Hoppa till innehåll

Åldersgräns På Energidryck?


Easton
 Dela

Rekommendera inlägg

Det är väl dokumenterat om man dricker det minst en gång varje dag att kroppen blir helt uppfuckad? (Någon som vet detta? fishmaster/ryssfemma typ?! )

Beror ju helt på hur mycket man dricker. En om dan är ingen fara, men om man häller i sig mängder så är det självklart inte bra. Det gäller alla drycker med höga koffeinhalter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Who cares? Om man har pengarna, får man väll göra vad man vill för det.

 

Idc, drar från den här debatten nu.

Det var inte just priset som var problemet, det jag menade var också att om man dricker 1,5L cola på en hel dag så blir man inte särskillt påverkad av det, men man märkte väldigt tydligt på honom att han inte var "normal" efter 1,5L RedBull.

 

Det värsta var ju att han framstod som cool nästa dag i skolan. -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt att det är bra att det har blivit en åldersgräns på Energidricka. Börjar tröttna på alla små ungar som springer runt och leker fulla bara för dom har druckit en Monsterdricka.

Då är vi 2..

 

Börjat höra folk som går i 6:an "Kan du köpa ut energidryck åt oss? :)"

Redigerat av ZnK
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Who cares? Om man har pengarna, får man väll göra vad man vill för det.

 

Idc, drar från den här debatten nu.

Det var inte just priset som var problemet, det jag menade var också att om man dricker 1,5L cola på en hel dag så blir man inte särskillt påverkad av det, men man märkte väldigt tydligt på honom att han inte var "normal" efter 1,5L RedBull.

 

Det värsta var ju att han framstod som cool nästa dag i skolan. -.-

 

Tycker inte att coca cola är så bra, drack 3 liter av det och fick Magkatarr -.-' (stavning?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker inte att coca cola är så bra, drack 3 liter av det och fick Magkatarr -.-' (stavning?)

1. Smart att dricka 3 liter. xD

2. Vad är magkatarr?

 

Magkatarr är som magsår, fast en inflammation i magsäckens kanaler, du kräks väldigt ofta och har en väldigt dålig aptit.

Det kan hända om du ofta sväljer tuggummi, dricker för mycket kolsyrade drycker m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

De har ju satt 15 års gräns på Lidls energidricka här. Har de gjort de där ni bor också?

Nä. där åker alla P12orna. Jag köpte en back förut. dom frågade inget. Inget.

 

Vart inte ni busted av nåns förälder? :P

 

Här kan man köpa på Lidl, time , handlarn, matöppet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...