TiredRacoon Skrivet 13 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2009 Alla prov är betygsgrundande, men allt ställs ju i slutet samman av läraren själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 13 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2009 (redigerat) Alla prov är betygsgrundande, men allt ställs ju i slutet samman av läraren själv.Våra lärare sade att nationella i NO inte kunde påverka betyget negativt, utan bara positivt, då det bara är ett "test-prov" för att kolla vad alla elever kan. Det är ju inte heller alla skolor som får provet.Så om man har G i slutbetyg, men får IG på provet, så påverkar det inte slutbetyget. Men om man har G i slutbetyg, och får MVG på provet, så kan slutbetyget höjas till VG. Vi hade provet idag, btw. Jävligt enkelt enligt mig :D Men sista frågan fick vi inte göra, då lärarna inte hade förberett materialen. Redigerat 13 Maj 2009 av Mindtwistah Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TiredRacoon Skrivet 13 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2009 Alla prov är betygsgrundande, men allt ställs ju i slutet samman av läraren själv.Våra lärare sade att nationella i NO inte kunde påverka betyget negativt, utan bara positivt, då det bara är ett "test-prov" för att kolla vad alla elever kan. Det är ju inte heller alla skolor som får provet.Så om man har G i slutbetyg, men får IG på provet, så påverkar det inte slutbetyget. Men om man har G i slutbetyg, och får MVG på provet, så kan slutbetyget höjas till VG. Vi hade provet idag, btw. Jävligt enkelt enligt mig :D Men sista frågan fick vi inte göra, då lärarna inte hade förberett materialen. Om du får IG på provet så ser ju läraren vad du inte kan, och då har denne rätt att ge dig ett lägre betyg. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 13 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2009 Alla prov är betygsgrundande, men allt ställs ju i slutet samman av läraren själv. Våra lärare sade att nationella i NO inte kunde påverka betyget negativt, utan bara positivt, då det bara är ett "test-prov" för att kolla vad alla elever kan. Det är ju inte heller alla skolor som får provet. Så om man har G i slutbetyg, men får IG på provet, så påverkar det inte slutbetyget. Men om man har G i slutbetyg, och får MVG på provet, så kan slutbetyget höjas till VG. Vi hade provet idag, btw. Jävligt enkelt enligt mig :D Men sista frågan fick vi inte göra, då lärarna inte hade förberett materialen. Om du får IG på provet så ser ju läraren vad du inte kan, och då har denne rätt att ge dig ett lägre betyg. Yeah, men vår lärare har nu sagt att Nationella inte kan påverka vårat betyg negativt, hur dåligt man än får, och jag tänker hoppas på att han håller det löftet :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 13 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2009 Alla prov är betygsgrundande, men allt ställs ju i slutet samman av läraren själv. Våra lärare sade att nationella i NO inte kunde påverka betyget negativt, utan bara positivt, då det bara är ett "test-prov" för att kolla vad alla elever kan. Det är ju inte heller alla skolor som får provet. Så om man har G i slutbetyg, men får IG på provet, så påverkar det inte slutbetyget. Men om man har G i slutbetyg, och får MVG på provet, så kan slutbetyget höjas till VG. Vi hade provet idag, btw. Jävligt enkelt enligt mig :D Men sista frågan fick vi inte göra, då lärarna inte hade förberett materialen. Om du får IG på provet så ser ju läraren vad du inte kan, och då har denne rätt att ge dig ett lägre betyg. Man har inte ens fått veta vad provet handlar om. Det går inte och påverka det negativt. Om du kanske har VG och får absolut IG på det som följer nians kurs, då kanske du får en sänkning. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 13 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2009 Jag hade i biologi somsagt. Tyckte det var lätt faktist, skrev svar på allting(om det är rätt eller ej) och allt som var på provet har vi lärt oss någon gång under åren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 13 Maj 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Maj 2009 (redigerat) Vi har gjort detta nu så jag behöver inte hjälp längre. Man får en sån och uppdraget är att ta reda på vilka vätskor det är, jag jag kan inte så mycket om det. Redigerat 19 Maj 2009 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
2good4u Skrivet 15 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2009 Jag behöver i alla fall hjälp med denna uppgiften tills tisdag tror jag. Man får en sån och uppdraget är att ta reda på vilka vätskor det är, jag jag kan inte så mycket om det. Det går att göra rätt mycket faktiskt, bl.a. så kan du, kolla kokpunkten, om det löser sig i organiska eller oorganiska ämnen, om det leder ström, om det löser salt, PH värdet, lukta, Vi hade också Kemi nationella, gick väldigt bra faktiskt, men jag hade hoppats på att vi skulle ha fått biologi.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 15 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2009 Jag behöver i alla fall hjälp med denna uppgiften tills tisdag tror jag. Man får en sån och uppdraget är att ta reda på vilka vätskor det är, jag jag kan inte så mycket om det. ja du.. pH är ju det bästa att testa om det är sura eller basiska lösningar. sen kan man ju kolla färg och lukt. ammoniak luktar starkt t.ex., kopparsulfatlösning är blått. Glycerol är trögflytande. att det skiktar sig är inget bevis på att de är en organisk och en oorgansik vätska. man kan ju prova att tända eld på den översta. nä men seriöst, får du en sån uppgift så tycker jag att du ska svara att det finns så otroligt många vätskor med sina egna specefika egenskaper att det är omöjligt att ta reda på. men säg att man kan testa pH, färg, lukt, viskositet, vikt, brännbarhet etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knipan64 Skrivet 18 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2009 Vi fick i biologi, det sög men jag mins inte hur det gick >_>' Och det e ju jätte bra eftersom vi inte haft Biologi på 1,5 år -.-' Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 17 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 17 Juni 2009 Det var väl bara ett test nationella? Man kunde inte sänka sig eller höja sig med dom enligt våran lärare iaf, gjorde det lite slarvigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.