Raffed Skrivet 19 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2009 Kent - Mannen I Den Vita Hatten(16 År Senare) Kent - 747 Coldplay - Death And All His Friends Led Zeppelin- Stairway to Heaven Ahh.. Ståpäls av Death And All His Friends just nu ^_^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Darkshiver Skrivet 19 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2009 Fix you av coldplay ger mig rocketfur också Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 19 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2009 får det ibland av vissa låtar fick det många gånger av comfortably numb av pink floyd, tror inte jag får det längre dock. shine on you crazy diamond av pink den oxå tror jag jag får av fortfarande. annrs jävligt heroisk musik kan jag få det av. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DiRtY Skrivet 19 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2009 Obs, jag har inte gjort den översta:D men riktigt grym. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
D48 Skrivet 19 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2009 tar en svensk låt :) ted gärdestad- himlen är oskyldigt blå en otroligt bra låt. har inte fattat det tills jag haörde den på min kusins begravning :( och innan så va det tears in heaven men den röde mig inte så. sen när dom började sjunga texter ur gärdestads låt så va det svårt att hålla sig asså. tänker alltid på min kusin när jag hör låten, hur svårt han har haft det i sitt liv och hur de sista timmarna av hans liv va. fast på begravningen så va det en annan version av låten. mkt mer piano och gitarr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
purjo Skrivet 20 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2009 Hade dessa båda på pappas begravning, 4 år sedan nu, men finns fortfarande inga andra låtar som berör mig på samma sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ChipZ Skrivet 20 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2009 Kent - Mannen I Den Vita Hatten(16 År Senare) Kent - 747 Coldplay - Death And All His Friends Led Zeppelin- Stairway to Heaven Ahh.. Ståpäls av Death And All His Friends just nu ^_^ mannen i den vita hatten oooh den e så grymtj ävla bäst scorpions - Wind Of Change skulle vara mäktigt o höra live tror jag Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 20 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2009 (redigerat) krävs ganska mycket för att jag ska fysiskt berörd av musik bara för att den är väldigt bra, antar att fjärilar i magen inte räknas. ren gåshud kan jag få av väldigt bra kompositioner. de flesta av porcupine trees skivor berör mig ofta på det sättet att dom är väldigt bra skrivna. (deadwing, out absentia, lightbulb sun, fear of a blank planet). även plattorna frances the mute och bedlam in goliath av mars volta ger mig väldigt lätt ankpäls. grymma skivor. finns nog en hel del andra artister till som jag inte nämner nu brukar mest bli rörd av musik som jag kan anknyta till mitt eget liv och egna erfarenheter. en hel del av nick drakes texter berör mig väldigt mycket och jag blir väldigt lätt rörd när jag lyssnar på honom, speciellt plattan pink moon men också five leaves left. han träffar ofta mitt i prick på saker som är både jobbigt och roligt för mig och ibland känns det som om vi har lite anknytning till varandra då han sjunger om saker jag själv skulle kunna tänka mig att sjunga om. en hel del av dom sociala situationer och känslor han skriver om passar in på mitt eget liv. det gör att jag får en social, personlig kontakt med honom, nästan fäller en tår, tappar två tår, får får får...nä gås får sås äsch, vad scenat det lät. Redigerat 20 Maj 2009 av Slasktratt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Kontroll Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 (redigerat) Den här låten får jag rysningar av: Slipknot-Scissors den har ett obehagligt ljud i början :unsure: Och: Slipknot-Snuff Redigerat 21 Maj 2009 av Kontroll Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Signify Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 krävs ganska mycket för att jag ska fysiskt berörd av musik bara för att den är väldigt bra, antar att fjärilar i magen inte räknas. ren gåshud kan jag få av väldigt bra kompositioner. de flesta av porcupine trees skivor berör mig ofta på det sättet att dom är väldigt bra skrivna. (deadwing, out absentia, lightbulb sun, fear of a blank planet). även plattorna frances the mute och bedlam in goliath av mars volta ger mig väldigt lätt ankpäls. grymma skivor. finns nog en hel del andra artister till som jag inte nämner nu brukar mest bli rörd av musik som jag kan anknyta till mitt eget liv och egna erfarenheter. en hel del av nick drakes texter berör mig väldigt mycket och jag blir väldigt lätt rörd när jag lyssnar på honom, speciellt plattan pink moon men också five leaves left. han träffar ofta mitt i prick på saker som är både jobbigt och roligt för mig och ibland känns det som om vi har lite anknytning till varandra då han sjunger om saker jag själv skulle kunna tänka mig att sjunga om. en hel del av dom sociala situationer och känslor han skriver om passar in på mitt eget liv. det gör att jag får en social, personlig kontakt med honom, nästan fäller en tår, tappar två tår, får får får...nä gås får sås äsch, vad scenat det lät. Antar att du menar "In Absentia"? :) Out Absentia är väl en samling med rare-outtakes etc? Håller dock med om att alla PT-skivor ger mig gåshud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Slasktratt Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 krävs ganska mycket för att jag ska fysiskt berörd av musik bara för att den är väldigt bra, antar att fjärilar i magen inte räknas. ren gåshud kan jag få av väldigt bra kompositioner. de flesta av porcupine trees skivor berör mig ofta på det sättet att dom är väldigt bra skrivna. (deadwing, out absentia, lightbulb sun, fear of a blank planet). även plattorna frances the mute och bedlam in goliath av mars volta ger mig väldigt lätt ankpäls. grymma skivor. finns nog en hel del andra artister till som jag inte nämner nu brukar mest bli rörd av musik som jag kan anknyta till mitt eget liv och egna erfarenheter. en hel del av nick drakes texter berör mig väldigt mycket och jag blir väldigt lätt rörd när jag lyssnar på honom, speciellt plattan pink moon men också five leaves left. han träffar ofta mitt i prick på saker som är både jobbigt och roligt för mig och ibland känns det som om vi har lite anknytning till varandra då han sjunger om saker jag själv skulle kunna tänka mig att sjunga om. en hel del av dom sociala situationer och känslor han skriver om passar in på mitt eget liv. det gör att jag får en social, personlig kontakt med honom, nästan fäller en tår, tappar två tår, får får får...nä gås får sås äsch, vad scenat det lät. Antar att du menar "In Absentia"? :) Out Absentia är väl en samling med rare-outtakes etc? Håller dock med om att alla PT-skivor ger mig gåshud. den innehåller extendedversioner från in absentia som är helt fantastiska. även låtar som imogen slaughter och wet ribbon är ju riktigt fina. sätter numera out-a högre rankat än in-a men både är väldigt, väldigt bra rent kompositionsmässigt. favoritlåten just nu är väl chloroform, från bonusdisken på in-a och spår nummer 10 på out-a. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fimpen Skrivet 21 Maj 2009 Rapport Dela Skrivet 21 Maj 2009 Så grym låt. Får rysningar efter ca 2.30. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.