Hoppa till innehåll

Psp Vs Dsi


Gäst PlayMaster
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 1 månad senare...
  • Svar 72
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

det finns spel till äldre på ds men det är inte många, psp har inte så många "barnspel", så om du är lite äldre köp psp och om du är yngre köp ds/ds lite/dsi.

 

 

Köp PSP. För DSI och DS har pekskärm, ibland slutar det funkar ifall man misshandlar DS:ET. Och

om du tappar DS:et kommer den att gå sänder lätt eller den går av i 2 delar. Min vän har tappat sitt DS men den hållde sig det var en tjock gammal DS. Köp PSP ifall du vill ha bättre skärm o.s.v

lite offtopic, men om man "misshandlar" Ds:et är det klart det går sönder och om man tappar det går det också antagligen sönder (om det inte är det äldsta modellen).men jag tror att om man "misshandlar" psp:et går det antagligen också sönder.det här kanske inte är världens bästa exempel, men det är som att jag slänger ett äpple i marken och det går sönder, sen klagar på att det var dålig kvalité på äpplet och att ni inte ska köpa den sortens äpplen för att dom går sönder om man slänger dom i marken. så mitt budskap är att om man misshandlar ett psp eller tappar det på marken går det antagligen också sönder, så det var ett jävligt dåligt argument för att köpa psp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Gäst patrikking

PSP och du kmmer alldrig att ångra dig!

DS är för 9 åringar! Sån skit! Bara en liten penna som man ska peka på skärmen!

PSP är bättre tycker ja i allafall

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det finns spel till äldre på ds men det är inte många, psp har inte så många "barnspel", så om du är lite äldre köp psp och om du är yngre köp ds/ds lite/dsi.

 

 

Köp PSP. För DSI och DS har pekskärm, ibland slutar det funkar ifall man misshandlar DS:ET. Och

om du tappar DS:et kommer den att gå sänder lätt eller den går av i 2 delar. Min vän har tappat sitt DS men den hållde sig det var en tjock gammal DS. Köp PSP ifall du vill ha bättre skärm o.s.v

lite offtopic, men om man "misshandlar" Ds:et är det klart det går sönder och om man tappar det går det också antagligen sönder (om det inte är det äldsta modellen).men jag tror att om man "misshandlar" psp:et går det antagligen också sönder.det här kanske inte är världens bästa exempel, men det är som att jag slänger ett äpple i marken och det går sönder, sen klagar på att det var dålig kvalité på äpplet och att ni inte ska köpa den sortens äpplen för att dom går sönder om man slänger dom i marken. så mitt budskap är att om man misshandlar ett psp eller tappar det på marken går det antagligen också sönder, så det var ett jävligt dåligt argument för att köpa psp.

 

psp går inte sönder trust me

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle personligen säga DSi.

Spelen till denna/dessa har rustat upp sig rejält..

Scribblenauts (utsedd till bästa DS-spelet det här året har jag för mig, av.. kommer inte ihåg, IGN?)

Professor Layton-serien

Mario: Bowser's inside story (bästa mario-liret enligt många)

Mario Kart DS, annat populärt lir.

 

2 skärmar är väl skoj.

 

DS är för 9 åringar! Sån skit! Bara en liten penna som man ska peka på skärmen!

 

För det första tror jag att du inte är långt över nio år själv.

För det andra förstår jag inte varför folk uttalar sig ett så dåligt argument som det du skrev.

Sämre argument är nästan svårare att hitta.

Redigerat av Skillet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PSP och du kmmer alldrig att ångra dig!

DS är för 9 åringar! Sån skit! Bara en liten penna som man ska peka på skärmen!

PSP är bättre tycker ja i allafall

Och hur gammal är du då, 7 eller?

 

Men jag tycker att du ska välja psp, det finns bättre spel och det är skönare spelkänsla när det är bättre grafik så som på psp:n.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Beror på hur gammal du är, jag tycker mer om min PSP än vad jag tycker om min DS.

PSP har bättre grafik, bättre skärm, fler funktioner när man ser på själva hårdvaran i sig, särskilt om du har CFW (svårt att skaffa till sin psp då du måste hacka den) då du kan ha emulatorer på den och spela exempelvis snes-spel, GBA-spel, Sega-spel på den o.s.v.,Man kan dessutom spela PS one spel på den vilket ger PSP ändå fler roliga spel.

 

Men om du är runt 9 - 14 så kan kanske DS ändå vara det bättre alternativet för dig, eftersom att de flesta spel-serier som nintendo har skapat finns på DS.

 

Men det jag tycker är det viktigaste av allt är att du ska kolla hur många av dina kompisar som spelar DS eller PSP, det är alltid roligast att spela tillsammans med någon, så om fler av dina kompisar äger den ena konsolen så köp samma som de flesta har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...