Hoppa till innehåll

Moped "stunt" Eller Nu Va Man Ska Kalla De

Tortilla

Rekommendera inlägg

• Svar 29
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Gäst RySs3N

näe den är för klen de är de....

BtW är den här moppen något att satsa på?

Setup:

Motoforce midrace vev

Leoovince zx

Dellorto 21mm

Stage6 insugssystem

tryckfjäder

3,6g vikter

sportluftfilter

m,m

Annat m,m

Höjjningssats

Gröna styling kåpor

Sidostöd

Renthal styre

12:a

Peg på dämparn

m,m

Ja den ser bra ut men om du ska köpa den så köp 70cc till den. Fattar inte varför dom har en midrace vev på moppen när den har orginal cylinder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Ja den ser bra ut men om du ska köpa den så köp 70cc till den. Fattar inte varför dom har en midrace vev på moppen när den har orginal cylinder.

den hade polini 70cc men han sålde den och satte orginal tbx.

70cc, aah, ljuva tankar :)

Vad är namnet på moppen tortilla?

Det är en Yamaha Aerox ;)

Redigerat av Tortilla
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sätter han på mindre drev så blir ju max hastigheten mindre, är inte värt att dreva om för ax bara för att kunna stegra ..

vrf inte? han kankse tycker det är roligare med en "stark" moppe med bra ax som man kan dra upp på bakhjulet än att köra i 75 rakt fram.

jag har ax drev på min hoj,personligen tycker jag inte om att ligga på en spik rakt väg och bara köra så fort man kan.

roligare att köra på en kurvig landsväg och då tycker jag att det är roligare med en stark hoj.

men det är vad jag tycker :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vist jag tycker om att ha en stark moped men vet du på ett ungefär hur mycket maxhastigheten kommer att ligga på då? just nu är den runt 80 - 90km/h dessutom har den väldigt dåligt ax måste ibland ha en liten nerförs backe innan man få maximal hastighet men sen håller den de på en rak väg men annars kommer ja typ bara upp i 6:ans vexel men då går den på väldigt låga varv så vist en drevning skulle nog inte vara så dåligt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...