra 18 är lite för högt.

Varför? Koffein är inte bra för barn:

Källa: få föräldrar låter sina barn dricka kaffe till exemple och koffein är beroende framkallande samt piggar upp en konstgjort.

Suck.

Jag tycker inte barn ska dricka sånt för det är dåligt. Jag tycker man ska skaffa en läsk med smaken som energidryck.

Hur ska man kunna föra en debatt utan förklara hur det ligger till? :_
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag trodde var ett debattforum och inte ett "tala om hur dte faktiskt ligger till-forum"

aja, jag TYCKER ATT DET SKA VARA åldersgräns på energidryck. 15 passar bra 18 är lite för högt.

Varför? Koffein är inte bra för barn:

Källa: få föräldrar låter sina barn dricka kaffe till exemple och koffein är beroende framkallande samt piggar upp en konstgjort.

Suck.

Jag tycker inte barn ska dricka sånt för det är dåligt. Jag tycker man ska skaffa en läsk med smaken som energidryck.

En läsk med energidryckssmak skulle bli en flopp. Sedan så mår inte mycket folk under 15 dåligt av energidryck. De flesta dödsfallen är 17+ och starksprit är inblandat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Quinnox, jag håller med dig!

Energidryck utan koffein och annat läskigt och endast smaken skulle underlätta tror jag.

Skitsnack. Ta bort saltet i all mat också, man vet ju aldrig vart saltet kommer ifrån. Skulle floppa något otroligt om man släppte något sånt.

 

Jag skulle aldrig köpa en coca cola utan socker, färgämnen, koffien och sånt. Detsamma med energidryck. Ingen av mina kompisar skulle köpa något sånt.

Redigerat av xXHomerXx
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...