WASD Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 (redigerat) Hur gick det för er? Jag klarade mig inte så bra på sista uppgiften där man skulle förbereda en laboration och skulle vilja ha tips som jag kan ha nytta av när jag gör laborationen. Och om någon har gjort den så kan man ju dela med sig av sina resultat, misstänker att alla elever kommer få samma vätska eller kanske 5 olika som de delar ut slumpvis. Redigerat 19 Maj 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Var det Nationella Kemi idag? :o Hade studiedag :V Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Escain Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Finns väl inget nationellt prov i kemi. Bara i kärnämnena svenska, engelska och matte. Efter att ha sökt på det hittade jag detta; http://www.regeringen.se/sb/d/10401/a/102455 Huh, det var som f*n. Varför införde de inte det när jag läste på högstadiet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Hur gick det för er? Jag klarade mig inte så bra på sista uppgiften där man skulle förbereda en laboration och skulle vilja ha tips som jag kan ha nytta av när jag gör laborationen. Och om någon har gjort den så kan man ju dela med sig av sina resultat, misstänker att alla elever kommer få samma vätska eller kanske 5 olika som de delar ut slumpvis. vadå alla elever får samma vätksa?? men skulle undesöka om man fick högre puls om man sprang konstant eller om man intervall löpte (rushar lite, går yp, rushar lit, går, rushar osv). det var labben man skulle göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Ja de har börjat med Kemi nationella i år :( så 9orna som är nu var de första som hade detta. underwar vet inte vad du pratar om, sista uppgiften på provet vi hade idag vad att man skulle planera en laboration att undersöka 2 vätskor för att få reda på vilka vätskor det är, och man ska göra det 1 och 1 så om alla får samma vätska kan man bara säga till nästa person vilken vätska det var. Vi hade studiedag på mattenationella för några veckor sen men du fick vi gå till skolan 8:30 på morgonen för att sedan gå hem när vi var klara :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Vi hade nationella i biologi idag :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Konstigt :S jag har ingen aning om/när vi ska ha det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KingOni Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 för dem som är lite efter: vissa skolor blev "utvalda" av skolstyrelsen att testa nya proven i no, min skola hade fysik idag, vissa andra skolor hade kemiprov eller biologiprov, etc... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Vi hade nationella prov i fysik idag :o Det gick inte särkilt bra... Palla NO... Fattar inte varför man ska göra nationella prov. det sänker ju inte betygen.. Dem vill ju se vad vi elever kan idag.. Men palla ändå liksom ;) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 för dem som är lite efter: vissa skolor blev "utvalda" av skolstyrelsen att testa nya proven i no, min skola hade fysik idag, vissa andra skolor hade kemiprov eller biologiprov, etc...Jaha då var det förklarat. NP är för övrigt ett bra sätt att höja sina betyg, och om man får skit dåligt så kan man nog sänka dig. Var det nån här som hade Kemi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JonteFire2 Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 nej vi har frågat läraren och han sa att han inte kan sänka oss om vi får dåligt :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 12 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 12 Maj 2009 Hade i Fysik. Men enligt rektorns papper som han har fått ihop skolverket så säger de att dessa prov är endast till för och prövas. Och kan inte påverka betygen negativt någonstans, eftersom alla lärare fick ett besked ganska sent på att vi skulle ha det. Men jag har hört att det gick dåligt för ganska många. Vänta bara då skolverket får in proven och kollar på hur svaga ungdommar är på naturvetenskapligaämnen, det kommer införas garanterat. Skolministern vill även införa nationella inom samhällskunskap slöjd och sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.