Hoppa till innehåll

Lite Mage Hjälp


Kevve

Rekommendera inlägg

Har lite frågor om mage.

Jag är level 64, levlar och speccar på frosttree, är det en bra levlingspecc? Ja ofc är det det, men jag brukar inte få så stora grupper med mobs längre så jag tänkte, ska jag respecca arcane eller fortsätta med frost?

 

Och en sak till, jag spelar på en pvp server och om det kommer i princip vilken klass som helst så kan dom döda mig utan svårigheter, kommer det vara såhär i 80 också eller suger jag bara?

 

[EDIT]

Lägger till också att jag inte vet vilka proffesions jag ska ha. Tailoring är såklart. Sen vill jag ha en gathering skill vid sidan om för att tjäna lite extra guld. Så min fråga är, vilken gathering proffesion ger mig mest guld?

Redigerat av Kevve
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Frost är levelling specc för att det är lätt att kontrollera critical strikes med Shatter tillsammans med water elementals Freeze, förstår inte meningen med att byta till Arcane vilket är en väldigt manaätande träd.

Med Shatter (+50% crit på Freezed targets dvs) kan man lätt ta ner mobs runt en egens level med en Frostbolt-Icelance critcombo följt av en Fireblast eller liknande, lägg ihop det med WEs passiva manaregen med den man får av att bara casta Frostbolt så har man en väldigt låg downtime när man kör ensam

 

Dock har arcane högst damage till bekostnad av mana, men i PvP är manan inte lika viktig som i PvE eller solo, förutsatt att man inte hamnar i någon lång irriterande mana-drain battle i arenas...

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Arcane är win i pvp på 80

 

Om man bemästrar frost i PvP så är det extremt mycket bättre.

 

Beror ju på vilken klass man möter också.

 

Den enda klassen jag tänka mig att specca arcane mot är warlock, knappt ens det. Vad hade du tänkt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...