Hoppa till innehåll

Piratkopiering


Rememberme
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, detta tror jag är ett bra sett att MINSKA piratkopiering! Tog bara ett exempel av många få, men så här står det på wikipedia:

 

"Med en förväntad nedladdningsstorlek på 350 megabyte, och ett relativt lågt pris om cirka 200 kronor, förväntas spelet tilltala till större mängder än tidigare, och därmed motverka piratkopiering."

 

Länk: http://sv.wikipedia.org/wiki/Battlefield_1...al_distribution

 

Forstätt så med flera spel så kanske piratkopieringen minskar. Alla har inte råd med spel för 400:-

 

Jag vet inte i vilket forum jag skulle posta i, det kanske blev fel.

Redigerat av 360boy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Justfiwi

200 kr för det gamla spelet :/. Det är ju inte precis nytt heller. Tex steam har ju gjort så i evigheter.

1943 är iofs nytt, du menar i sådana fall 1942.

Men det verkar vara ett sätt som faktiskt fungerar, det där med digital distrubition. Så som Steam?

Det fungerar ju klockrent!

Men så länge det finns ett flertal personer som har dålig/ingen uppkoppling mot internet så kommer folk att fortsätta köpa det i kartong. Men man borde väll ha att man MÅSTE aktivera spelet eller vad? Samt endast multiplayer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Jag tog bara Bf 1943 som ett av alla få exempel. Jag menar:

 

Sänk priserna på spelen så minskar piratkopieringen. Jag tror inte att de förlorar på det. För att alla har inte råd med spel för ca: 400:-

 

Sen så borde man ha så att när en aktiverar en cd-key så blockas den så att ingen annan kan använda samma när man har laddat ner spelet tycker jag!

Redigerat av 360boy
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol, tror absolut inte att det kommer att MOTVERKA piratkopiering, tvärt om!

 

Först ville jag ha Battlefield 1943, tills jag läste att man inte kan köpa det fysiskt i affärerna och man måste köpa det digitalt över nätet, då kan man ju lika gärna ladda ner den piratkopierad. Skulle inte ens köpa den digitalt om den bara kostade 1 krona! Skulle till och med ha köpt det om det kostade < 800 kronor i affären, men aldrig över internet.

 

Men nu vill jag inte ha det spelet för att jag blev skit less på Battlefield serien när jag läste att man behövde köpa det online.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då man laddar ner spelet kanske fler som inte tidigare fattat hur man kommer förbi t.ex. kopieringsskydd på DVD-skivor m.m laddar upp spelet. Sen laddar de upp det och resten förstår väl vem som helst.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Payback

Tror faktiskt den mesta Piratkopiering är för att man inte orkar köpa det över huvudtaget, även om det hade kostat 50 kr.

 

Notera, tror. Så få inte ragecpdamp anfall på mig om jag har fel.

Redigerat av Payback
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...