D48 Skrivet 9 April 2009 Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 Hejsan! Jag undrar lite över nVidia-grafikkort... Vilka är bra till att spela med..? jag är rätt dålig på datorer oså. men till exempel det här: nVidia Geforce 9200M GS 256 Mb är de tillräckligt bra för att kunna spela dom senaste spelen på? det kortet kommer du inte långt på idag... men 2004 kanske du gjorde det. idag så ska du skaffa ett Gefroce xfx 9800GT eller ett kort i GTX serien. där är det bra kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RazerInc Skrivet 9 April 2009 Rapport Dela Skrivet 9 April 2009 Hejsan! Jag undrar lite över nVidia-grafikkort... Vilka är bra till att spela med..? jag är rätt dålig på datorer oså. men till exempel det här: nVidia Geforce 9200M GS 256 Mb är de tillräckligt bra för att kunna spela dom senaste spelen på? det kortet kommer du inte långt på idag... men 2004 kanske du gjorde det. idag så ska du skaffa ett Gefroce xfx 9800GT eller ett kort i GTX serien. där är det bra kort. ca 400kr+ för ett GTX 260... men finns inte till bärbar vilket du skulle ha (right?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bloobnoob Skrivet 10 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 10 April 2009 mm,.. En laptop i allmänhet lär få väldigt svårt att spela GTA IV som vi redan har diskuterat i en annan tråd på forumet. För att kunna spela GTA IV utan att behöva göra av med sisådär 20 000 så lär du behöva köpa en stationär. Men vad är din budget så kan vi försöka hitta en så bra laptop som möjligt? Det där grafikkortet är inte speciellt bra men med tanke på att det är en laptop så går det inte alltid att finna så mycket bättre. Är det någon av laptopen i tråden som är bra så är det denna: https://www.inet.se/?page=product&stock...;a=1968507& Förutom det faktum att det är en HP som har väldigt mycket problem med deras Touch-knappar som sitter belägna under skärmen. men i övrigt..(vi skiter i touchknapparna just nu xd) klarar den att spela på då... jag vet att gta iv kräver en väldigt bra data, men tror du att den skulle klara andra nya spel.. typ nfs undercover eller liknande bilspel lr skjutspel? ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrSnow Skrivet 10 April 2009 Rapport Dela Skrivet 10 April 2009 Snälla gör en lista på spelen du tänker på. Skjutspelen är oändliga. Far cry 2, Crysis eller CS:S, Combat arms är skitstor skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 10 April 2009 Rapport Dela Skrivet 10 April 2009 mm,.. En laptop i allmänhet lär få väldigt svårt att spela GTA IV som vi redan har diskuterat i en annan tråd på forumet. För att kunna spela GTA IV utan att behöva göra av med sisådär 20 000 så lär du behöva köpa en stationär. Men vad är din budget så kan vi försöka hitta en så bra laptop som möjligt? Det där grafikkortet är inte speciellt bra men med tanke på att det är en laptop så går det inte alltid att finna så mycket bättre. Är det någon av laptopen i tråden som är bra så är det denna: https://www.inet.se/?page=product&stock...;a=1968507& Förutom det faktum att det är en HP som har väldigt mycket problem med deras Touch-knappar som sitter belägna under skärmen. men i övrigt..(vi skiter i touchknapparna just nu xd) klarar den att spela på då... jag vet att gta iv kräver en väldigt bra data, men tror du att den skulle klara andra nya spel.. typ nfs undercover eller liknande bilspel lr skjutspel? ;) Okej, men jag lovar dig. När du börjar spela och datorn börjar bli varm, så kommer touch-knapparna (som reagerar på värme) att få spader och de kommer att aktivera sig självt och en typ 15 x 10 cm stort fönster kommer öppnas med texten "Volume". Det suger, så jag bytte tillbaka min förra HP laptop. Ja den lär klara hyfsat bra spel, men inte Crysis och GTA IV Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 10 April 2009 Rapport Dela Skrivet 10 April 2009 då är det ett fabriksfel med dom tuchknapparna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Friday Skrivet 12 April 2009 Rapport Dela Skrivet 12 April 2009 Ett tips bara, köp en ASUS istället för samsung. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 13 April 2009 Rapport Dela Skrivet 13 April 2009 då är det ett fabriksfel med dom tuchknapparna.Det är många HP-laptops som har det problemet. Två av mina kompisar reklamerade deras laptops pågrund av det, ena slog dessutom sönder sin när han raidade på WoW och det kom upp en stor ruta, men han fick den bytt iaf ^^ OnT: Ja Asus är bra grejor det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bloobnoob Skrivet 17 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 En laptop i allmänhet lär få väldigt svårt att spela GTA IV som vi redan har diskuterat i en annan tråd på forumet. För att kunna spela GTA IV utan att behöva göra av med sisådär 20 000 så lär du behöva köpa en stationär. Men vad är din budget så kan vi försöka hitta en så bra laptop som möjligt? Det där grafikkortet är inte speciellt bra men med tanke på att det är en laptop så går det inte alltid att finna så mycket bättre. Är det någon av laptopen i tråden som är bra så är det denna: https://www.inet.se/?page=product&stock...;a=1968507& Förutom det faktum att det är en HP som har väldigt mycket problem med deras Touch-knappar som sitter belägna under skärmen. men i övrigt..(vi skiter i touchknapparna just nu xd) klarar den att spela på då... jag vet att gta iv kräver en väldigt bra data, men tror du att den skulle klara andra nya spel.. typ nfs undercover eller liknande bilspel lr skjutspel? ;) Okej, men jag lovar dig. När du börjar spela och datorn börjar bli varm, så kommer touch-knapparna (som reagerar på värme) att få spader och de kommer att aktivera sig självt och en typ 15 x 10 cm stort fönster kommer öppnas med texten "Volume". Det suger, så jag bytte tillbaka min förra HP laptop. Ja den lär klara hyfsat bra spel, men inte Crysis och GTA IV Om vi säger... Racedriver GRID, till exempel.. tror du den klarar det ;) så sjuuukt kul spel :) Snälla gör en lista på spelen du tänker på. Skjutspelen är oändliga. Far cry 2, Crysis eller CS:S, Combat arms är skitstor skillnad. fear 2, CS-spelen xdd), Racedriver GRID, NFS-spel, The Sims 2 utan lagg (laggar alltid på alla datorer haha... Kommer inte på så många nu.. men när de kommer ut nya bra spel med bra grafik, ska den helst klara det! tack :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Justfiwi Skrivet 17 April 2009 Rapport Dela Skrivet 17 April 2009 Snälla gör en lista på spelen du tänker på. Skjutspelen är oändliga. Far cry 2, Crysis eller CS:S, Combat arms är skitstor skillnad. fear 2, CS-spelen xdd), Racedriver GRID, NFS-spel, The Sims 2 utan lagg (laggar alltid på alla datorer haha... Kommer inte på så många nu.. men när de kommer ut nya bra spel med bra grafik, ska den helst klara det! tack :D The Sims 2 laggar inte allid -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bloobnoob Skrivet 18 April 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 18 April 2009 Haha nej jag veet.. men jag menar att jag vill ha en data som klarar dom andra spelen och sims 2 utan att de laggar.. för på alla datorer jag har kört sims 2 på har de laggat -.- men skit i de... xd Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.