Mezox Skrivet 8 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 8 Juni 2009 att PP fick 1 mandat är så sanslöst överreklamerat så det finns inte, eller jo, det finns tyvärr. jag fattar inte varför alla tidningar gör så stor grejj av det, eller jo det gör jag, det är för att det ska tjäna mer pengar. men iaf, vad f*n tänk lite, detta är inte så j*vla stort: det finns 785 mandat i EU-parlamentet, det innebär att PP nu har fått ca 0,127% av EU-parlamentets makt. och parlamentets makt är egentligen obefintlig då det inte är dem som har den beslutsfattande makten. sen kan man ju fråga sig hur stor makt EU har mot andra institutioner/nationer som t.ex. FN, USA eller Ryssland. säg att EU delar all världens makt jämt med USA, FN och Ryssland. det är 25% makt till EU. säg att parlamentet har 25% av EU:s makt, det är 6,25% av världens makt. PP fick nu ca 0,127% av parlamentets makt, det är 0,03175% av världens makt. 7,1% av alla de som röstade (43,4% av Sveriges röstberättigade) röstade på PP, det är 1 145 161 personer. PP's världsmakt ska alltså fördelas på dessa arma idioter som trodde att deras röst var viktig. varje piratpartist har alltså ca 0,000000028% av världsmakten. yippie! glädjeyra! bada i Poseidonfontänen på göteborgs paradgata!!! suck det är så patetiskt så det är nerbrytande. När du sa att det var 1 145 161 personer, vad syftade du då på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 9 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Det är väl inte så svårt att fatta att majoriteten av deras röstare är dumma 18-åringar som tror att "Åh, röstar vi på PP så får vi f*n fildela så mycket vi bara orkar, helt lagligt!". Dröm vidare. Idioterna i partiet tänker ju också bara lägga sin röst på EU-frågor som har med IT-kommunikation att göra också. -_- Tänk om alla partier gjorde så, alla med olika frågor. Då skulle varje parti bestämma helt över de frågorna, eftersom alla andra bara röstade vid sina. Hur skulle det se ut, va? (jag gillar inte Piratpartiet och det de står för, men jag fildelar också lite, tro inget annat) Miljöpartiet startade först som ett enfrågesparti, och se vars dom är nu? Mm, men de utvecklades ju sen. Om Piratpartiet gör det så är det bara bra, men just nu verkar de inte direkt så villiga att göra det. Och vad har egentligen legalisering av fildelning (och allt det) med främjning av yttrandefriheten att göra? :huh: Inte bara fildelning, utan även patent, vilket är bra för miljön (På ett sätt eller annat) Jag frågade inte om miljön , utan om yttrandefriheten. Klippet tar upp lite intressanta synpunkter de har, främst det där med patent på miljövänlig teknik, och det har jag egentligen inga klagomål alls på, förutom de som han i klippet tar upp. Dock fattar jag inte varför PP intresserar sig för sådana patentfrågor, då de sagt att de fokuserar på IT-kommunikation. Det är inte det enda, dom har även upphovsrätts frågor, och patenten hör till dom. Sen om patenten avskaffas blir det billigare att handla medicin etc. och kan därför bli bra särskilt i U-länder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 (redigerat) Är det nån som har full koll på hur de vill omvandla patentsytemet? För jag känner att jag behöver veta mer innan jag fortsätter yttra mig om saker. Förresten, varför heter de Piratpartiet egentligen? Det är ett så anstötande namn. Jag kan fatta om de vill dra uppmarksamheten till sig, (de har lyckats) men det känns ändå lite kontraproduktivt. De vill väl inte inte verka frånstötande? Redigerat 9 Juni 2009 av Fruktnystan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 9 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Är det nån som har full koll på hur de vill omvandla patentsytemet? För jag känner att jag behöver veta mer innan jag fortsätter yttra mig om saker. Förresten, varför heter de Piratpartiet egentligen? Det är ett så anstötande namn. Jag kan fatta om de vill dra uppmarksamheten till sig, (de har lyckats) men det känns ändå lite kontraproduktivt. De vill väl inte inte verka frånstötande? Dom vill ta bort patentsystemet, tycker du ska läsa här: http://www.piratpartiet.se/politik/patent Dom vill alltså göra det lättare att skapa saker, istället för att råka bryta mot något patent som något storföretag har och som oftast har fler än 1000 patent, och gå in i rätten, rättpsprocessen tar då flera miljoner etc. Sen är det ganska dyrt att ens ansöka om patent, så det gynnar inte alls den enskilda människan, utan bara storföretagen. Sen fattar jag inte varför folk stör sig på namnet, bara för att det inte heter nåt med "Liberala Frihetspartiet" så behöver dom vara frånstötande? Nej, det är bara ett namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Är det nån som har full koll på hur de vill omvandla patentsytemet? För jag känner att jag behöver veta mer innan jag fortsätter yttra mig om saker. Förresten, varför heter de Piratpartiet egentligen? Det är ett så anstötande namn. Jag kan fatta om de vill dra uppmarksamheten till sig, (de har lyckats) men det känns ändå lite kontraproduktivt. De vill väl inte inte verka frånstötande? Dom vill ta bort patentsystemet, tycker du ska läsa här: http://www.piratpartiet.se/politik/patent Dom vill alltså göra det lättare att skapa saker, istället för att råka bryta mot något patent som något storföretag har och som oftast har fler än 1000 patent, och gå in i rätten, rättpsprocessen tar då flera miljoner etc. Sen är det ganska dyrt att ens ansöka om patent, så det gynnar inte alls den enskilda människan, utan bara storföretagen. Sen fattar jag inte varför folk stör sig på namnet, bara för att det inte heter nåt med "Liberala Frihetspartiet" så behöver dom vara frånstötande? Nej, det är bara ett namn. Och då blir det alltså fritt för de som köper den eventuella produkten att börja producera egna av samma typ (om de då har råd med det). Hur ska det fungera? Företaget som säljer får knappt nåt betalt då, om de inte betalas av staten, och det kan väl inte alla företag göra. Angående namnet symboliserar pirater något dåligt. På sin tid rövade och plundrade de och betedde sig jävligt, och det vet alla. Är PP sådana eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 9 Juni 2009 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 (redigerat) Är det nån som har full koll på hur de vill omvandla patentsytemet? För jag känner att jag behöver veta mer innan jag fortsätter yttra mig om saker. Förresten, varför heter de Piratpartiet egentligen? Det är ett så anstötande namn. Jag kan fatta om de vill dra uppmarksamheten till sig, (de har lyckats) men det känns ändå lite kontraproduktivt. De vill väl inte inte verka frånstötande? Dom vill ta bort patentsystemet, tycker du ska läsa här: http://www.piratpartiet.se/politik/patent Dom vill alltså göra det lättare att skapa saker, istället för att råka bryta mot något patent som något storföretag har och som oftast har fler än 1000 patent, och gå in i rätten, rättpsprocessen tar då flera miljoner etc. Sen är det ganska dyrt att ens ansöka om patent, så det gynnar inte alls den enskilda människan, utan bara storföretagen. Sen fattar jag inte varför folk stör sig på namnet, bara för att det inte heter nåt med "Liberala Frihetspartiet" så behöver dom vara frånstötande? Nej, det är bara ett namn. Och då blir det alltså fritt för de som köper den eventuella produkten att börja producera egna av samma typ (om de då har råd med det). Hur ska det fungera? Företaget som säljer får knappt nåt betalt då, om de inte betalas av staten, och det kan väl inte alla företag göra. Angående namnet symboliserar pirater något dåligt. På sin tid rövade och plundrade de och betedde sig jävligt, och det vet alla. Är PP sådana eller? I princip, ja. Dock tjänar man inte på att bara sno en produkt och börja producera och sedan sälja, då både kommer att ha samma effekt om dom inte nu har ändrat ingredienserna, och då antar jag att man har gjort sin egen produkt. Iallafall, det var mycket mer demokrati på piratskeppen än dom vanliga sjömans skeppen, där riktigt förfärliga förhållanden rådde, så dom som var sjömän bytte oftast till att bli pirat. Så, på piratskeppen rådde det i princip ren och skär demokrati, även om kapten kunde bestämma själv också ibland. Dom symboliserar frihet och demokrati. Redigerat 9 Juni 2009 av Median Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 Det är väl inte så svårt att fatta att majoriteten av deras röstare är dumma 18-åringar som tror att "Åh, röstar vi på PP så får vi f*n fildela så mycket vi bara orkar, helt lagligt!". Dröm vidare. Idioterna i partiet tänker ju också bara lägga sin röst på EU-frågor som har med IT-kommunikation att göra också. -_- Tänk om alla partier gjorde så, alla med olika frågor. Då skulle varje parti bestämma helt över de frågorna, eftersom alla andra bara röstade vid sina. Hur skulle det se ut, va? (jag gillar inte Piratpartiet och det de står för, men jag fildelar också lite, tro inget annat) Miljöpartiet startade först som ett enfrågesparti, och se vars dom är nu? Som muppar och kappvändare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prophet Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 att PP fick 1 mandat är så sanslöst överreklamerat så det finns inte, eller jo, det finns tyvärr. jag fattar inte varför alla tidningar gör så stor grejj av det, eller jo det gör jag, det är för att det ska tjäna mer pengar. men iaf, vad f*n tänk lite, detta är inte så j*vla stort: det finns 785 mandat i EU-parlamentet, det innebär att PP nu har fått ca 0,127% av EU-parlamentets makt. och parlamentets makt är egentligen obefintlig då det inte är dem som har den beslutsfattande makten. sen kan man ju fråga sig hur stor makt EU har mot andra institutioner/nationer som t.ex. FN, USA eller Ryssland. säg att EU delar all världens makt jämt med USA, FN och Ryssland. det är 25% makt till EU. säg att parlamentet har 25% av EU:s makt, det är 6,25% av världens makt. PP fick nu ca 0,127% av parlamentets makt, det är 0,03175% av världens makt. 7,1% av alla de som röstade (43,4% av Sveriges röstberättigade) röstade på PP, det är 1 145 161 personer. PP's världsmakt ska alltså fördelas på dessa arma idioter som trodde att deras röst var viktig. varje piratpartist har alltså ca 0,000000028% av världsmakten. yippie! glädjeyra! bada i Poseidonfontänen på göteborgs paradgata!!! suck det är så patetiskt så det är nerbrytande. Men det är en bra början, du får det att låta som att det spelar ingen roll överhuvudtaget och nu blev jag ledsen......... :( :angry: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 9 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 9 Juni 2009 (redigerat) att PP fick 1 mandat är så sanslöst överreklamerat så det finns inte, eller jo, det finns tyvärr. jag fattar inte varför alla tidningar gör så stor grejj av det, eller jo det gör jag, det är för att det ska tjäna mer pengar. men iaf, vad f*n tänk lite, detta är inte så j*vla stort: det finns 785 mandat i EU-parlamentet, det innebär att PP nu har fått ca 0,127% av EU-parlamentets makt. och parlamentets makt är egentligen obefintlig då det inte är dem som har den beslutsfattande makten. sen kan man ju fråga sig hur stor makt EU har mot andra institutioner/nationer som t.ex. FN, USA eller Ryssland. säg att EU delar all världens makt jämt med USA, FN och Ryssland. det är 25% makt till EU. säg att parlamentet har 25% av EU:s makt, det är 6,25% av världens makt. PP fick nu ca 0,127% av parlamentets makt, det är 0,03175% av världens makt. 7,1% av alla de som röstade (43,4% av Sveriges röstberättigade) röstade på PP, det är 1 145 161 personer. PP's världsmakt ska alltså fördelas på dessa arma idioter som trodde att deras röst var viktig. varje piratpartist har alltså ca 0,000000028% av världsmakten. yippie! glädjeyra! bada i Poseidonfontänen på göteborgs paradgata!!! suck det är så patetiskt så det är nerbrytande. Att du ens försöker göra en uträkning på ett så abstrakt begrepp som makt är nedbrytande. Redigerat 10 Juni 2009 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 10 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2009 Kan inte så mycket om politik eller om piratpartiet. Men vad jag har förstått så är Piratpartiet emot FRA, Ipred och annat som är frihetskränkande och sånt skit ska utrotas. Allt som tränger in på privatlivet ska bort. Dessutom är de självklart för fri fildelning och det är också underbart. Röstade på PP i söndags, heja PP :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 10 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2009 (redigerat) När du sa att det var 1 145 161 personer, vad syftade du då på?de som röstade på PP i EU-parlamentsvalet. 7,1%*43,4%*7 000 00 = 1 145 161 ca 7 000 000 miljoner människor i sverige är röstberättigade. 43,4% av dessa deltog av dessa 43,4% röstade 7,1% på PP jag vet, jg borde ha avrundat till 1 000 000 men palla. EDIT: amen vafan hur blev det fel, det skulle blir 215 698 personer. aja, tyckte det var mycket... Redigerat 10 Juni 2009 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
TheGreatest Skrivet 10 Juni 2009 Rapport Dela Skrivet 10 Juni 2009 det bor bara 9mill här...så var får du 700 000mill ifrån? :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.