Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Tycker det är dåligt, har inte skaffat ID kort än så måste alltid be en kompis köpa åt mig när vi är vid affären >_< Sen är det ju olika åldersgränser också, vissa affärer har ingen gräns alls, andra affärer har 18-årsgräns, vad i helvete!?

 

Är det någon som ens blir piggare av energidryck här?

Redigerat av Collez
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså vafan, att göra energidrycker "för barn" skulle ju bara vara hemskt, mycket fler barn skulle dricka det då.

 

Jag ser ärligt talat vad felet är med att dricka energidrycker som barn, att man klagar på koffeinet är ju bara dumt, finns ju mer än dubbelt så mycket i kaffe.

Du fattade tydligen inte. Med min post menade jag att det INTE ska vara någon energi i det, men att smaken skall stanna, det blir helt enkelt som en Läsk.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker det är dåligt, har inte skaffat ID kort än så måste alltid be en kompis köpa åt mig när vi är vid affären >_< Sen är det ju olika åldersgränser också, vissa affärer har ingen gräns alls, andra affärer har 18-årsgräns, vad i helvete!?

 

Är det någon som ens blir piggare av energidryck här?

jag minns inte :/

var ett tag sedan

Men det som skulle göra mig piggare vad jag tror är nog sockret och smaken, det är inte gott att man reagerar och skakar på huvudet :/

 

Läsk är bättre :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag minns inte :/

var ett tag sedan

Men det som skulle göra mig piggare vad jag tror är nog sockret och smaken, det är inte gott att man reagerar och skakar på huvudet :/

 

Läsk är bättre :D

Vad fan har du smakat för skit? :( Energidryck är alltid godare ju ;D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ska man i huvudtaget ta bort koffeinet och taurinet?

Därför att det är inge bra för barn och många vill ju dricka energidryck som en läsk för att dem tycker det är gott.

Då kan man ha Red Bull för barn.

Det tycker jag verkar jättebra.

För då kommer det inte langas ut så mycket energidryck, eftersom dem tycker det är gott.

Jag tror att många inte dricker det för att vara coola egentligen, mest för smaken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Därför att det är inge bra för barn och många vill ju dricka energidryck som en läsk för att dem tycker det är gott.

Då kan man ha Red Bull för barn.

Det tycker jag verkar jättebra.

För då kommer det inte langas ut så mycket energidryck, eftersom dem tycker det är gott.

Jag tror att många inte dricker det för att vara coola egentligen, mest för smaken.

Energidryck är inte mer farligt än Cola t.ex.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...