Hoppa till innehåll

Kemi Nationella Idag


WASD

Rekommendera inlägg

Gäst Mindtwistah

Alla prov är betygsgrundande, men allt ställs ju i slutet samman av läraren själv.

Våra lärare sade att nationella i NO inte kunde påverka betyget negativt, utan bara positivt, då det bara är ett "test-prov" för att kolla vad alla elever kan. Det är ju inte heller alla skolor som får provet.

Så om man har G i slutbetyg, men får IG på provet, så påverkar det inte slutbetyget. Men om man har G i slutbetyg, och får MVG på provet, så kan slutbetyget höjas till VG.

 

Vi hade provet idag, btw. Jävligt enkelt enligt mig :D Men sista frågan fick vi inte göra, då lärarna inte hade förberett materialen.

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla prov är betygsgrundande, men allt ställs ju i slutet samman av läraren själv.

Våra lärare sade att nationella i NO inte kunde påverka betyget negativt, utan bara positivt, då det bara är ett "test-prov" för att kolla vad alla elever kan. Det är ju inte heller alla skolor som får provet.

Så om man har G i slutbetyg, men får IG på provet, så påverkar det inte slutbetyget. Men om man har G i slutbetyg, och får MVG på provet, så kan slutbetyget höjas till VG.

 

Vi hade provet idag, btw. Jävligt enkelt enligt mig :D Men sista frågan fick vi inte göra, då lärarna inte hade förberett materialen.

 

Om du får IG på provet så ser ju läraren vad du inte kan, och då har denne rätt att ge dig ett lägre betyg.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Alla prov är betygsgrundande, men allt ställs ju i slutet samman av läraren själv.

Våra lärare sade att nationella i NO inte kunde påverka betyget negativt, utan bara positivt, då det bara är ett "test-prov" för att kolla vad alla elever kan. Det är ju inte heller alla skolor som får provet.

Så om man har G i slutbetyg, men får IG på provet, så påverkar det inte slutbetyget. Men om man har G i slutbetyg, och får MVG på provet, så kan slutbetyget höjas till VG.

 

Vi hade provet idag, btw. Jävligt enkelt enligt mig :D Men sista frågan fick vi inte göra, då lärarna inte hade förberett materialen.

 

Om du får IG på provet så ser ju läraren vad du inte kan, och då har denne rätt att ge dig ett lägre betyg.

 

Yeah, men vår lärare har nu sagt att Nationella inte kan påverka vårat betyg negativt, hur dåligt man än får, och jag tänker hoppas på att han håller det löftet :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla prov är betygsgrundande, men allt ställs ju i slutet samman av läraren själv.

Våra lärare sade att nationella i NO inte kunde påverka betyget negativt, utan bara positivt, då det bara är ett "test-prov" för att kolla vad alla elever kan. Det är ju inte heller alla skolor som får provet.

Så om man har G i slutbetyg, men får IG på provet, så påverkar det inte slutbetyget. Men om man har G i slutbetyg, och får MVG på provet, så kan slutbetyget höjas till VG.

 

Vi hade provet idag, btw. Jävligt enkelt enligt mig :D Men sista frågan fick vi inte göra, då lärarna inte hade förberett materialen.

 

Om du får IG på provet så ser ju läraren vad du inte kan, och då har denne rätt att ge dig ett lägre betyg.

 

Man har inte ens fått veta vad provet handlar om.

Det går inte och påverka det negativt.

 

Om du kanske har VG och får absolut IG på det som följer nians kurs, då kanske du får en sänkning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Vi har gjort detta nu så jag behöver inte hjälp längre.

 

post-7291-1242241689_thumb.jpg

 

Man får en sån och uppdraget är att ta reda på vilka vätskor det är, jag jag kan inte så mycket om det.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag behöver i alla fall hjälp med denna uppgiften tills tisdag tror jag.

 

post-7291-1242241689_thumb.jpg

 

Man får en sån och uppdraget är att ta reda på vilka vätskor det är, jag jag kan inte så mycket om det.

Det går att göra rätt mycket faktiskt, bl.a.

 

så kan du, kolla kokpunkten, om det löser sig i organiska eller oorganiska ämnen, om det leder ström, om det löser salt, PH värdet, lukta,

 

Vi hade också Kemi nationella, gick väldigt bra faktiskt, men jag hade hoppats på att vi skulle ha fått biologi..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag behöver i alla fall hjälp med denna uppgiften tills tisdag tror jag.

 

post-7291-1242241689_thumb.jpg

 

Man får en sån och uppdraget är att ta reda på vilka vätskor det är, jag jag kan inte så mycket om det.

ja du.. pH är ju det bästa att testa om det är sura eller basiska lösningar. sen kan man ju kolla färg och lukt. ammoniak luktar starkt t.ex., kopparsulfatlösning är blått. Glycerol är trögflytande. att det skiktar sig är inget bevis på att de är en organisk och en oorgansik vätska. man kan ju prova att tända eld på den översta. nä men seriöst, får du en sån uppgift så tycker jag att du ska svara att det finns så otroligt många vätskor med sina egna specefika egenskaper att det är omöjligt att ta reda på. men säg att man kan testa pH, färg, lukt, viskositet, vikt, brännbarhet etc.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...