Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Men hallå.

Vem har sagt att man skall ta bort sockret i energidryck?

Nähä, inte jag i alla fall.

Jag har inte sagt ett endaste ord om socker.

 

Okej, låt oss kolla:

Hos människor är koffein en stimulant av det centrala nervsystemet som har förmågan att tillfälligt motverka trötthet och öka pigghet. Drycker innehållande koffein, som exempelvis kaffe, te, läsk och energidrycker, är spridda i alla åldrar. Koffein är världens mest konsumerade psykoaktivt verkande drog, årligen konsumeras globalt 120 000 ton koffein. Koffein är lagligt och oreglerat i så gott som alla jurisdiktioner. I Nordamerika konsumeras koffein dagligen av 90% av den vuxna befolkningen. Koffein betraktas av de flesta människor som relativt harmlöst. En studie gjord år 2008 visade att ett regelbundet intag av koffein under graviditet kan öka risken för missfall, men en annan studie gjord under samma år hittade inga korrelationer med koffeinintag och

ökade missfall.

 

Källa: Wikipedia.

 

Som ni ser, det är en DROG. DROG. Koffein är en tillåten DROG.

Det är samma sak med kaffe. Få barn gillar kaffe, men kaffe är ingenting som är bra för barn. Få föräldrar tillexempel låter sina barn dricka kaffe eftersom det är dåligt för barn. Nu säger jag inte att kaffe ska förbjudas av barn då, men jag ser allt fler barn som är yngre än mig själv, till exempel 10-11 år dricka energidryck, och det är nog inge bra för dem.

 

 

 

 

Skitsnack.

 

[/quote

 

Och ta och respektera andras åsikter för en gångs skull va? Skitsnack är ingenting man säger, sluta vara så otrevlig.

Redigerat av Layton
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men hallå.

Vem har sagt att man skall ta bort sockret i energidryck?

Nähä, inte jag i alla fall.

Jag har inte sagt ett endaste ord om socker.

 

Okej, låt oss kolla:

Hos människor är koffein en stimulant av det centrala nervsystemet som har förmågan att tillfälligt motverka trötthet och öka pigghet. Drycker innehållande koffein, som exempelvis kaffe, te, läsk och energidrycker, är spridda i alla åldrar. Koffein är världens mest konsumerade psykoaktivt verkande drog, årligen konsumeras globalt 120 000 ton koffein. Koffein är lagligt och oreglerat i så gott som alla jurisdiktioner. I Nordamerika konsumeras koffein dagligen av 90% av den vuxna befolkningen. Koffein betraktas av de flesta människor som relativt harmlöst. En studie gjord år 2008 visade att ett regelbundet intag av koffein under graviditet kan öka risken för missfall, men en annan studie gjord under samma år hittade inga korrelationer med koffeinintag och

ökade missfall.

 

Källa: Wikipedia.

 

Som ni ser, det är en DROG. DROG. Koffein är en tillåten DROG.

Det är samma sak med kaffe. Få barn gillar kaffe, men kaffe är ingenting som är bra för barn. Få föräldrar tillexempel låter sina barn dricka kaffe eftersom det är dåligt för barn. Nu säger jag inte att kaffe ska förbjudas av barn då, men jag ser allt fler barn som är yngre än mig själv, till exempel 10-11 år dricka energidryck, och det är nog inge bra för dem.

Okej, men jag ställer en fråga: Varför ska koffeinet as bort? Du kan inte försvara dig med att det är farligt för barn eftersom de flesta som dör är över 18 och oftast är både sjukdomar och starksprit inblandat.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visst är koffein en tillåten drog, men man borde inte lita på Wikipedia till fullo i första hand. Den är ju ändå en fri Wikipedia som alla kan ändra.

Men hallå... Hur många administatörer/moderatorer checkar inte det om det är sant eller inte ;).

 

Om inte annars så ge mig en sida där det står något falskt som har varat över 2 veckor.

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som ni ser, det är en DROG. DROG. Koffein är en tillåten DROG.

Det är samma sak med kaffe. Få barn gillar kaffe, men kaffe är ingenting som är bra för barn. Få föräldrar tillexempel låter sina barn dricka kaffe eftersom det är dåligt för barn. Nu säger jag inte att kaffe ska förbjudas av barn då, men jag ser allt fler barn som är yngre än mig själv, till exempel 10-11 år dricka energidryck, och det är nog inge bra för dem.

Jaha? Och? Låt mig droga ifred.

Nej men koffein är ju en drog, tillåten. Lika dant som alkohol.

Väldigt många mediciner anses också som droger har jag hört (har tyvärr inget källa).

 

Så ska småbarn sluta ta mediciner också?

 

 

Koffein är inget farligt i motliga mängder. "Drogen" blir farlig när du dricker väldigt väldigt mycket.

Nämn 5st i Sverige som dött av att dricka coca cola som har varit fullt friska t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som ni ser, det är en DROG. DROG. Koffein är en tillåten DROG.

Det är samma sak med kaffe. Få barn gillar kaffe, men kaffe är ingenting som är bra för barn. Få föräldrar tillexempel låter sina barn dricka kaffe eftersom det är dåligt för barn. Nu säger jag inte att kaffe ska förbjudas av barn då, men jag ser allt fler barn som är yngre än mig själv, till exempel 10-11 år dricka energidryck, och det är nog inge bra för dem.

Drog? Drog? Drog?

...

 

Vill gärna även ha en källa på att kaffe är farligt för barn förutom att det kan ge gula tänder. Tack.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Få barn gillar kaffe

Skulle jag väl inte tro, varför skulle mindre barn än vuxna tycka om kaffe? <.<

 

Som ni ser, det är en DROG. DROG. Koffein är en tillåten DROG.

Du verkar ha ett helt annat intryck av ordet "drog" än mig, ja, Koffein är en tillåten dråg, så vadå? Vad är poängen med det påståendet?

 

Och ta och respektera andras åsikter för en gångs skull va? Skitsnack är ingenting man säger, sluta vara så otrevlig.
Hah, du är en av dom mest orespektfulla människorna jag har mött. Redigerat av DonaldDuck
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig sett en enda förälder som inte låter sitt barn dricka kaffe.

 

Men det finns helt enkelt... t.ex mina.

 

 

Du verkar ha ett helt annat intryck av ordet "drog" än mig, ja, Koffein är en tillåten dråg, så vadå? Vad är poängen med det påståendet?

Ordet "Drog" uppfanns inte för intet.

Det är ett Varnings ord.

 

Koffein, som finns i kaffe, är den mest spridda psykoaktiva drogen

Redigerat av QuinnoX
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skiter ärligt talat i om ni inte tror på detta, men enligt en studie gjord av danska forskare så ökar livslängden om man dricker minst 7 koppar kaffe. De flesta dricker runt 4 muggar, och det går kanske 2 koppar på en mugg. Livslängden ökar inte jättemycket, den ökar minimalt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...