💬
Logga in
Fuska.se

Intagning Till Gymnasium

59 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag bor i göteborg och om du kollar på förra årets intagningen här finns det 3 olika poäng, om man kollar på årets är bara preliminär och definitiv ifyllt.

http://www.indranet.se/statistik/2008stat24.pdf

Det är bara definitivintagning. Äru inne på det så är du garanterat inne. "Slutliga" är bara för reserv-ungarna om jag inte har fel.

Kollade lite på tabellerna och oftast är slutliga mindre än definitiva men inte alltid, är det verkligen säkert att jag kommer in?

Men JA. Vid det här laget borde det redan kommit hem lappar om "när och var" du ska starta terminen.

Senast ändrad:

Nivå 12 · Mästerfuskare

Det slutliga gäller oftast bara esteter då de måste ju visa att de kan ngt, eller de som söker till "fina" skolor. Har för mig att vissa lottar in några elever per utbildning, så df kan medelpoängen gå ned.

Nivå 16 · Legendfuskare

Jo jag har fått hem en lapp där det står när terminen börjar, men poängen har ju gått upp ibland (inte på denna skolan vad jag sätt) så man blir misstänksam.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jo jag har fått hem en lapp där det står när terminen börjar, men poängen har ju gått upp ibland (inte på denna skolan vad jag sätt) så man blir misstänksam.

Om definitivintagningarna (som är definitiva) inte skulle vara just det (definitiva) så kan jag garantera att du meddelas om det i god tid (Alltså för ett bra tag sedan).
2 Jul 2009
Nivå 6 · Fuskare

eh.. jag hade bara 165 poäng och kom in på mitt 1.a val och där var medel 170 tror jag. ;)

Nivå 3 · Lärling

Grattis till alla som kom in. ;)

19 Jul 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Kom in på NTI Gymnasiet i Odeplan =)

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

eh.. jag hade bara 165 poäng och kom in på mitt 1.a val och där var medel 170 tror jag. ;)

Vilket innebär att du inte är medel utan låg - Förklarar även varför du inte förstod detta direkt :P Medel innebär att du plussar ihop alla tal och delar de på antalet.
22 Jul 2009
Nivå 1 · Novis

Kom in på Kungsholmens Gymnasium/Stockholms musikgymnasium, Naturkunskap inr. körsång. Den linje jag sökte in på hade ett intagningsprov, där jag fick sjunga och visa mina musikaliska färdigheter. Därför påverkade det på intagningen vad man fick på intagningsprovet. Man kunde få 1 av 20 på det och jag fick 15. Med dem poängen tar man gånger 16 (efter antal ämnen) och så kan man få då ett visst antal. 15 gånger 16 är alltså 240, då plussar man det med vad man fick i studiebetyg. Jag fick 290, så det blir sammanlagt 530. Intagningsgränsen på min var 336 eller något liknande, så jag kom in med ganska stor marginal. Jag gissar att det var lågt intresse på min linje eftersom den brukar ligga på runt 490. Lärarna sa att vi 93or var mycket färre än det var förra året och därför skulle de antagligen sänka intagningsgränserna.

4 Aug 2009
Nivå 8 · Veteranfuskare

Hört att 94:orna kommer få ett helvete för och söka in till gymnasium, iallafall av min skolas SYO och mina polares SYO's också.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Hört att 94:orna kommer få ett helvete för och söka in till gymnasium, iallafall av min skolas SYO och mina polares SYO's också.

Jag har inte hört det, men de skulle få vara kul att veta varför :)
5 Aug 2009
Nivå 1 · Novis

De är väl många? Då höjer man intagningspoängen och så kan man ha ändrat många fler regler när det gäller betygen.

Nivå 8 · Veteranfuskare

För att år 1993 i Sverige så föddes det minst antal barn, nåt sånt.

Såg något på ett annat forum också om det.

Nivå 10 · Veteranfuskare

94orna var grovt många! =O

Kom in på ledarskap med sam som bas, 190p.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Där jag bor är det då mindre 94:or än 93:or i alla fall.

11 Aug 2009
Nivå 11 · Veteranfuskare

Kom in på: Naturvetenskap - Naturvetenskap, Profil: Matematikklass

(fick nyligen reda på att detta tydligen var en spetsutbildning) -.-

Senast ändrad:

13 Aug 2009
Nivå 3 · Lärling

den värsta intagningen jag hört kommer inträffa är redan över, var för stockholmarnas 92:or, intagningspoängen ökades på tex teknik på min skola från 185 för 91or och 230 för 92or enligt vad jag hört... men allt beror på skolan, de diffar något enormt från skola till skola i sverige

16 Aug 2009
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Du väljer ju mer än ett gymnasium -.-

Jag har 190 poäng och har kommit in på en skit bra linje, allt över 225p är wasted time imfo, om man inte kan allt utantill, vilket jag tvekar på.

Hade 310 poäng, inte läst på inför ett enda prov i 9:an, samt gjort alla inlämningar dagen före. Sket totalt i skolan, men lämnade in allt och gjorde alla prov iaf... Lade inte ens en timmes skolarbeten hemma per vecka i snitt...

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Du väljer ju mer än ett gymnasium -.-

Jag har 190 poäng och har kommit in på en skit bra linje, allt över 225p är wasted time imfo, om man inte kan allt utantill, vilket jag tvekar på.

Hade 310 poäng, inte läst på inför ett enda prov i 9:an, samt gjort alla inlämningar dagen före. Sket totalt i skolan, men lämnade in allt och gjorde alla prov iaf... Lade inte ens en timmes skolarbeten hemma per vecka i snitt...

Jo, han har en lite... annorlunda syn på att få okej betyg.
21 Sep 2009
Nivå 9 · Veteranfuskare

jag kom in på YTC Lindholmen>Sjöfart.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in