Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag skiter ärligt talat i om ni inte tror på detta, men enligt en studie gjord av danska forskare så ökar livslängden om man dricker minst 7 koppar kaffe. De flesta dricker runt 4 muggar, och det går kanske 2 koppar på en mugg. Livslängden ökar inte jättemycket, den ökar minimalt.

Kaffe är nyttigt, då det är berikat med antioxidanter samt att koffein också är nyttigt. Visat sig i många studier att det minskar risken för alzeimers samt demensjukdomar om man intar det med måttliga mängder. Nej koffein är ingen drog till alla som nämnt det. i så fall är socker en drog.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker inte om att dricka energidrycker. För det första så tycker jag inte direkt om smaken, sedan så slinker den ner så lätt. Efter knappt en minut så känns det som om jag aldrig druckit en energidricka ens.

 

Tacka vet jag monsterdricka som man brukade dricka back in the day. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"En drog är en substans, syntetisk eller icke-syntetisk, som inte primärt intas för näringens skull".. Kan ni nu ta och sluta och tjafsa om detta.

 

Note: Koffein är den mest spridda psykoaktiva drogen, enough med allt fanboy tjafs.

Redigerat av Nomatic
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En gräns på någonstans mellan 15 och 18 år tycker jag är rättfärdigad. 20 år däremot, som det är på samtliga livsmedelsbutiker där jag för närvarande är bosatt, är en överdrift.

20 är en klar överdrift men beslutet tror jag ligger butikvis. Hade jag varit bestämmande så hade jag satt en klar gräns på 18 år. Varför det? Jo, jag tror att det är en lagom ålder att själva bestämma hur pass man vill förstöra sitt liv. Det är bara att inse att väldigt många minderåriga inte kan hantera effekterna av en energidrick.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...