Hoppa till innehåll

Låt Som Ger Dig Rysningar/gör Dig Rörd.


Rekommendera inlägg

  • Svar 144
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

får det ibland av vissa låtar

 

fick det många gånger av comfortably numb av pink floyd, tror inte jag får det längre dock. shine on you crazy diamond av pink den oxå tror jag jag får av fortfarande.

 

annrs jävligt heroisk musik kan jag få det av.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tar en svensk låt :)

ted gärdestad- himlen är oskyldigt blå

en otroligt bra låt. har inte fattat det tills jag haörde den på min kusins begravning :( och innan så va det tears in heaven men den röde mig inte så. sen när dom började sjunga texter ur gärdestads låt så va det svårt att hålla sig asså.

tänker alltid på min kusin när jag hör låten, hur svårt han har haft det i sitt liv och hur de sista timmarna av hans liv va.

 

fast på begravningen så va det en annan version av låten. mkt mer piano och gitarr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kent - Mannen I Den Vita Hatten(16 År Senare)

Kent - 747

Coldplay - Death And All His Friends

Led Zeppelin- Stairway to Heaven

 

Ahh.. Ståpäls av Death And All His Friends just nu ^_^

 

mannen i den vita hatten oooh

den e så grymtj ävla bäst

 

scorpions - Wind Of Change skulle vara mäktigt o höra live tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

krävs ganska mycket för att jag ska fysiskt berörd av musik bara för att den är väldigt bra, antar att fjärilar i magen inte räknas.

ren gåshud kan jag få av väldigt bra kompositioner. de flesta av porcupine trees skivor berör mig ofta på det sättet att dom är väldigt bra skrivna. (deadwing, out absentia, lightbulb sun, fear of a blank planet). även plattorna frances the mute och bedlam in goliath av mars volta ger mig väldigt lätt ankpäls. grymma skivor. finns nog en hel del andra artister till som jag inte nämner nu

 

brukar mest bli rörd av musik som jag kan anknyta till mitt eget liv och egna erfarenheter. en hel del av nick drakes texter berör mig väldigt mycket och jag blir väldigt lätt rörd när jag lyssnar på honom, speciellt plattan pink moon men också five leaves left. han träffar ofta mitt i prick på saker som är både jobbigt och roligt för mig och ibland känns det som om vi har lite anknytning till varandra då han sjunger om saker jag själv skulle kunna tänka mig att sjunga om. en hel del av dom sociala situationer och känslor han skriver om passar in på mitt eget liv. det gör att jag får en social, personlig kontakt med honom, nästan fäller en tår, tappar två tår, får får får...nä gås får sås

 

äsch, vad scenat det lät.

Redigerat av Slasktratt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

krävs ganska mycket för att jag ska fysiskt berörd av musik bara för att den är väldigt bra, antar att fjärilar i magen inte räknas.

ren gåshud kan jag få av väldigt bra kompositioner. de flesta av porcupine trees skivor berör mig ofta på det sättet att dom är väldigt bra skrivna. (deadwing, out absentia, lightbulb sun, fear of a blank planet). även plattorna frances the mute och bedlam in goliath av mars volta ger mig väldigt lätt ankpäls. grymma skivor. finns nog en hel del andra artister till som jag inte nämner nu

 

brukar mest bli rörd av musik som jag kan anknyta till mitt eget liv och egna erfarenheter. en hel del av nick drakes texter berör mig väldigt mycket och jag blir väldigt lätt rörd när jag lyssnar på honom, speciellt plattan pink moon men också five leaves left. han träffar ofta mitt i prick på saker som är både jobbigt och roligt för mig och ibland känns det som om vi har lite anknytning till varandra då han sjunger om saker jag själv skulle kunna tänka mig att sjunga om. en hel del av dom sociala situationer och känslor han skriver om passar in på mitt eget liv. det gör att jag får en social, personlig kontakt med honom, nästan fäller en tår, tappar två tår, får får får...nä gås får sås

 

äsch, vad scenat det lät.

Antar att du menar "In Absentia"? :)

Out Absentia är väl en samling med rare-outtakes etc?

Håller dock med om att alla PT-skivor ger mig gåshud.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

krävs ganska mycket för att jag ska fysiskt berörd av musik bara för att den är väldigt bra, antar att fjärilar i magen inte räknas.

ren gåshud kan jag få av väldigt bra kompositioner. de flesta av porcupine trees skivor berör mig ofta på det sättet att dom är väldigt bra skrivna. (deadwing, out absentia, lightbulb sun, fear of a blank planet). även plattorna frances the mute och bedlam in goliath av mars volta ger mig väldigt lätt ankpäls. grymma skivor. finns nog en hel del andra artister till som jag inte nämner nu

 

brukar mest bli rörd av musik som jag kan anknyta till mitt eget liv och egna erfarenheter. en hel del av nick drakes texter berör mig väldigt mycket och jag blir väldigt lätt rörd när jag lyssnar på honom, speciellt plattan pink moon men också five leaves left. han träffar ofta mitt i prick på saker som är både jobbigt och roligt för mig och ibland känns det som om vi har lite anknytning till varandra då han sjunger om saker jag själv skulle kunna tänka mig att sjunga om. en hel del av dom sociala situationer och känslor han skriver om passar in på mitt eget liv. det gör att jag får en social, personlig kontakt med honom, nästan fäller en tår, tappar två tår, får får får...nä gås får sås

 

äsch, vad scenat det lät.

Antar att du menar "In Absentia"? :)

Out Absentia är väl en samling med rare-outtakes etc?

Håller dock med om att alla PT-skivor ger mig gåshud.

 

den innehåller extendedversioner från in absentia som är helt fantastiska. även låtar som imogen slaughter och wet ribbon är ju riktigt fina. sätter numera out-a högre rankat än in-a men både är väldigt, väldigt bra rent kompositionsmässigt. favoritlåten just nu är väl chloroform, från bonusdisken på in-a och spår nummer 10 på out-a. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...