Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst KawaiiNek0

Dem sätter åldersgräns för att energidricker innehåller droger. Och droger förstör både hjärnan och kroppen.

What you've been smokin' bro?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man har satt åldersgräns eftersom energidyck överkonsumerats av ungdomar, och det är få ungdomar som dricker/överkonsumerar kaffe. Om kaffe visar sig vara populärt och därmed skadligare så borde man kanske ha åldersgräns på det också... :(

Det skulle vara rätt även om jag har en kärlek för kaffe... det är ju inte så bra för ungdomar.

Men det är så jag ser på saken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man har satt åldersgräns eftersom energidyck överkonsumerats av ungdomar, och det är få ungdomar som dricker/överkonsumerar kaffe. Om kaffe visar sig vara populärt och därmed skadligare så borde man kanske ha åldersgräns på det också... :(

Det skulle vara rätt även om jag har en kärlek för kaffe... det är ju inte så bra för ungdomar.

Men det är så jag ser på saken.

Men nu är det så att inte många som mår dåligt av det, känner själv en som dricker runt 2 halvliterburkar per dag, men han är frisk som en nötkärna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bara för att man inte mår dåligt, behöver det inte vara farligt.

Har hört att man kan stanna i växten och liknande av koffein, därför är det inte bra för barn. Jag tycker att det är bra om det är olagligt då, även om man inte mår dåligt i stunden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du kan inte förbjuda ALLT som kan innebära en risk, speciellt med tanke på att så gott som allt kan missbrukas. Någonstans måste individen ta ansvar för sig själv och andra; om koffein kan påverka växten hos barn är det upp till föräldrarna att se till så ungen inte får i sig kopiösa mängder kaffe varje dag i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, skulle man förbjuda allt som var farligt så skulle man inte få leva. Det är farligt att existera.

Men kan ändå hålla med att mycket står i föräldrarna, men om att förbjuda skulle nog vara det bästa eftersom föräldrar kan vara omedveten om riskerna och bara tro att det "Inte är så farligt"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...