Hoppa till innehåll

Kemi Nationella Idag


WASD

Rekommendera inlägg

Hur gick det för er? Jag klarade mig inte så bra på sista uppgiften där man skulle förbereda en laboration och skulle vilja ha tips som jag kan ha nytta av när jag gör laborationen.

 

Och om någon har gjort den så kan man ju dela med sig av sina resultat, misstänker att alla elever kommer få samma vätska eller kanske 5 olika som de delar ut slumpvis.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur gick det för er? Jag klarade mig inte så bra på sista uppgiften där man skulle förbereda en laboration och skulle vilja ha tips som jag kan ha nytta av när jag gör laborationen.

 

Och om någon har gjort den så kan man ju dela med sig av sina resultat, misstänker att alla elever kommer få samma vätska eller kanske 5 olika som de delar ut slumpvis.

vadå alla elever får samma vätksa?? men skulle undesöka om man fick högre puls om man sprang konstant eller om man intervall löpte (rushar lite, går yp, rushar lit, går, rushar osv). det var labben man skulle göra.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja de har börjat med Kemi nationella i år :( så 9orna som är nu var de första som hade detta.

 

underwar vet inte vad du pratar om, sista uppgiften på provet vi hade idag vad att man skulle planera en laboration att undersöka 2 vätskor för att få reda på vilka vätskor det är, och man ska göra det 1 och 1 så om alla får samma vätska kan man bara säga till nästa person vilken vätska det var.

 

 

Vi hade studiedag på mattenationella för några veckor sen men du fick vi gå till skolan 8:30 på morgonen för att sedan gå hem när vi var klara :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

för dem som är lite efter: vissa skolor blev "utvalda" av skolstyrelsen att testa nya proven i no, min skola hade fysik idag, vissa andra skolor hade kemiprov eller biologiprov, etc...

Jaha då var det förklarat.

 

NP är för övrigt ett bra sätt att höja sina betyg, och om man får skit dåligt så kan man nog sänka dig.

 

Var det nån här som hade Kemi?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade i Fysik.

 

Men enligt rektorns papper som han har fått ihop skolverket så säger de att dessa prov är endast till för och prövas.

Och kan inte påverka betygen negativt någonstans, eftersom alla lärare fick ett besked ganska sent på att vi skulle ha det.

 

Men jag har hört att det gick dåligt för ganska många.

Vänta bara då skolverket får in proven och kollar på hur svaga ungdommar är på naturvetenskapligaämnen, det kommer införas garanterat.

 

Skolministern vill även införa nationella inom samhällskunskap slöjd och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...